Newsletter – Jak na úspěšný content marketing
Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.
Obsahový marketing (content marketing) je jakýkoliv marketingový formát, který obsahuje tvorbu a sdílení obsahu za jediným účelem – získat zákazníka.
Prostřednictvím content marketingu se snažíme přizpůsobit přirozeným změnám chování online uživatelů. Ti si v dnešní době vybírají, čemu věnují svou pozornosť.
V rámci obsahového marketingu se snažíme udržet si stálé zákazníky, resp. fanoušky na sociálních sítích. Rovněž osloviť nové publikum a prostřednictvím zajímavého obsahu jej překonvertovat na zákazníky.
Primárně se však nezaměřuje na online prodej, naopak – jeho cílem je komunikace s existujícími zákazníky a fanoušky.
Mezi hlavní důvody, proč se vyplatí věnovat čas obsahovému marketingu, pokud podnikáte na internetu, podle DemandMetrics patří:
- získání pozornosti zákazníka
- zlepšení věrnosti značce
- zvýšení přímého prodeje
7 kroků jak uspět v obsahovém marketingu
Z infografiky zveřejněné na SocialmediaToday vyplývá, že základem úspěchu je
1. definice cílů podnikání na internetu
- potřebujete mít jasno v tom, co chcete dosáhnout – chcete rozběhnout vlastní byznys nebo se stát affiliate partnerem?, chcete prezentovat produkty, které sami vyrábíte? …
2. výzkum, průzkum, poznávání Vaší cílové skupiny
- klíčová slova, která potenciální zákazníci vyhledávají
- aké stratégie vyhľadávania preferujú
- aké formáty oslovia vašu cieľovú skupinu …
3. plánujte, managujte a optimalizujte
- vytvořte si např. kalendář, aby jste věděli které aktivity a kdy následují
4. buďte kreativní a tvořiví
- Váš obsah musí uspokojit potřeby potenciálních zákazníků, musí být užitečný
- připravte si více alternativ, které osloví různé věkové skupiny
- vytvořený obsah nezapomeňte optimalizovat a pravidelně vyhodnotit jeho efektivitu
5. publikujte
- na Vašich www stránkách nebo e-shopu, blogu, profilech a stránkách na sociálních sítích, na youtube a všech dostupných kanálech, kde předpokládáte (nebo máte důkazy o tom), že se nacházejí Vaši potenciální nebo existující zákazníci
6. šiřte Váš obsah
- souvisí s bodem č. 5, ale využijte např. i bookmarking – linkuj.cz
- sledujte zpětnou vazbu
7. analyzujte!
- výkonnost kampaně
- sledujte statistiky
Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.
Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.