10 Call to Action tipů, které generují návštěvnost
Call to Action je marketingová metoda, prostřednictvím které “podstrčíte” návštěvníkovi www stránky nebo e-shopu nástroj na zrealizování vámi požadované akce.
Buttony vyzývající k akci by proto měly mít výrazný design, aby uživatele k akcii přímo nabádali.
Jedná se například o formulář, registraci do newsletteru nebo samotného webu, stažení aplikace, button odeslání objednávky apod.
V praxi jsme se setkali s www stránkami, kterých administrátoři jaksi pozapoměli na uvedení kontaktních údajů (např. telefonního čísla nebo emailové adresy) a po výzvě k akci na jejich webu nebyla ani zmínka.
Inspirujte se a čtěte dál jak tvořit call to action efektivně.
Na portálu contentmarketininstitute.com jsme našli odkaz na zajímavou studii realizovanou na malých podnikatelích a jejich B2B www stránkách.
Zarážející je, že až 96% respondentů (amerických malých podnikatelů) uvedlo, že na titulní stránce nemá žádné navigační prvky!
70 % nevyužilo na úvodní stránce odkaz na rychlý kontakt nebo telefonní číslo. A až u 27% chybí telefonní číslo na titulní stránce a u 70% není telefonní číslo uvedeno na dobře viditelném místě. U 68% respondentů chybí odkaz na emailovou adresu na titulce. 38% podnikatelů zveřejnilo odkaz na email na webu, ale umístili jej v zápatí stránek.
72% podnikatelů jaksi zapomnělo i na využití call to action na jednotlivých podstránkách.
Další katastrofální zjištění je, že až 82% amerických malo-podnikatelů nezveřejnilo na svých webech odkazy na profily nebo stránky na sociálních sítích.
Mám pocit, že v našich zeměpisných šířkách jsme v tomto směru o pořádný krok napřed :D.
Call to Action, které funguje
- Buďte inovativní, vymyslete něco kreativní, zvučné – propagujte například výhody vašich produktů a nezapomeňte uvést klíčová slova, na které jste danou stránku optimalizovali.
- Kontrastní barvy a plasticita buttonů – výzva je výzva, a proto by měly buttony vyčnívat nad obsah, přímo magicky přitahovat oko návštěvníka ( pozor ale na nechutně blikající nápisy připomínající Las Vegas nebo tuctovou loterii). Ideální je, pokud se v tomto případě svěříte do rukou zkušenému grafikovi nebo grafickému týmu, kteří vám v logo manuálu přesně zadefinují vhodné kontrasty.
- Priorita určuje pořadí – pokud na některé z podstránek potřebujete více výzev, určte si, která z nich je pro vás důležitější, ta má samozřejmě přednost.
- Nabídněte benefit! – např. 10% slevu na další nákup pro registrované zákazníky (nebo fanoušky na Facebooku) nebo k nákupu fitness oblečení DVD s pilates zdarma
- Bombardujte dotazy – pokud například nabízíte rekreační pobyty, můžete “zahrát na city” – “Máte poslední 3 dny dovolené? Nevíte jak je využít? Wellness pobyt v XY vám to ukáže”
- Sledujte efektivitu buttonů! – využijte např. URL Builder, který vám pomůže vyhodnotit návštěvnost nebo výdělek.
- Ujasněte si, co všechno potřebují návštěvníci k dokončení akce – potřebují vás při objednávání kontaktovat s doplňujícími otázkami, jsou nerozhodní a potřebují poradit? V tom případě jim nabídněte např. i online chat nebo skype pro uskutečnění hovoru.
- Nezapomeňte na bílé místo, které odděluje call to action od dalšího obsahu.
- K akci vyzvěte na každé podstránce webu.
- Využijte akční slova – které napovídají, co se stane po kliknutí:
- kupte
- darujte
- zavolejte
- zaregistrujte …
- Web Buttons Generator
- ButtonOptimizer
- jestli potřebujete PSD, buttony zdarma najdete i na DesignMODO
ZDROJ: http://contentmarketinginstitute.com/2013/09/small-businesses-website-content-calls-to-action/