Jak jednoduše zvýšit návštěvnost ze sociálních sítí
Blog KissMetrics o5 nabízí zajímavé čtení – Jak zdvojnásobit návštěvnost Vašich www stránek a internetových obchodů prostřednictvím sociálních sítí.
Klíčem k úspěchu je přitom vícenásobné publikování stejného obsahu 🙂
Podívejme se na příklad – celkově dosáhla první zmínka na sociálních sítích 19 prokliků, opakované publikování přineslo 24 kliknutí:
1. krok – Jak nebýt spammerem
Možná si řeknete, že když budete konkrétní příspěvek sdílet na sociálních sítích vícekrát, budete považováni za spammery apod.
Jestli máte pochybnosti, za otestování nic nedáte – zveřejněte např. stejný článek na Vašich stránkách a vašom blogu.
Uvědomte si ale, že Vaši followeři nebo fanoušci si Vaše příspěvky ne vždy všimnou napoprvé.
Pokud budete postupovat podle následujících kroků, spammerem se nestanete:
- Nezapomínejte, že obsah na sociálních sítích tvoříte pro fanoušky a followery, ne pro získání zpětných odkazů nebo zvýšení povědomí o Vaší firmě, značce, produktu!
- Pečlivě plánujte zveřejnění postů!
- Inspirujte a poučte se sami sebou – co považujete na sociální síti za spam? Jaké příspěvky odignorujete?
- Snažte se vždy nabídnout hodnotnou informaci!
2. krok – Nikdy nezveřejňujte přesně to samé dvakrát!
I když v úvodu píšeme o vícenásobném zveřejnění stejného obsahu, nemyslíme to doslovně.
Ze SEO určitě víte, že duplicita Vašemu webu neprozpívá.
V tomto případě ale není na místě ani změna slovosledu.
- Začněte např. na Vašem blogu – informujte, že jste publikovali nový blog post, článek nebo novinku.
- V rámci druhého zveřejnění můžete začít například otázkou? “Věděli jste, že…?”
- Třetí zmínka může začít např. konkrétním údajem: “Až 89% klientů ByznysWeb.cz používá mobilní aplikaci Flox…”
- Sdílejte citát – např. pokud je součástí Vašeho blogpostu rozhovor s jednatelem firmy nebo kapacitou z odvětví Vašeho podnikání, příp. si půjčte trefný citát od známé osobnosti.
- Páté zveřejnění můžete zahájit i osobní zkušeností – “Podívejte se, jak smart lednička šetří Váš čas…”
3. krok – připravte si unikátní verzi příspěvku pro každou sociální síť
Každá sociální síť nabízí jiný rozsah příspěvku, proto si připravte obsah na každou z nich.
Nezapomeňte na hashtagy, klíčová slova, příp. obrázky.
4. krok – monitorujte, vyhodnocujte a aplikujte v praxi
Jaký nástroj na monitorování návštěvnosti ze sociálních sítí používáte?
My neustále doporučujeme především Google Analytics.
Je nutné ubezpečit se, že změny, které jste v rámci publikační činnosti zrealizovali, fungují.
Sledujte zejména:
- zda (ne-)došlo ke snížení nebo zvýšení aktivity a podle toho plánujte další činnosti
- zda posty opravdu nevyvolaly vlnu negativní kritiky – pokud by nastala taková situace, zkuste si ještě jednou prověřit, zda Vaše činnost není příliš agresivní, resp. “násilná”
- zda Vaši followeři nebo fanoušci nejsou vůči Vašemu obsahu na sociálních sítích rezistentní
Další tipy, jak zvýšit návštěvnost Vašich www stránek přes sociální sítě najdete i zde:
- nabídněte eBook ke stažení
- odpovídejte na časté dotazy z Vaší sekce FAQ
- zveřejněte linky na prezentace Vašich produktů např. ze SlideShare nebo Prezi.com, jednotlivé prezentace případně rozdělte na více častí
- zkuste různé výzvy k akci na různých sociálních sítích
- najděte a zapojte influencery z oblasti Vašeho podnikání
Zdroj:
http://blog.kissmetrics.com/double-your-social-media-traffic/
http://www.exacttarget.com/blog/50-ways-to-drive-traffic-to-your-website-with-social-media/