Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak vám notifikace na webu zvýší objednávky a důvěru e-shopu

Zájem o chytré notifikace roste. V červnu 2019 jsme vám představili notifikace na web od Notifikuj. Za rok se aplikace hezky zabydlela na českých i slovenských e-shopech a pomáhá oslovovat návštěvníky webu, zaujmout je aktivitou zákazníků a ostatních návštěvníků a dovést je až k nákupu. To vše přes reálná data.

V čem je úspěch? Jaké novinky aplikace přináší a proč byste i vy měli notifikace konečně vyzkoušet?

notifikuj pomůže zvýšit počet objednávek a důveryhodnost e-shopu
Notifikace od Notifikuj.cz zvýší kromě důveryhodnosti vašeho e-shopu i počet objednávek.

Notifikuj pracuje se sociálním důkazem

Jakmile zvládnete dostat návštěvníka na web, čeká vás další, mnohem těžší úkol. Potřebujete, aby nakoupil. Musíte ho zaujmout a dát mu důkaz, že je na správném místě, že je dobrý nápad, aby právě ve vašem e-shopu utratil své peníze. V tom vám pomůže právě Notifikuj. Zobrazí na webu notifikace o poslední objednávce, hodnocení spokojenosti z Heuréka CZ/SK či Zboží.cz nebo ukáže množství lidí, kteří už viděli vaši nabídku.

Těmto informacím říkáme sociální důkaz. Je to alfa a omega notifikací od Notifikuj. Ze své podstaty máme rádi známé, osvědčené a ověřené věci. Chceme vědět, na čem jsme, chceme mít jasno. Proto dáme na doporučení a zkušenost ostatních ve chvíli, kdy se rozhodujeme nakoupit to, v čem si sami tolik jistí nejsme. A je jedno, zda jde o nákup v kamenném obchodě, nebo online.

Když se dozvíme, že František z Liberce právě dokončil objednávku nebo že 1 269 lidí navštívilo tento web za posledních 7 dní, instinktivně vyhodnotíme e-shop jako důvěryhodnější a oblíbenější. Touha nakoupit a přidat se k dalším spokojeným zákazníkům stoupne a od dokončení objednávky nás dělí jen kliknutí.

Notifikace umí zvýšit množství objednávek průměrně o 10–12 %. Může to být i víc. Důkazem budiž případová studie z e-shopu Expres Menu, kde došlo ke zvýšení konverzí až o 33 %.

A/B test: Ověřte si, jak vám notifikace pomáhají

Notifikace od Notifikuj usnadňují rozhodování a ovlivňují dokončení požadované akce, nejčastěji objednávky. To už víte. Jak ale zjistit, že to tak opravdu je a že i ve vašem e-shopu působí na potenciální zákazníky pozitivně?

Vyhodnocení konkrétního zvýšení konverzního poměru po nasazení notifikací ještě nedávno probíhalo pouze přes Google TagManager a testovací kampaň v Google Optimize. Pro markeťáky nic extra složitého. Pro běžného e-shopaře často nadlidský úkol, na který neměl potřebný čas, energii a často ani znalosti.

Teď vám stačí jen kampaň, kterou chcete testovat. Přínos notifikací si snadno ověříte přímo v aplikaci Notifikuj a bez nadsázky na pár kliknutí. A/B testy využijete hlavně pro otestování verze s notifikacemi a bez notifikací, ale později můžete porovnávat různě upravené kampaně proti sobě a zjistit, která je pro vaše publikum účinnější.

Jak na to? Jakmile si vytvoříte první kampaň a ověříte bezchybné zobrazení notifikací na webu, můžete spustit první A/B test. Naklikáte si varianty pro zobrazení, jako cíl vyberete děkovací stránku a nakonec zvolíte čas spuštění. Uložíte a máte hotovo!

Pak už si jen počkáte na výsledky. Ty mohou vypadat třeba takto:

Výsledek A/B testu slovenského e-shopu s osvětlením a žárovkami.
Výsledek A/B testu českého e-shopu s nápoji.
Výsledek A/B testu českého e-shopu s fitness produkty.

Zviditelněte novinky, slevy nebo soutěž na Facebooku

Jelikož notifikace působí jako sociální důkaz zájmu a důvěry ve váš e-shop, jejich obsah vzniká na základě reálné aktivity návštěvníků nebo zákazníků. To je jedna z možností využití notifikací. Tou druhou je tvořit vlastní obsah. Proto vznikla plně editovatelná notifikace TOP nabídky, která je připravena pro vaše vlastní nápady a informace.

Možnosti jsou téměř neomezené. A protože do notifikace můžete přidat i odkaz, velmi rychle návštěvníka přesměrujete na jakoukoliv stránku e-shopu nebo i mimo něj. TOP nabídky vám pomohou při propagaci výprodejů a speciálních nabídek, upozorní na novinky nebo extra výhody pro registrované. A to je skutečně jen nepatrný vzorek. Podívejte se sami, jak různorodý obsah v TOP nabídkách prezentují klienti Notifikuj.

Na fairmade.cz vytvořili notifikaci na akční nabídku k nákupu.
Na seminarkyza1.cz se notifikace stala pomocníkem při náboru.
Dk-obchod zve k návštěvě kamenné prodejny.
Na esat.sk připomínají notifikací výhodu registrace.

Notifikace mluví česky, slovensky a anglicky

Ačkoliv je Notifikuj česká aplikace a administrace i podpora je v českém jazyce, pro notifikace si můžete nastavit kromě české nově i slovenskou a anglickou verzi textů. Volba jazyka je až součástí kampaně, kterou si vytvoříte ke konkrétnímu webu, takže můžete mít notifikace klidně ve všech jazykových verzích v jednom jediném účtu.

To je mimochodem zajímavá výhoda Notifikuj. V rámci jednoho účtu máte nejen možnost vyzkoušet si prvních 14 dní zcela zdarma, ale můžete notifikace nastavit pro více webů a na každý z nich si vytvořit neomezený počet kampaní s různými variantami notifikací. To ocení hlavně e-shopaři s více weby nebo tematickými mikrostránkami.

Vypadá to zajímavě? Pojďte vyzkoušet prvních 14 dní zdarma >>> https://notifikuj.cz/

Navíc pro klienty ByznysWebu máme speciální akci na placené tarify. V administraci svého webu, v sekci Nastavení > Výhodné nabídky najdete odkaz k registraci a sleva 20 % na měsíční a 10 % na roční tarif je vaše. 🙂

avatar
Autor: Petr Panzner Jednatel a mozek spoločnosti Notifikuj.cz

Diskusia k článku