Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

10 Call to Action tipů, které generují návštěvnost

jak tvořit výzvy k akci, call to action, call to action na webuCall to Action je marketingová metoda, prostřednictvím které “podstrčíte” návštěvníkovi www stránky nebo e-shopu nástroj na zrealizování vámi požadované akce.

Buttony vyzývající k akci by proto měly mít výrazný design, aby uživatele k akcii přímo nabádali.

Jedná se například o formulář, registraci do newsletteru nebo samotného webu, stažení aplikace, button odeslání objednávky apod.

V praxi jsme se setkali s www stránkami, kterých administrátoři jaksi pozapoměli na uvedení kontaktních údajů (např. telefonního čísla nebo emailové adresy) a po výzvě k akci na jejich webu nebyla ani zmínka.

Inspirujte se a čtěte dál jak tvořit call to action efektivně.

Na portálu contentmarketininstitute.com jsme našli odkaz na zajímavou studii realizovanou na malých podnikatelích a jejich B2B www stránkách.

Zarážející je, že až 96% respondentů (amerických malých podnikatelů) uvedlo, že na titulní stránce nemá žádné navigační prvky!

70 % nevyužilo na úvodní stránce odkaz na rychlý kontakt nebo telefonní číslo. A až u 27% chybí telefonní číslo na titulní stránce a u 70% není telefonní číslo uvedeno na dobře viditelném místě. U 68% respondentů chybí odkaz na emailovou adresu na titulce. 38% podnikatelů zveřejnilo odkaz na email na webu, ale umístili jej v zápatí stránek.

72% podnikatelů jaksi zapomnělo i na využití call to action na jednotlivých podstránkách.

Další katastrofální zjištění je, že až 82% amerických malo-podnikatelů nezveřejnilo na svých webech odkazy na profily nebo stránky na sociálních sítích.

Mám pocit, že v našich zeměpisných šířkách jsme v tomto směru o pořádný krok napřed :D.

Call to Action, které funguje

  1. Buďte inovativní, vymyslete něco kreativní, zvučné – propagujte například výhody vašich produktů a nezapomeňte uvést klíčová slova, na které jste danou stránku optimalizovali.
  2. Kontrastní barvy  a plasticita buttonů – výzva je výzva, a proto by měly buttony vyčnívat nad obsah, přímo magicky přitahovat oko návštěvníka ( pozor ale na nechutně blikající nápisy připomínající Las Vegas nebo tuctovou loterii). Ideální je, pokud se v tomto případě svěříte do rukou zkušenému grafikovi nebo grafickému týmu, kteří vám v logo manuálu přesně zadefinují vhodné kontrasty.
  3. Priorita určuje pořadí – pokud na některé z podstránek potřebujete více výzev, určte si, která z nich je pro vás důležitější,  ta má samozřejmě přednost.
  4. Nabídněte benefit! – např. 10% slevu na další nákup pro registrované zákazníky (nebo fanoušky na Facebooku) nebo k nákupu fitness oblečení DVD s pilates zdarma
  5. Bombardujte dotazy – pokud například nabízíte rekreační pobyty, můžete “zahrát na city” – “Máte poslední 3 dny dovolené? Nevíte jak je využít? Wellness pobyt v XY vám to ukáže”
  6. Sledujte efektivitu buttonů! – využijte např. URL Builder, který vám pomůže vyhodnotit návštěvnost nebo výdělek.
  7. Ujasněte si, co všechno potřebují návštěvníci k dokončení akce – potřebují vás při objednávání kontaktovat s doplňujícími otázkami, jsou nerozhodní a potřebují poradit? V tom případě jim nabídněte např. i online chat nebo skype pro uskutečnění hovoru.
  8. Nezapomeňte na bílé místo, které odděluje call to action od dalšího obsahu.
  9. K akci vyzvěte na každé podstránce webu.
  10. Využijte akční slova – které napovídají, co se stane po kliknutí:
    • kupte
    • darujte
    • zavolejte
    • zaregistrujte …

 

TIP:
Pokud potřebujete vytvořit buttony vyzývající k akci a nemáte možnost zaplatit si grafický návrh, využít můžete i online nástroje:

 

ZDROJ: http://contentmarketinginstitute.com/2013/09/small-businesses-website-content-calls-to-action/

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)