Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

MamaLu – „nejkrásnějším šperkem ženy je kabelka“

podnikatelský příběh MamaLu.skLucie Rybárová miluje svou rodinu, život, cestování po světě a taky módu. Vášeň k různým materiálům, barvám, vzorům a jejich kombinacím dokonale uplatňuje ve svém e-shopu MamaLu

Jak sama tvrdí, za vším je „jedna hlava plná snů, představ a iluzí, jeden pár nekonečně šikovných rukou a mnoho, mnoho hodin, dní a nocí nadšení a radosti“.

Přečtěte si rozhovor s Lucií, která handmade kabelky povýšila na stylové, jedinečné a unikátní kousky.

1. Lucie, Instagram @mamalu_fashion hýří nádhernými a barevnými koženými taškami, mokasínami nebo opasky, jejichž krásy a originality si všimly i ženy ze slovenského showbyznysu. Jak dlouho zdobí vaše produkty slovenské internety?

Lucie Rybárová - mamalu.sk

Luce Rybárová s dcerou, díky které se začal psát celý příběh MamaLu.sk

mamalufashion instagram

Instagram mamalu_fashion

Je pravdou, že kabelky MamaLu jste mohli vidět na některých známých ženách, a vždy mě velmi potěší, když mě osloví nějaká veřejně známá osoba, pohladí to ego. Ve skutečnosti je ale pro mě inspirativní každá z těch žen, se kterými se díky své práci potkám, ať už osobně, nebo virtuálně. 🙂 V létě to již budou 4 roky, co jdu cestou za svým snem, která je občas trnitá, ale je opravdu krásná. Ještě předtím se ale naše rodina rozroste, tak jsem zvědavá, jak mi to půjde se dvěma dětmi. 🙂

 

2. O tom, že děláte to, co vás baví, není pochyb. Je to vidět z každé jedné recenze vašich spokojených zákaznic. Spousta e-shopařů má problém získat pozitivní referenci na Facebooku nebo hodnocení z Heureky. Jak to děláte vy? Máte na to nějaký „tajný“ recept, se kterým jste ochotná se podělit?

Nemám :-), ale myslím si, že odpověď je v samotné otázce. Jedinou cestou je dělat to, co nás baví a co milujeme. Dělat to upřímně a ze srdce. Toto se obelhat nedá. Člověk nikdy neuspokojí všechny zákazníky, ale každá taková recenze nebo fotka od klientky má pro mě minimálně stejnou hodnotu jako uveřejnění nebo zmínka o MamaLu v časopise nebo televizi. Bez zpětné vazby ztrácím vítr z plachet. 

Podle mě to perfektně vystihuje i recenze mojí zákaznice, kterou najdete mezi ostatními referencemi na FB MamaLu fashion

recenze od zákaznice mamalu.sk

 

3. Profil MamaLu najdeme i na slovenském handmade portálu Sashe, ale veškerou tvorbu jste už zřejmě nasměrovala jen do svého e-shopu. Má podle vás Sashe pro začínající handmade tvůrce význam?

jak vytvořit e-shop v ByznysWebuZáludná otázka. 🙂 Nerada bych portál Sashe odsoudila, protože jsem tam sama mnohdy našla zajímavé produkty nebo dárky, protože originalita je pro mě vždy klíčová. Ale já osobně jako designér jsem tam zatím nezakotvila, vytvořila jsem si sice někdy dávno účet, ale jelikož si všechny sítě a komunikaci spravuji sama, musela jsem si určit priority a těmi jsou pro mě sociální sítě a web. Kromě těchto komunikačních kanálů je těch povinností tolik, že na Sashe mi nějak nezůstala kapacita. Občas se tam ale ráda poohlédnu a vidím zde perspektivu spíš pro handmade tvůrce než designéry.

 

4. Kdo všechno se skrývá za značkou MamaLu? 

Já a celá moje rodina. Moje rodina ve smyslu bezhraniční podpory zejména od mojí maminky, bez které by to nešlo, ať už v souvislosti s věnováním času mojí dceři, nebo pomoci a cenných rad, protože moje maminka je celý život obchodnice. Moje dcera, protože bez ní by MamaLu nikdy nevznikla, ten impulz a rozhodnutí přišlo právě tehdy, když jsem se stala mámou. MamaLu – to je realita, ne iluze :-), a co se týče samotné výroby, spolupracuji se dvěma dílnami.

 

Luce Rybárová - mamaLu při práci

Lucia Rybárová – mamaLu při práci. Zdroj: archív mamaLu

5. Na blogu jsem našla článek o tom, že jste vyhrála v mezinárodní soutěži, ale nedopátrala jsem se v jaké konkrétně. Můžete nám své vítězství přiblížit, prosím? 

Asi to bude znít jako klišé, ale největším oceněním mojí práce jsou právě ty recenze a zpětná vazba od zákaznic. Soutěž, na kterou se ptáte, byla pravděpodobně zahraniční, kterou vyhlásila společnost, která tká šátky na nošení dětí. Zadání bylo koupit od nich libovolné, myslím, tři ústřižky a co nejoriginálněji je zapracovat do své tvorby. Ta soutěž mě velice zaujala právě proto, že byla zahraniční, a taky proto, že úplný začátek mé tvorby byl založen na kombinování ústřižků babyšátků s kůží. Šla jsem do toho naplno a výsledek byl opravdu krásný, měla jsem velikou radost. 


6. Lucie, jste dalším příkladem úspěšné mámy podnikatelky, která si našla tu svoji správnou cestu. A my jsme rádi, že po ní kráčíte s ByznysWebem. Co rozhodlo o tom, že jste si ve spleti e-shopových řešení vybrala právě nás?

Zvažovala jsem tehdy více možností, ale ByznysWeb mi z toho po všech stránkách vycházel pro mě nejlíp a zatím jsem spokojená, jen toho času na údržbu e-shopu kdyby bylo víc…

 

přehlídka kabelek a tašek MamaLu na Bratislavských módních dnech7. Cvičíte jógu, a tak v e-shopu chystáte i sekci Yoga wear by MamaLu. Nedávno jste měla na Bratislavských módních dnech (BMD) by Mercedes-Benz i módní přehlídku. Jaké další novinky chystáte?

Jak jsem již na sítích zmiňovala, přehlídka na BMD byla pro mě doposud takovým vysněným vrcholem, po kterém měly následovat ještě další přehlídky a s tím související aktivity. V mezičase jsme se ale dozvěděli krásnou novinu, a jelikož těhotenství mělo v první polovině nečekaný a komplikovaný průběh, musela jsem vše podřídit tomu nejdůležitějšímu – zdraví a na nějaký čas přijmout klidový režim. Bylo těžké přestat v nejlepším, ale pochopila jsem, že je to dobře právě tak, jak to je. A zároveň jsem získala čas na utřídění si myšlenek o tom, jakou cestou jít dál, čas na vstřebání toho všeho, co se za poslední rok stalo, a taky na uvědomění si, že ať se děje cokoliv, to nejdůležitější je zdraví a rodina. Nové projekty a zmiňovaná linie Yoga wear budou muset trochu počkat. Průběžně ale vznikají nové tašky, které byly, jsou i budou vždy hlavní podstatou mé tvorby. 

 

8. Předvánoční nákupy jsou v plném proudu. Ve vašem e-shopu najdeme i pár krásných kabelek nebo tašek, které máte skladem. Které byste doporučila jako tip na vánoční nebo případně narozeninový dárek?

V nejbližších dnech tam nějaké i přibydou, ale pro mě jsou největší srdcovkou kolekce Majolika bags, Luxury line, Tote bag a Weekend bags a kterákoliv z nich by i mně osobně kdykoliv udělala šťastnou. Jsou to skvosty, které ženě budou dělat radost celé roky. 🙂 Já ale vždy preferuji osobní přístup a jsem ráda, když mi zákaznice napíše o svých představách a snech a najdeme nebo vytvoříme něco přesně pro ni. Je rovněž velmi milé domlouvat se s muži, kteří chtějí udělat svým polovičkám radost, jsou to perfektní zákazníci, se kterými je radost komunikovat. 

 

Chcete i vy dělat to, co vás baví? Rozjeďte své podnikání na internetu.

Vytvorte si e-shop v ByznysWebu na 30 dní zdarma:

tvorba e-shopu ByznysWeb.cz

Přečtěte si další podnikatelské příběhy e-shopařů z ByznysWebu:

Jak se ve slovenském Ružomberku šije kvalitní ložní povlečení Adelafilipp ®

Jak vybudovat silnou značku a komunitu v lokálním nářečí – rozhovor s Máriem Šturdíkem

Jak vytvořit konkurenceschopný e-shop se zbožím na skladě a rozpočtem do 130 000 Kč?

Daniel Fajmon – Nebaví mě sedět v kanceláři, proto propaguji naše produkty v praxi

Petr Chvál – Konkurenční boj je všude, proto sázím na jedinečný obsah

Viliam Němec – Migrace e-shopu jsem se bál zbytečně

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)

Diskuse k článku