Newsletter – Jak tvořit vizuálně zajímavý obsah
Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.
Na blogu Quicksprout.com jsme narazili na zajímavou infografiku o tom, proč je vizuální obsah tak důležitý.
O významu obrázků pro Vaše web stránky nebo e-shopy jsme Vás informovali i na našem blogu o podnikání na internetu.
Proč je vizuální obsah důležitý?
Jak všichni víme, mozkem vnímáme až 90% vizuálních informací. Dekódování textového obsahu je až 60000-krát pomalejší než zpracovávání zrakových vjemů.
Až 63% obsahu sociálních sítí tvoří právě obrázky. 66% updatů na sociálních sítích jsou právě obrázky.
Pokud uživatelé najdou na internetu zajímavou fotografii, 50% z nich ji velice ochotně sdílí i dál – na svých FB pages nebo jiných profilech na sociálních sítích.
54% uživatelů internetu zveřejňuje své originální fotografie nebo videa, kt. sami vytvořili.
Obrázky jsou klíčem k online úspěchu
Pokud Váš text obsahuje relevantní obrázky, generuje až o 94% více vidění než běžný textový obsah bez obrázků.
Více než 80% respondentů uvedlo, že obrázky jsou velmi důležitým, resp. důležitým prvkem marketingových aktivit na sociálních sítích.
Nástroje pro tvorbu vizuálního obsahu
Jestli potřebujete nafotit produktové obrázky, pár tipů najdete i na blogu o podnikání na internetu.
Autoři infografiky doporučují pro úpravu obrázků např.:
Tipy, jak tvořit vizuální obsah, který budou lidé milovat
1. Zkuste obrázkové koláže – obrázky můžete vkládat do tabulek nebo rámků.
Dodá to Vašim fotografiím profesionální look a lépe do nich zakomponujete text.
2. Najděte si vhodný foto filtr a používejte jej na všechny Vaše fotografie – budou působit jednotněji a mnohem lépe zaujmou.
3. Zvolte si preferované barvy a fonty, nejvhodnější je, aby jste ladili s firemním logotypem.
- Žlutá barva vyjadřuje optimismus, teplo, záři – ve svém logu ji využívají např. UPS, Žluté stránky nebo National Geographic.
- Oranžová je přátelská, důvěrčivá a veselá barva, na kterou stavila např. Fanta, Orange nebo vyhledávač Mozilla.
- Červená barva evokuje vzrušení, mladistvou svěžest nebo větší objem – využili ji např. Coca-Cola, LEGO nebo Nintendo.
- Fialová je kreativní barvou, která symbolizuje i moudrost, resp. imaginativní řešení – v logu ji má např. Yahoo, Cadbury nebo v odtstínu magenta Slovak Telekom.
- Na modrou jako barvu důvěry, sily a spolehlivosti nedá dopustit např. Twitter, Dell, Facebook nebo Oreo.
- Zelená nás dokáže naladit na mírumilovnou vlnu, představuje zdraví, růst – v logu ji mají např. Spotify, Starbucks a HolidayInn.
4. Vybírejte nápadné obrázky s jasnými a výraznými barvami. Agentura Laundry Service zjistila, že fotografie z Instagramu jsou mnohem efektivnější pro inzerci nebo publikování na sociální síti než obrázky z fotobank.