User experience – důležitá část vaší online marketingové strategie
Na konferenci Marketing Live 2015 odprezentoval Michal Matúš z Testbirds s.r.o. zajímavou přednášku o User experience (UX) jako strategické součásti online marketingové strategie.
Co by jste měli vašim zákazníkům nabízet, aby byli maximálně spokojeni?
- telefonickou podporu
- mobilní a desktopovou verzi web stránky, e-shopu
- kamennou prodejnu
- záruční a pozáruční servis
Hlavní důvody, proč se zaměřit na user experience?
V první řadě je potřeba odpovědět na otázky, co chceme prostřednictvím UX návštěvníkům web stránky nebo e-shopu nabídnout?
Např. se může jednat o:
- nějakou hodnotu
- zábavu
- usnadnění používání
UX pomáhá:
- generovat leady, zvyšuje prodej a povědomí o značce
- ušetřit náklady a zvýšit efektivitu
- zlepšovat hodnotu značky
- lépe digitalizovat produkt
5 UX tipů pro web stránky a e-shopy
- Usnadněte vyhledávání – např. prostřednictvím “doporučených nebo navrhovaných produktů”, příp. zkuste našepkávač:
- Odstraňte zbytečné bariéry a prvky zvyšující nedůvěru – znáte to, když jdete stahovat aplikaci zdarma a po zadání vašeho mailu musíte odsouhlasit přístup k vašim FB pages a XY dalších povolení:
- Nabídněte uživatelům kontrolu/komfort – typickým příkladem může být přihlašování na vaše web stránky nebo e-shop. Pokud po zadání nesprávného přihlašovacího jména nebo hesla systém zobrazí hlášku , návštěvník neví, který z těchto 2 atributů napsal nesprávně – ve finále jej hláška může odradit od realizace nákupu. S podobnými překážkami realizace konverzí se setkáváme i u objednávek – nesmyslné kolonky ve formulářích, nefungující captcha verifikace apod.
- Získávejte údaje – poznejte vaši cílovou skupinu, testujte jejich chování, zobrazení web stránky nebo e-shopu na mobilních zařízeních. Naučte se přemýšlet jako vaše cílová skupina a vyvarujte se tak organizační slepotě.
- Vyzkoušejte Crowdtesting Testbirds.sk – díky skutečným uživatelům, kteří jsou zaangažováni přímo v procesu vývoje, získáte digitální produkty, které je radost používat :). S Testbirds máte kompletní testování a analýzu uživatelského zážitku vaší mobilní aplikace nebo dokážete odhalit případné usability chyby. Dozvíte se, co přesně očekávají uživatelé od vašich produktů, služeb, web stránky, e-shopu. V portfoliu mají více než 2000 skutečných testerů, kteří testují na různých zařízeních. Na základě 50 aspektů si nadefinujete přesnou cílovou skupinu, profi team z Testbirds analyzuje a přetransformuje feedback od testerů do reálných návrhů a to všechno již do 5 dnů. Pokud máte zájem o crowdtesting, stačí vyplnit formulář.