Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

User experience – důležitá část vaší online marketingové strategie

testbirds - crowdtesting, uxNa konferenci Marketing Live 2015 odprezentoval Michal Matúš z Testbirds s.r.o. zajímavou přednášku o User experience (UX) jako strategické součásti online marketingové strategie.

Co by jste měli vašim zákazníkům nabízet, aby byli maximálně spokojeni?

  • telefonickou podporu
  • mobilní a desktopovou verzi web stránky, e-shopu
  • kamennou prodejnu
  • záruční a pozáruční servis

Hlavní důvody, proč se zaměřit na user experience?

user experienceV první řadě je potřeba odpovědět na otázky, co chceme prostřednictvím UX návštěvníkům web stránky nebo e-shopu nabídnout?

Např. se může jednat o:

  • nějakou hodnotu
  • zábavu
  • usnadnění používání

UX pomáhá:

  • generovat leady, zvyšuje prodej a povědomí o značce
  • ušetřit náklady a zvýšit efektivitu
  • zlepšovat hodnotu značky
  • lépe digitalizovat produkt

5 UX tipů pro web stránky a e-shopy

  1. Usnadněte vyhledávání – např. prostřednictvím “doporučených nebo navrhovaných produktů”, příp. zkuste našepkávač: nasepkavac-vyhladavanie
  2. Odstraňte zbytečné bariéry  a prvky zvyšující nedůvěru – znáte to, když jdete stahovat aplikaci zdarma a po zadání vašeho mailu musíte odsouhlasit přístup k vašim FB pages a XY dalších povolení:povolit-pristup
  3. Nabídněte uživatelům kontrolu/komfort – typickým příkladem může být přihlašování na vaše web stránky nebo e-shop. Pokud po zadání nesprávného přihlašovacího jména nebo hesla systém zobrazí hlášku nespravny-login, návštěvník neví, který z těchto 2 atributů napsal nesprávně – ve finále jej hláška může odradit od realizace nákupu. S podobnými překážkami realizace konverzí se setkáváme i u objednávek – nesmyslné kolonky ve formulářích, nefungující captcha verifikace apod.
  4. Získávejte údaje – poznejte vaši cílovou skupinu, testujte jejich chování, zobrazení web stránky nebo e-shopu na mobilních zařízeních. Naučte se přemýšlet jako vaše cílová skupina a vyvarujte se tak organizační slepotě.
  5. Vyzkoušejte Crowdtesting Testbirds.sk – díky skutečným uživatelům, kteří jsou zaangažováni přímo v procesu vývoje, získáte digitální produkty, které je radost používat :). S Testbirds máte kompletní testování a analýzu uživatelského zážitku vaší mobilní aplikace nebo dokážete odhalit případné usability chyby. Dozvíte se, co přesně očekávají uživatelé od vašich produktů, služeb, web stránky, e-shopu. V portfoliu mají více než 2000 skutečných testerů, kteří testují na různých zařízeních. Na základě 50 aspektů si nadefinujete přesnou cílovou skupinu, profi team z Testbirds analyzuje a přetransformuje feedback od testerů do reálných návrhů a to všechno již do 5 dnů. Pokud máte zájem o crowdtesting, stačí vyplnit formulář.
jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)