Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

SEO principy, kterými Google donutíte navštívit vaše www stránky nebo e-shop

Na našem blogu o podnikání na internetu jsme vám již pár rad pro SEO optimalizaci nabídli.

Nezaškodí, pokud si pár bodů shrneme.

K tomu, aby vyhledávače vaše www stránky navštěvovaly pravidelně jako hodinky, stačí málo. Inspirujte se následujícími body.

On Page SEO nadevše

Pro Google algoritmus jsou důležité zejména:

  • rychlost načtení stránky
  • přehledná struktura webu
  • vyplněné informace pro vyhledávače – nadpis, popis stránek, klíčová slova

Produkty zařazujte do kategorií:

 

I když vám jde o SEO, tvořte obsah pro lidi!

Pohybovat se na stránkách s nudným obsahem a ještě nudnějším designem v dnešní době nikoho nedonutíte. Pokud ale vytvoříte zajímavý obsah, který navíc doplníte poutavou grafikou, zvyšujete pravděpodobnost, že návštěvník bude obsah sdílet na sociální síti, osloví tím své přátele a vy můžete získat nové zákazníky.

Buďte vždy aktuální

Úprava obsahu www stránky nebo eshopu vám může zabrat více hodin, na blogu se můžete vyjádřit mnohem rychleji. Ideální je, pokud máte RSS z blogu i na vašich stránkách, např.:

rss feed z blogu, rss, blog

 

Pro provozování blogu doporučujeme např. WordPress.

K aktuálnosti se váže i stav skladu. Nezavádějte zákazníky informací, že produkty jsou skladem a že zboží expedujete do 24 hodin, pokud to není pravda. Koledujete si o pěknou řetěz negativních referencí na sociálních sítích.

Dejte Googlu dostatek klíčových slov

V rámci SEO optimalizace dbejte na tvorbu kvalitního obsahu www stránek. Začněte hned od titulky!

Zapomeňte na úvodní fráze typu: “Vítejte na našich stránkách” nebo projev jednatele na titulní stránce. Pojďte rovnou k věci a nezapomínejte na klíčová slova! Na titulní stránce uveďte, co nabízíte, velkým plusem je přehledné menu a snadná orientace, např. i pomocí drobkové navigace.

Klíčová slova uvádějte nejen v textech, ale i v nadpisech, v rámci alternativních tagů k obrázkům a hypertextovým odkazům.

Pokud prezentujete své služby např. na Prezi.com nebo Slideshare, nezapomeňte zvolit výstižný název, obsahující klíčová slova z vaší branže.

To samé platí i pro soubory ke stažení, na kt. odkazujete na vašich stránkách nebo e-shopu.

Věnujte se linkbuildingu

Jak na linkbuilding se dočtete i v našem článku. Kvalitní zpětné odkazy na vaše www stránky nebo e-shop získáte např.:

  • registrací do srovnávačů zboží a vyhledávačů
  • výměnou odkazů s konkurenčními www stránkami, kt. se na Googlu umísťují na prvních 3 místech v přirozených výsledcích vyhledávání
  • založením vlastního blogu
  • z profilů a stránek na sociálních sítích

Pokud jste našli zaručeně výhodnou nabídku nákupu zpětných odkazů, ruce pryč! Vzpomeňte si na Google updaty.

Analyzujte do zbláznění!

Neočekávejte od SEO optimalizace okamžité výsledky. Musíte být trpěliví. I když možná nemáte času nazbyt, nebo patříte k provozovatelům menších e-shopů a všechno si managujete v rámci family týmu, ale čas na práci s daty si najít musíte. V opačném případě vás může postihnout rychlý pád.

Využívejte minimálně Google Analytics.

Neopakujte se a nepodvádějte!

V případě, že jste se rozhodli pro podpůrné www stránky, popracujte na inovaci obsahu. Názvy produktů, podstránek, obrázků a informace pro roboty … musí být unikátní!

V minulosti jste se možno setkali s www stránkami, které měly zahuštěný obsah klíčovými slovy ve stejné barvě písma jako pozadí stránky (např. bílé písmo na bílém podkladě) nebo klíčová slova téměř neviditelná volným okem. Takové praktiky ale přísně sledují a tvrdě trestají Google updaty.

Dejte Googlu sitemapku

Naučte Google strukturu vašeho webu. Vygenerujte si sitemapu přes Google Webmaster Tools.

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)