TOP 5 SEO mýtů
1. Na přirozených pozicích webu nezáleží, orientujte se pouze na PPC – CHYBA!
Interní přelinkování webu, vyplnění metatagů Title, zahuštění textu klíčovými slovy a jejich zadefinování, alternativní tagy k obrázkům, registrace do katalogových vyhledávačů apod., to vše přispívá k výraznému zlepšení pozic a indexaci Vašich www stránek nebo e-shopů ve vyhledávačích. Přirozené vyhledávání je dobrým zdrojem návštěvnosti a v podstatě Vás kromě času stráveného nad optimalizací webu nic navíc nestojí.
2. Výměna zpětných odkazů je zlá – CHYBA!
V minulosti panovaly názory, že placená forma reklamní inzercie je nezisková, dokonce nákup odkazů byl Googlem zakázán a vyhodnocen jako nepovolená optimalizační praktika.
Existuje relevantní důkaz, že placené odkazy mohou Vašemu webu více uškodit jako pomoci.
Například stará dobrá SEO lišta – na lákavé inzeráty typu: „Nabízíme Vám 10 000 zpětných odkazů, neváhejte a využijte výhodnou nabídku!“ naletěli mnozí. Při detailní analýze uvedených zpětných odkazů jsme mezi 10 000 backlinkami našli až 1, který obsahově souvisel s webem klienta.
Mějme však na paměti, že zpětné odkazy nemusí být pouze placené a pro vyhledávače nepodstatné.
3. Na hustotě klíčových slov nezáleží – CHYBA!
Věřte-nevěřte, ale vyhledávače (resp. jejich „-boti“, odvozeno od slova GoogleBot, SeznamBot) využívají algoritmy na výpočet hustoty klíčových slov. Nám, běžným adminům postačí k měření hustoty klíčových slov např. www.ranks.nl/tools/spider.html.
Příklad perfektního zahuštění textu klíčovými slovy:
V praxi se nám vždy osvědčilo rozumně zahustit optimalizovanou podstránku klíčovými slovy.
4. Staré (pravidla SEO optimalizace), ale dobré – CHYBA!
Zastaralé SEO praktiky mají asi takový úžitek jako oježděné pneumatiky na aute. Sice ušetříte, ale můžete na to doplatit.
I toto je jeden z důvodů, proč na některých titulních stránkách stále nacházíme věty à la: „Náš zákazník, náš pán“ … nebylo toto sloganem obchodů v minulém režimu?
Neustále proto sledujte novinky z oblasti internetové reklamy – například i zde na našem blogu
5. Stačí mi kvalitní obsah – OMYL!
Pokud se domníváte, že Vám k vytvoření úspěšných stránek stačí kvalitní obsah, jste na velkém omylu.
Nepopíráme, že i kvalitní obsah přehnaný copywritingem má na výborném umístění Vašeho webu markantní podíl, ALE… co sociální sítě?, co kvalitní backlinky na Váš web? …
Dnes platí, že kdo není na Facebooku nebo Twitteru jakoby ani neexistoval.
Nezapomínejte, že to, co je obsahovou součástí stránek by mělo být i součástí popisků, reklamních sestav a všech dalších aktivit spojených s optimalizací Vašeho webu.
Zbytečně budete na stránkách prodávat nejlevnější plastová okna a spoléhat se na to, že si Vás zákazníci najdou.
Bez registrace do katalogových vyhledávačů a SEO optimalizace to bohužel nepůjde.