Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

O současných a budoucích trendech v online marketingu budou hovořit popřední agentury

Být o krok i dva vpřed a být připravený na trendy, které ovládnou online marketing v blízké budoucnosti. O tom bude večer ze série SmartTalk, který se se zkušenými hráči v české reklamě podívá na trendy v online marketingu. Hosty akce budou v úterý 14. května v pražském Kině Lucerna agentury H1, Symbio a Kindred.

 

V Kině Lucerna budete hovořit o trendech, které budou dominovat v marketingu v nejbližším období. Můžete načrtnout, oč půjde?

Tereza Kučerová (Kindred): Ve své přednášce budu mluvit o marketingové transformaci. Ve zkratce, o tom, jak proměna komunikačních technologií v posledních letech zásadně změnila přístup k reklamnímu řemeslu, představím trendy, na které je dobré se v současnosti nejvíce zaměřit a na konkrétních příkladech ukážu, jak to děláme my u nás v KINDRED.

Petr Šupolík (Symbio): Budu více hovořit o trendech týkajících se aplikací a jejich marketingu/propagaci. Téma jsem si vybral, protože jde o oblast, která není úplný mainstream a věřím, že ji posluchači ocení. Ohledně dominance trendů, když vztáhneme například právě na propagaci aplikací je velkým trendem automatizace, snaha osekat a zjednodušit marketingovou flow (myšleno na cestě mám produkt a představuji jej cílové skupině). Trendem je určitě i prediktivní analýza a využití AI, celé to pak vede k tomu, že těžiště dobře funkční kampaně se přesouvá více ke kreativitě samotné a technicko-mediální část se spíše marginalizuje.

 

Co bude podle vás a vaší agentury must v nejbližším období?

Tereza Kučerová (Kindred): Pro nás v Kindredu je důležitý posun směrem ke konzultační a technologické rovině, kdy chceme být rovnocennými partnery pro naše klienty a pomáhat jim v jejich digitální transformaci. Je pro nás důležitá práce s daty a implementace technologických řešení, které výrazně zlepšují celkovou efektivitu komunikace klientů směrem k jejich zákazníkům. Agentury často jen vymýšlejí, jak kreativně utratit klientův rozpočet. Naším cílem je však být partnerem, který chce klientovi pomoci své prostředky efektivně investovat s ohledem na plnění jejich obchodních cílů a s využitím technologických řešení.

Petr Šupolík (Symbio): Must pro budoucnost naší i jiných agentur je dle mého pohledu strategický přístup, schopnost flexibilně tvořit pro canvas jakékoliv onlinové nebo offlinové formy a vést s klienty ty správné diskuze a hledat odpovědi na skutečné otázky. Žádný bullshit, pomáhat psát dobré briefy a v každém bodu se ptát sebe sama: „směřuje to, co děláme, k cíli, který jsme si stanovili“. Když nevíme, máme data, nepotřebujeme research, ptát se CS více, znova a lépe.

 

Jaká témata v online marketingu považujete v současnosti za nejaktuálnější?

Tereza Kučerová (Kindred): Na prvním místě je to rozhodně stále práce s daty, marketingová automatizace, strojové učení a umělá inteligence. Ročně sledujeme stovky technologických změn, které ovlivňují naše řemeslo a posouvají naši práci k větší automatizaci. Nicméně vidíme, že technologie jdou šílenou rychlostí stále kupředu a pro nás je důležité držet prst na tepu doby a být při tom. To je to, co mě osobně na digitálu nejvíce baví a proč jsem si tuto práci vybrala.

Petr Šupolík (Symbio): Je jich hodně, ale když bych měl být konkrétní, tak boj o pozornost, fragmentace, ad fraud, pak takové stálice, kam se hýbe digital a to je AI, automatizace, nebo například velké téma soukromí, vedle toho mě hodně zajímá i budoucnost celého systému monetizace tvůrců obsahu a zda se podaří eliminovat negativní dopady, které na celý ekosystém má digitální reklama, tak jak ji známe.

 

Co byste poradili například začínajícím marketérům, na co by se měli soustředit a čím by se neměli nechat unést?

Tereza Kučerová (Kindred): Nebát se velkých snů a cílů, ale stát stále pevně nohama na zemi. Klíčové je vědomí, že stejně jako u každého jiného řemesla i v marketingu je důležitá dřina a pokora.

Petr Šupolík (Symbio): Hlavní problémem je, že se radí těžko, všeobecný diskurz marketingu je extrémně polarizovaný, fragmentovaný a nepřehledný, mnohdy se nelze spolehnout ani na data, která nám poskytují velcí hráči, protože v nich vždy může být skrytá nějaká agenda. Myslím, že minimálně v digitálu je dnes nemožné postihnout nebo mít ambici postihnout celé spektrum marketingu, které se jednotlivcům nabízí. Je tak mnohem těžší být něčím jako „marketér univerzál“, mnohem přirozenější a uchopitelnější je specializace, případně kombinace specializací, které se vhodně doplňují. Radou je tedy najít si oblast, která vás baví, a té se věnovat co nejvíce.

 

H1

je největší česká agentura se zaměřením na výkonnostní marketing. Svým klientům pomáhá získat z jejich webu maximum. Je první českou firmou, která se stala autorizovaným konzultantem pro Google Analytics i Google Ads, a jako partnery ji dlouhodobě oceňuje Seznam, Google i Facebook. O své know-how se Hájednička dělí na školením, konferencích i v publikacích. Mezi jejími klienty najdete Tesco, České dráhy, UPC, vodafone, innogy a mnoho dalších.

Symbio

je agentura, která je na trhu už dvě desetiletí. Začínala jako digitální, ale dnes se její zaměření dá označit jako „Agency for the Connected Age“. Svým klientům, mezi které se řadí například Mattoni, Peugeot či T-Mobile, nabízí komplexní servis, od nápadu až po realizaci v její produkci. Symbio se může pyšnit více jak čtyřmi desítkami ocenění, například Awwwards, ADC Creative Awards či Cresta.

Kindred

Agentura Kindred vznikla v roce 2018 spojením digitálních agentur Nydrle, Inspiro a Nurun. Kindred je nový typ agentury, která propojuje kreativitu, data a technologie a zaměřuje se na digitální transformaci. Mezi klienty patří například Huawei, Plzeňský Prazdroj, Vodafone, Cisco nebo Škoda Auto. V roce 2018 se agentura Kindred stala součástí globální komunikační skupiny Publicis Groupe.

Moderátorem večera bude Petra Jankovičová.

  1. 5.  2019 (úterý)

Start: 18:30 hod.

Vstupenky: bit.ly/Marketing1405

Event: https://www.facebook.com/events/315225269165923/

 

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku