Online nástroje pro návrh klíčových slov
Donedávna jste mohli využívat (i bez konta v Google AdWords) Google Keyword Tool, v rámci kterého jste mohli zjistit odhadovaný traffic a synonyma Vámi zadaného klíčového slova nebo výrazu. Ten ale nahradil Google Keyword Planner, který můžete využívat v rámci Vašeho Google AdWords účtu.
Jeho využívání je i nadále bezplatné, takže pokud jste měli ve zvyku využívat Keyword Tool např. pro zahuštění obsahu na Vašich www stránkách v rámci SEO, nemusíte se ničeho obávat, Google se jen více zaměřil na podporu inzerentů v PPC reklamě. Dnes Vám ale představíme i další online nástroje, prostřednictvím kterých získáte přehled o efektivite jednotlivých keywords.
Google Webmaster Tools
GWT nabízí přehled zobrazení verifikovaných www stránek nebo e-shopů na konkrétní klíčová slova. Výhodou je, že je to nástroj samotného Googlu. I když, zarytí zastánci SEO tvrdí, že hodnoty nejsou objektivní, dá se s nimi pracovat.
Bing Keyword Tool
Nástroj od Bing-u je alternativou GWT a má jednu obrovskou výhodu – uživatel si může vybrat, z jakého období chce selektovat výsledky:
Nástroj je zatím v betaverzi.
Nevýhodou je, že vyhledávač BING používá jen velmi malé procento uživatelů. Navíc jej můžete využívat jen v případě, že máte vytvořen uživatelský účet (jeho vytvoření Vám ale nezabere ani 1 minutu) a stejně jako v případě GWT – verifikované stránky.
WordTracker
V případě, že jste expandovali i do zahraničí a potřebujete zobrazit traffic anglických klíčových slov, určitě jej využijete.
WordTracker nabízí možnost filtrovat výsledky podle shody:
- klíčové slovo v libovolném pořadí
- přesná shoda
- souvisejíci pojmy
Jestli chcete využívat kompletní verzi, je nutné nástroj si předplatit (měsíčně vychází kolem 2100 Kč). Verze zdarma je k dispozici rovněž jen pro registrované uživatele.
Semrush
V případě, že realizujete PPC kampaň a SEO zároveň, samozřejmě o5 pro anglicky mluvící země, Semrush je zde pro Vás. Výsledky vyhledávání pocházejí z Googl-u jednotlivých zemí, ale neberou v potaz např. slangové výrazy nebo specifické pojmy.
Google našepkávač
Při zadávání začátečních písmen jednotlivých klíčových slov do vyhledávače Google se Vám zobrazí různé návrhy (na základě Vaší historie vyhledávání a lokality):
Sklik
Návrh klíčových slov od Seznamu využijete například při úpravě klíčových slov nebo při zakládání nové kampaně:
Výsledky vyhledávání jsou samozřejmě z českého Seznam.cz.
Etarget
Počet inzerentů na daná klíčová slova v ČR, Slovensku, Rumunsku nebo Maďarsku zjistíte i díky Etargetu:
- kombinace klíčových slov v reklamní síti Etarget-u
- počet inzerentů inzerujících na dané slovo v Etarget-u
TIP:
V případě, že máte mírný chaos v tom, která klíčová slova jste již na webe aplikovali, využít můžete 2 online nástroje, které Vám seznam aktuálních klíčových slov zobrazí. Jedná se o:
Zdroj: http://moz.com/blog/keyword-volume-tools?