Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Napište o své firmě promo článek a dejte o sobě vědět!

Oslovte své zákazníky prostřednictvím PR článků! Získejte tak důležité SEO odkazy i zvýšení PageRanku.

Co je PR článek ví snad každý z nás. Určitě je nám všem známo, že PR článek nám nabízí možnost zdarma zpropagovat firmu, projekt, web, událost, akce, novinky apod…

Jak ale napsat PR článek tak, aby zaujal a splnil účel?

  1. Investujte čas do dobrých úvodů!

Heat maps – tepelná mapa zvýrazňující oblasti, kam návštěvníci klikají.

heat mapa

Heat maps nám graficky znázorňuje oblast webové stránky, jak čtenáři vizuálně zkoumají strukturu textu.

Úvodní řádky přitahují pozornost!

Podle nejnovších studií je zjištěno, že člověk při čtení věnuje pozornost prvním dvěma řádkům a poté kousku z levého odstavce.

79% lidí nejdříve pouze scanuje text. Dejte proto čtenáři okamžitě důvod na to, aby v čtení pokračoval.

Na webu si obsah vybíráme jinak. Nejdříve scanujeme očima text, poté titulek, následuje scanování textu a jako poslední je čtení samotného textu.

2. Na co je třeba myslet při psaní PR článku?

  1. používejte jednoduché a krátke fráze („Nepoužívejte pět slov, když stačí tři.“ )

  2. zvolte neutrální a „objektivní“ jazyk – vyhýbejte se emocionálně podbarveným výrazům, profesionálnímu slangu a technickým výrazům

  3. zdůrazněte důležité informace – usnadňuje to scanování obsahu

  4. kategorizujte obsah

  5. používejte odkazy na konci článku (nabídněte možnost pokračování Call – To –  Action)

  6. informace prezentovány barevně se lépe pamatují

  7. správná typografie na webu usnadní scanování obsahu, neunavuje a neobtěžuje uživatele

  8. zkraťte všechna nekonečně dlouhá souvětí

  9. dodržujte logickou následnost

  10. zahustěte text klíčovými slovy

3. Princip důležitosti obsahu v PR zprávě

Obrácená pyramida – shrnutí na začátku

Obrácená pyramida má mít podstavec ze 140 znaků! Snažte se proto to nejdůležitější shrnout již v úvodu.

PR článok, ako napísať dobrý PR článok– Perex! 95% lidí čte Perex na webu. (první 2- 3 řádky)

– Nadpis

– První odstavec

– Autor

– Kategorie

– Podnadpisy

– Obrázek

– Odstavec

 

 

 

Doporučená strategie pro psaní PR článků.

Na webu platí: CHCI INFORMACE, NE TEXTY!

  • Dejte čtenářům / návštěvníkům důvod, jinak je nezajímáte.

  • Pište krátké texty, potřebujete ihned zaujmout čtenáře.

  • V článku dejte výzvu k akci (přihlásit se k odběru novinek mailem, stát se fanouškem skupiny, vytisknout apod…).

  • Napište větu, kterou čtenáře probudíte!

  • Poznejte svou cílovou skupinu – ale oslovte i širší!

Výhody PR správy:

  • budování zpětných odkazů
  • zvýšení PageRank
  • růst důvěryhodnosti
  • budování povědomí o značce a jeho šíření na internetu
  • publikujete zdarma

 

Vlastní PR články máte možnost zveřejnit jak na placených, tak i na neplacených portálech. Když se už pustíte do psaní, určitě se Vám hodí seznam PR portálů kam můžete své PR články umístit. Další užitečné rady najdete zde 🙂

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.