Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Má registrace do vyhledávačů stále význam? Do kterých vyhledávačů byste se určitě měli registrovat?

má registrace do katalogů významRegistrace do katalogů byla donedávna součástí téměř každého linkbuildingu. Názory odborníků se však již delší dobu liší. Můžou za to především updaty a změny ve vyhledávačích.

Jedni tvrdí, že jsou to zbytečně vyhozené peníze (v případě, že registraci nerealizujete vlastnoručně, ale využijete doplňkové služby nebo pokud objednáte tzv. hromadnou registraci do katalogů, kde se jedná o několik stovek zbytečných odkazů). Schvalují jen registraci do vyhledávačů.

Navíc, vyhledávače preferují, pokud odkazy na vaše weby vznikají “přirozenou cestou” – např. reference ze sociálních sítí nebo recenze na odborných blozích apod.

Druhá skupina pokládá registraci do internetových katalogů za přínosný krok i když hodnota odkazu z katalogu není vysoká. Důležité ale je registrovat vaši doménu jen do nejlepších katalogů. Takto dokážete za poměrně krátký čas získat mnoho zpětných odkazů na vaše www stránky a internetové obchody.

Určitě jste se již v praxi setkali se dvěma pojmy – katalog a vyhledávač.

Vyhledávač, přesněji fulltextový vyhledávač, např. Google nebo Seznam.cz postupně přechází a do své paměti ukládá obsah jednotlivých www stránek, e-shopů, jejich URL adresy, nadpisy, názvy a popisy stránek.

Internetový katalog představuje databázi firem, resp. kategorizovaných www stránek, která se o Vašich www stránkách nebo e-shopu sama od sebe nedozví. Schválení registrace se realizuje často manuálně, proto je na její schválení potřeba čekat několik dní, příp. i týdnů.

Registrace do katalogů a vyhledávačů je strategie budování odkazového profilu. Odkazový profil představuje seznam a charakteristiku všech odkazů směrujících na vaše www stránky a internetové obchody.

Budovat odkazový profil znamená:

  • zajistit zpětné odkazy z kvalitních a uznávaných zdrojů
  • z tematicky příbuzných www stránek
  • nezaobírat se hodnotou ranků, naopak, orientovat se můžete podle věku domény, její návštěvnosti

Kvalitní odkazový profil získáte, když odkazy na vaše weby pocházejí z různých zdrojů – různých typů stránek (weby, fóra, komentáře, blogy, sociální sítě, a samozřejmě i vyhledávače …).

Jak poznat kvalitní internetový katalog?

Kvalitní katalog by měl v první řadě plnit svůj účel – nabízet uživatelům seznam odkazů na kvalitní a ověřené www stránky a internetové obchody.

Dále je důležité, aby obsahoval členění podle kategorií podnikání (pokud má katalog jen velice všeobecné sekce, ve kterých se navíc odkazy duplikují, ve vašem odkazovém profilu nemá co hledat).

 Do kterých internetových katalogů zaregistrovat webové stránky?

  1. Google
  2. Seznam.cz
  3. Najisto.cz
  4. Linkovnik.cz
  5. Atila.cz
  6. Jednorozec.cz
  7. Najduvse.cz
  8. Abc.cz
  9. Odskok.cz
  10. AAAInternet.cz
  11. CitySearch.cz
  12. Rejstrikfirem.cz
  13. Moucha.cz
  14. Zdroj.cz
  15. 1Shopy.cz
  16. DMOZ.org
  17. Odkazy.Seznam.cz
  18. 4obchody.com
  19. Topkontakt.Idnes.cz
  20. Dobra-koupe.cz
  21. czprima.cz
  22. i-obchody.info
  23. em-design.cz
  24. katalog-internetovych-obchodu.cz
  25. onlineshopy.com
  26. alfa.elchron.cz
  27. lionline.cz
  28. jaknaweb.com
  29. zona.cz
  30. infotip.cz
  31. msbox.cz

Pokud provozujete e-shop, doporučujeme využít i registraci ve srovnávačích zboží, které jsou zdrojem cílených  návštěv a zákazníků. Srovnávače zboží, resp. cen jsou čím dál populárnějším prodejním kanálem, jelikož kromě výhodných cen často nabízejí i hodnocení produktů – např. Ověřeno zákazníky od Heureka.cz.

Jediné, co potřebujete k registraci internetového obchodu do srovnávačů je tzv. XML feed. XML feed  (Extensible Markup Language) je standardizovaný datový soubor, který umožňuje vytvářet konkrétní aplikace a různé typy dat pro různé účely.

Klíčovým faktorem úspěšné registrace e-shopu ve  srovnávačích je:

  • srozumitelné pojmenování produktů
  • využití klíčových slov v názvech produktů a tzv. krátkých popisech produktů
  • každý produkt musí mít přidělen unikátní produktový kód, který je neměnný v čase
  • bezchybné zobrazování produktových obrázků – v našem srovnávači produktů BožíCeny.cz jsme se setkali s e-shopy napojenými na XML feed od dodavatele, v rámci kterého nebyly funkční URL adresy k úložišti produktových obrázků.

V ČR se vyplatí registrovat e-shop do těchto srovnávačů:

  1. Zboží.cz
  2. Heureka.cz
  3. BožíCeny.cz
  4. eArtikl.cz
  5. Google nákupy

Co je důležité při registraci?

Registrace do katalogů a vyhledávačů by měla jít ruku v ruce se SEO. Proto popracujte na kvalitním title a popisku. Do obou zakomponujte klíčová slova, resp. výrazy. Popis by měl být koncipován max. do 250 znaků.

Váš web zaregistrujte do konkrétní kategorie, kam patří – např. dom/byt/záhrada apod.

Pokud máte na www stránkách i jazykovou verzi, např. českou a směruje na ni samostatná doména s koncovkou .SK, ideální je, aby jste ji zaregistrovali i do slovenských srovnávačů – např. heureka.sk, pricemania.sk …

V případě, že provozujete lokální byznys – kavárnu, hotel, autoservis apod., registrace do místních katalogů by měla být samozřejmostí.

Případně doporučujeme i https://www.google.com/business/placesforbusiness/.

Při registraci máte většinou na výběr mezi registrací zdarma a placenou registrací, kdy bude odkaz na vaše www stránky a e-shopy umístěn přednostně na první stránce daného katalogu.

Některé z katalogů od Vás budou požadovat umístit zpětný odkaz na vaše web stránky – často vyžadují umístění právě na titulní stránku. Našim klientům však doporučujeme zpětné odkazy vkládat na podstránku, např. v sekci Kontakt nebo Partneři.

Výhody registrace do internetových katalogů

Pokud je registrace realizována kvalitně, zabezpečí vám:

  1. prezentaci firmy v lokálních katalozích a odborných podkategoriích
  2. zvýšení návštěvnosti, event. počtu objednávek v případě e-shopů
  3. tvorbu zpětných odkazů a zvýšení jejich počtu
  4. v případě nové  www stránky získání zákazníků.

V minulosti se za jednu z hlavních výhod registrace do katalogů považovalo zvýšení PageRanku www stránky, v současnosti ale jeho hodnota není směrodatná.

V naší praxi registraci do katalogů jednoznačně doporučujeme, stejně tak i registraci e-shopů do srovnávačů cen.

O její efektivitě se klient velice snadno přesvědčí prostřednictvím statistik Google Analytics, příp. z MajesticSEO nebo jiných zdrojů.

Našim klientům rovněž doporučujeme, aby v případě, že aktualizují www stránky, pomohli GoogleBotovi reindexovat jejich web prostřednictvím Search Console a Sitemapy vygenerované v rámci účtu na Search Console.

Zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Extensible_Markup_Language

http://reklama.byznysweb.cz/post/aktualizace-web-stranek-ve-vyhledavacich-105/?p=60

http://www.byznysweb.cz/a/188

http://www.byznysweb.cz/a/298

http://www.byznysweb.cz/a/273

http://reklama.byznysweb.cz/nabidka-registrace/internetove-vyhledavace-katalogy/

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

Pozn.: článek byl publikován v měsíčníku Zisk Manažment

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)