Jak pomocí obsahového marketingu navrhnout úspěšnou landing page?
Landing page (cílová stránka) představuje speciální podstránku, která zvyšuje efektivitu reklamních kampaní. Pokud potenciální návštěvník klikne na reklamní banner, odkaz v newsletteru nebo PPC inzerát, zobrazí se mu právě landing page s relevantním obsahem a odpovídající výzvou k akci.
Titulka vs. Landing page
Ve většině případů je místo landing page zobrazována titulní stránka. To ale není právě nejšťastnější řešení, jelikož titulní stránka má jiný význam – je důležitá v rámci SEO (poskytuje vyhledávačům meta tagy a klíčová slova) a rovněž přesvědčuje návštěvníka, že právě Váš web je ten, který hledá.
Proto by cílová stránka v rámci reklamní kampaně měla být např. konkrétní podstránka s produktem, na který inzerujete nebo služba, kterou se snažíte propagovat.
Úkolem landing page je zajistit konverzi, tedy např. překonvertovat přicházejícího návštěvníka na zákazníka, přesvědčit návštěvníka k vyplnění formuláře, k zaregistrování na Váš web apod.
Cílová stránka musí vždy navazovat na reklamní inzerát nebo odkaz ve vyhledávači. Musí být proto vždy unikátní. Landing page může být i podstránka Vašeho podpůrného webu, není pravidlem, že landing page musí být součástí hlavní firemní www stránky.
Portál www.marketingwise.ca zveřejnil zajímavou infografiku o tom, jak využít obsahový marketing při tvorbě úspěšné titulní stránky.
10 bodů, na které je potřeba myslet při tvorbě landing page
Pečlivě zvažte základní orientační body a výzvy na Landing Page
Nezapomeňte na přehlednost a uspořádání obsahu cílové stránky. Pamatujte na to, že Landing page by měla obsahově navazovat na reklamní text v inzerátu, banneru … Cílová stránka by měla být v grafickém souladu s celkovým designem dané www stránky nebo internetového obchodu.
Působivě vyzvěte k akci
Zapomeňte na otřepané “Zaregistrujte se zde!”, zkuste něco odvážnějšího – např. “Neprošvihněte jediněčnou šanci a k registraci získejte dárek v hodnotě XY!”
Ubezpečte se, že nabídka Landing Page je specifická.
V rámci landing page vyzvěte návštěvníky jen k jedné akci, o kterou Vám primárně jde. Pokud zvolíte více Call to Action, návštěvníci mohou být zmateni, jelikož nevědí, kam mají dřív kliknout. Každá unikátní reklamní sestava by měla mít svou unikátní landing page.
Testujte a vyhodnocujte
Zkuste pomocí A/B testování (nástroj pro A/B testování nabízí i Google Analytics) prověřit jak zabírají jednotlivá slova na Landing Page. Získáte více akcí prostřednictvím slova X nebo slova Y? V rámci statistik sledujte i to, kam chodí potenciální návštěvníci z Vaší cílové stránky. Pokud odcházejí z webu pryč nebo vyhledávají přes fulltext, Vaše landing page není pravděpodobně efektivně navržená.
Poznejte svůj cíl
Landing page by měla vždy zasáhnout specifické publikum. Pokud cílíte Vaši kampaň na více skupin, každé skupině nabídněte cílovou stránku s odlišným obsahem.
Správně si načasujte Vaši kampaň
Vhodné načasování Vaší kampaně je gro úspěchu.
Pokud víte, že v určitých měsících nemáte šanci na úspěch v prodeji konkrétního produktu, nezachrání Vás ani perfektní grafické zpracování landing page. Ideální je, pokud si vedete statistiky sezónních prodejů. Nezapomínejte ani na Google Analytics statistiky prodejnosti, které Vám ke správnému načasování kampaně mohou pomoci.
Nestyďte se za svoje hodnoty
Každý byznys je svým způsobem soutěž. Snažíte se získat potenciálního zákazníka na svoji stranu. Pokud jste své podnikání založili na určitých hodnotách, prezentujte je i navenek. Samozřejmě, že nemáme na mysli zveřejnění vyhlášení o tom, že “my jsme ta pravá firma pro Vás” na cílové stránce. Na landing page prezentujte své úspěchy, ambice do budoucnosti apod. Jestli již zákazník jednou klikl na reklamní inzerát, je na dobré cestě a není potřeba přesvědčovat jej sladkými řečičkami.
Využijte multimedia
Nebojte se na cílové stránce použít například i video. V rámci výzvy k akci můžete návštěvníky vyzvat, aby se podívali na Vaše produktové video. Videa na landing page dokážou zvednout konverze (zrealizování akce) až o 80%.
Testem motivujte k nákupu
Pokud například prodáváte online software nebo produkty, které dokážete nabídnout i na test (vzorky krmiv pro domácí mazlíčky, kosmetika, …), informujte Vaše potenciální zákazníky o této možnosti. Staré dobré přísloví – lepší vrabec v hrsti než holub na střeše se zúročí i v online marketingu.
Lidé obsah na webu nečtou online, oni jej scanují
Používejte proto odrážky, kotvy, tzv. bílá místa (relaxační pauzy pro oči), podnadpisy, drobkovou navigaci, přehledné menu … Jestli je součastí landing page např. formulář, bylo by vhodné, aby jste některé jeho pole předvyplnili – např. emailovou adresu (vložte alespoň @).
Pokud i Vy plánujete inovovat nebo vytvořit k reklamní kampani landing page, inspirujte se uvedenými body.