Rich Snippets – skvělý způsob zvýšení návštěvnosti
Rich Snippets, strukturované odkazy, resp. úryvky nejsou ve světě SEO a SEM žádnou novinkou. V našich končinách ale nejsou příliš využívány.
Prostřednictvím rich snippets nabízíte uživatelům internetu podrobnější informace o Vaší firmě, e-shopu, kamenné prodejně apod.
Patří mezi ně např.:
- hodnocení produktů od zákazníků
- ceny produktů a informace o skladové dostupnosti
- informace o probíhající slevě, resp. o době trvání slevy
- termíny a místa konání akcí
- jméno autora (např. článku nebo receptu na blogu)
- fotky
- místo bydliště
- doba přípravy receptu
- …
Google podporuje rich snippets pro následující obsah:
- recenze
- lidé
- produkty
- firmy a organizace
- recepty
- události
- hudba
Význam snippets
Hlavní úlohou snippets je představit uživateli obsah konkrétního webu a souvislost s vyhledávacím dotazem. Uživatel se následně na základě těchto úryvků rozhoduje o kliknutí na odkaz na konkrétní www stránky, resp. internetového obchodu. Čím víc informací v rámci snippets nabídnete, tím větší šance, že navštíví právě Váš web 😉
Tímto způsobem snippets zvyšují CTR (míru prokliků).
Mezi nejpreferovanější patří obrázky a hvězdičkové hodnocení produktů.
Jestli již Rich Snippets na Vašem webu máte, můžete si otestovat správnost jejich nastavení prostřednictvím Google nástroje.
Snippets již mám nastaveny, ale nikde po nich ani stopy
Tak jako zaindexování Vašich www stránek a e-shopů trvá Googlu jistý čas, stejně i na zobrazení rich snippets je potřeba si počkat. Kdy je Google zařadí do SERP ví zřejmě jen sám Googlebot 🙂
Jedno je však jisté, pokud se jedná o poměrně “mladé” stránky s nízkou návštěvností, počítejte s tím, že se načekáte. Aby Google co nejrychleji zaindexoval změny na Vašich www stránkách, zkuste využít indexaci Fetch as Google. Více informací o Fetch as Google.
Snippets v CMS Flox 2.0
V případě, že patříte mezi naše klienty využívající nový redakční systém Flox 2.0, rich snippets v detaile produktu aktivujete podle návodu. Návštěvníkům Vašich www stránek a internetových obchodů se snippets budou zobrazovat takto:
TIP: využijte rich snippets i v rámci firemního blogu. Stačí, pokud si implementujete Google autorství (Google Authorship). Ve výsledcích vyhledávání se u Vašich článků bude zobrazovat Vaše profilová fotka z Google +.
ZDROJ:
http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2009/05/introducing-rich-snippets.html
http://seo-sem.robertnemec.com/rich-snippets-mikrodata/
http://www.visibility.sk/blog/rich-snippets/