Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Infografika – antidyslektické opatření pro líné čtenáře

infografika, infografika a web stránky

Co je to infografika? Jak využít infografiku pro své webové stránky? Čtěte a inspirujte se :).

Kvanta psaného textu nám pomalu nahánějí husí kůži. Periodika čteme raději online, RRS čtečka na nás vychrlí stovky novinek denně a čím dál víc z nás trpí dyslexií a jinými dys- poruchami.

Nadšeně proto přijímáme možnost přečíst si zajímavé informace v zjednodušené formě – jak v printových médiích, tak i na web stránkách nebo internetových obchodech.

A právě toto zjednodušené grafické vyjádření informací, dat nebo vědomostí nám nabízí infografika.

Na konferenci Internet je sexy prezentoval Infografiku Jakub Ptačin z Etargetu.

Infografika není žádná novinka, znali ji naši předkové již v r. 1768, kdy se datují první grafy (první koláčový graf byl vytvořen v r. 1801).

Mezi další příklady infografiky patří:

1. mapa metra v Londýně z r. 1933

2. piktogramy označující toalety, místa dostupná pro imobilní, zavazadlový prostor … – ty patří do zaužívaných stereotypů, všichni víme, co znamenají ačkoliv nám nebyly vysvětleny.

Infografika v praxi

Zajímavé příklady infografiky:

Další příklady jak využít infografiku

Znáte hru Angry birds?

Pokud vlastníte smartphone, iPhone nebo tablet, určitě jste si ji minimálně stáhli. Hraje se dokonce i na Mezinárodní vesmírní stanici.

V souvislosti s Angry Birds se mluví i o závislosti. Jak prezentovat tento fakt všem cílovým skupinám? – prostřednictvím infografiky.

infografika, angrybirdsZávislost na této hře pociťuje 54% příležitostných hráčů.

U hry se vám uvolňuje hormon štěstí – dopamin a ten způsobuje, že nedokážete přestat hrát.

Chcete vědět jak bude vypadat další level.

Také supermarkety, hypermarkety a nákupní centra vsadily na starý známy fakt, že 70% informací vnímáme zrakem a 50% obsahu podaného vizuálně (pomocí barev, tvarů a grafů).

Víte proč mají důchodci zálibu ve sbírání reklamních letáčků?

A) protože checkují akce a výprodeje

B) protože špatně vidí a chytí se na obrovská písmena nebo bannery u slevy

Obě odpovědi jsou sice správné, ale posviťme si na B-čko.

infografika, interspar infografika

“30% sleva na vepřové, to budou řízky a kilo  jen za 79,90”. Tak šup-šup do obchodu.

Využití infografiky pro web stránky a e-shopy

Pokud plánujete akci nebo výprodej, zavádíte nový produkt, potřebujete, aby tato informace upoutala pozornost návštěvníků web stránky.

Využijte infografiku.

Její výhodou je, že se velice dobře šíří i na sociálních sítích.

Jak vytvořit dobrou infografiku?

Tvorba infografiky je jako vyprávění příběhu, musí mít konkrétní dějovou linii. Příběh musí mít hlavu i patu a “hezký obal”.

  1. zadefinujte si proto cíl (informovat o novém produktě, recenze produktu, využití produktu, grafické znázornění prodejnosti/spokojenosti s daným produktem…).
  2. zredukujte obsah jen na to nejnutnější – buďte struční, jasní, výstižní
  3. vsaďte na kvalitní grafický design – pokud nejste zruční v práci s grafickým programem, oslovte známé, přátele nebo profesionála
  4. respektujte stereotypy uvažování – pokud je červená výstražnou barvou a zelená signalizuje něco pozitivního, nesnažte se to měnit
  5. srovnáváte-li, srovnávejte srovnatelné – nesrovnávejte americký trh s českým, inspirujte se raději u sousedních států (např. na Slovensku)
  6. infografika pro web stránky a e-shopy musí být kompatibilní pro prohlížení v mobilech, tabletech a zároveň i v noteboocích (respektujme, že lidé rádi scrollují)

Infografika pro web stránku a e-shop se dá aplikovat i v rámci profilového obrázku na sociálních sítích.

Příklad:

Hlavička na web stránce a profilový obrázek na Facebook.com obsahují rovnaký motiv – hlavička web stránky:

infografika pre web stránku, infografika pre www stránky

Profilová foto na facebooku:

Hlavička webu:

Profilová foto na facebooku:

infografika na facebooku

Nebo jako součást obsahu web stránky – znáte z ByznysWeb.cz:

infografika byznysweb

Rekapitulace na závěr:

Infografika je známá již od druhé poloviny 18.století.

Graficky vyjadřuje obsah textu, informace nebo dat. Infografika, to nejsou jen piktogramy, ale i celé vaše reklamní poselství v přitažlivém grafickém designu.

Infografika pro webové stránky a e-shop se snadno šíří i na sociálních sítích.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)