Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak tvořit 10krát lepší obsah pro webové stránky a e-shopy než vaše konkurence

jak tvořit obsah pro e-shop a webové stránkyZdá se vám, že míra odchodů z vašeho webu/blogu je příliš vysoká? Možná si dáváte opravdu záležet na tom, co do obsahu přidáváte, ale přesto jste si vědomi, že má vaše stránka rezervy.

Co s tím? Jak svému webu můžete pomoci? Někdy stačí existující obsah jen doladit, dočesat, došperkovat, aby měl ty správné grády a byl skutečně úderný, oslovil vaše zákazníky. K tomu potřebujete nejen vědět, jak psát články po obsahové stránce, ale i trochu více… Povíme si, v čem tkví kouzlo správně podaného obsahu.

Na našem blogu o podnikání na internetu jste si již určitě přečetli o tom:

Dnes si ukážeme jednoduché triky, které můžete využít i ve své content marketingové strategii.

1. Jednoduché, snadno zapamatovatelné URL – milují je i samotné vyhledávače.

V průměru by měla URL adresa obsahovat kolem 50 znaků.

snadno zapamatovatelné url

Pokud sdílíte článek na sociální síti, můžete použít tzv. zkracovač URL adres, např. bitly.com, ow.ly, tinyurl.com nebo starý, dobrý goo.gl.

2. Různé typy obsahu – kromě textů a obrázků přidejte i videa, gif obrázky, grafy, tabulky nebo infografiky. Mnohem více zaujmou a pomohou k tomu, aby váš obsah lidé sdíleli na sociálních sítích. Až 70 % informací přece vnímáme zrakem.

3. Title a popis s klíčovými slovy – v redakčním systému FLOX 3 dokážete velmi snadno vyplnit nadpis a popis přes SEO záložku, v sekci Stránky, v detailu produktů, pro Kategorii produktů nebo přímo v bloku Novinky:

jak vyplnit title u článku

4. Čtenáři nečtou, ale scanují – kromě jazyka uživatelů si dejte záležet na formátování textu, tedy na rozvržení a úpravě textu, oddělení a zvýraznění podstatných informací. Nejlépe tak, aby se dobře četl očima a každý se v něm dokázal snadno zorientovat. Dodržujte mezery, používejte ideálně jeden čitelný font/druh písma nebo odstavce, aby si čtenáři zapamatovali co nejvíce z toho, co píšete.

V infografice od SiegeMedia radí, že po každých 75–100 slovech byste měli vložit obrázek. A něco na tom bude… Možná jste si to doposud ani neuvědomili, ale skutečně se poté v článku nebo textu člověk snadněji zorientuje a i čtení je příjemnější. Ověřte si, zda je váš text dobře čitelný i na mobilních zařízeních, na to nikdy nezapomínejte.

5. Rychlost načtení obsahu – jeden z hlavních faktorů úspěchu. Vaši čtenáři chtějí hledané informace hned, nemají chuť ani čas čekat, než se váš článek nebo produkt načte. Zpomalení je často způsobeno nestabilním webhostingem nebo zbytečně velkými obrázky. A pak se může stát, že člověk, který otevře vaši stránku, „ztratí nervy“ a odchází. Je nutné počítat s tím, že lidé mají málo času a potřebují vědět a vidět všechno hned. Pokud to na první kliknutí a pár vteřin nenajdou u Vás, jdou ke konkurenci.

6. Vlastní obrázky nebo ilustrace – tuctové fotky z fotobanky se nosí čím dál méně. Proč? Nejsou originální a ničím výjimečné. Od konkurence vás odliší právě vaše vlastní unikátní fotografie nebo ilustrované obrázky. Ty Vám pomohou vytvořit i virální, tedy sdílený post, který se snadněji šíři na sociálních sítích. Že vaše fotky nevypadají příliš vábně? V našem článku je 10 tipů, jak je vylepšit.

Nyní si tedy otevřete svůj web/e-shop a postupujte bod po bodu podle našeho článku. Určitě přijdete na to, jak jej zatraktivnit a udělat pro své zákazníky lákavější a přehlednější.

Další super tipy, jak kvalitním obsahem zvýšit návštěvnost vaší webové stránky nebo e-shopu, najdete i ve vzpomínané infografice na blogu SiegeMedia.com.

A samozřejmě, sledujte náš blog, stále vám pomáháme být blíž ke svým zákazníkům.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.