Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak barvy ovlivňují nakupování na internetu?

jak barvy ovlivňují nakupování na internetu, neuromarketing

Kvalitní, profesionální webdesign dokáže obrat na Vašem internetovém obchodu ještě zvýšit.

Vhodně zvolené barvy na webu působí na zákazníky jako magnet a snižují míru okamžitého opuštění stránky (Bounce rate).

Výzkumy KISSmetrics poukazují na fakt, že až 93% zákazníků klade u nákupu důraz na vizuální vjemy – na grafickou stránku webu, kvalitní obrázek, uspořádání textu … 85% zákazníků motivuje k nákupu právě barva produktu.

Podle charakteristické barvy Vás zákazníci rozpoznají až o 80% lépe.

psychologie barev, barvy a online nakupováníBílá barva plní ve web designu významnou úlohu. Tzv. bílé místo nebo negativní prostor odděluje jednotlivé grafické prvky od obsahu webu, působí jako relaxační zóna pro oči. Pokud je na stránce příliš mnoho obsahu, lidské oko dokáže informace mnohem lépe zpracovat právě díky bílému místu. Bílou barvu využívají zejména zpravodajské portály.

 

Window shoppers (lidé, toulající se v nákupních centrech, kteří nikdy nenakoupí) intenzivně reagují právě na svěží, optimistickou a mladistvou žlutou.

Na web stránkach sa využívají její jemnější odstíny ve spojení s dominantnějšími barvami.

Energická červená evokuje dojem okamžitosti, jedinečné možnosti nebo urgence.

2-minutový vizuální kontakt s intenzivní červenou navozuje pocit nepokoje a podrážděnosti. Využívejte ji proto jen pro výprodeje.

Různé odstíny červené, vhodně sladěné s dalšími prvky web designu, mohou však grafické šabloně dodat na atraktivitě.

Modrá se označuje jako barva byznysu nebo bankového sektoru.

Ne náhodou jsme na ni vsadili i my v ByznysWebu. Vzbuzuje pocit jistoty a důvěryhodnosti.

 

Zelená barva je v oblasti webdesignu velice preferovaná.

V kombinaci s modrou a šedou navozuje na web stránce příjemnou atmosféru. Považuje se za pozitivní barvu, ale zároveň evokuje křehkost a nezkušenost.

 

Oranžová barva sice nezapře základ červené, no oproti červené je výrazně pokojnější. Je proto vhodná pro web stránky, které vyzařují pozitivní energii a teplo. Pozor na její využití v případě luxusní web stránky! Hypnoticky nabádá k objednání zboží, k odeslání objednávky / formuláře nebo kliknutí na tlačítko na webu.

 

barvy a online nakupováníRomantická a ženskost symbolizující růžová předurčuje využití barvy pro cílovou skupinu žen a děvčat.

Využívají ji např. e-shopy s oblečením.

psychologie barevKonzervativní, no velice moderní černá barva symbolizuje luxus, moc a eleganci.

Je vhodná pro stylové a trendy web stránky nabízející luxusní produkty.

 

barvy, webdesign, web design, psychologie barevHarmonická fialová barva uvolňuje napětí. Je vhodná pro web stránky spjaté se zdravím a duchovnem.

Fialová je však i barvou kreativity a bohatství.

 

psychologie barev, barvy a webdesign, web designŠedá barva je primárně neutrální. Její smuteční podtón eliminuje vhodné sladění se zelenou nebo modrou.

Preferují ji většinou zpravodajské portály nebo komerční aplikace.

 

psychologie barev, barvy a web design, webdesignHnědá barva není ve webdesignu frekventovaná. Stejně jako modrá barva, symbolizuje důvěru a stabilitu.

Ve značné míře je využívána zejména v hotelové oblasti nebo v kulturně orientovaných projektech.

 

Z průzkumů dále vyplývá, že:

  • slabá navigace na web stránce a laicky působící webdesign odradí až 42% zákazníků
  • 52% zákazníků se již nikdy na stránky nevrátí, pokud je neoslovila celková estetika web stránky nebo e-shopu

Podcenit význam web designu se nevyplácí. Investujte proto do spolupráce s profesionálním web designérem a využijte jeho zkušenosti.

Grafická šablona web stránky se ve významné míře podílí na počtu objednávek z internetového obchodu. Měla by být doplňkem kvalitní SEO optimalizace.

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)