Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Newsletter – Jak odhalit a sledovat negativní SEO aktivity

Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.

negatívne seo, ako odhaliť negatívne seo, ako sledovať negatívne seo aktivityPokud by jsme chtěli definovat negativní SEO, môžeme mluvit o snaze o poškozění konkrétní web stránky, e-shopu, resp. jen konkrétní podstránky. V lidské řeči by se dalo říct, že negativní SEO je nechutná praktika konkurenčního boje.

Negativní SEO může mít různé podoby, např.:

  • pomlouvání a jiné aktivity související s poškozením dobrého jména společnosti
  • nepřiměřené hejterské aktivity

Nejčastěji se však jedná o soubor aktivit, které si kladou za cíl:

  • snížit indexaci www stránky konkurence
  • snížit pozice konkurenta na vybraná klíčová slova
  • poškodit odkazový profil

I přesto, že existenci negativního SEO je těžké dokázat, následkem algoritmu Penguin výrazně vzrostl počet těch, kteří sílu negativního SEO pocítili na své web stránce nebo e-shopu.

Kreativní vyděrači např. zasílali email s informací, že pokud provozovatel web stránky nezaplatí XY USD, zničí jej spoustou negativních zpětných odkazů.

Vyjádření odborníka z Google Webmaster Tools Matta Cuttsa k negativnímu SEO najdete v následujícím videu:

Stručné shrnutí:

  • podle p. Cuttsa je mnohem více těch, kteří o negativním SEO mluví než těch, kteří jej pocítili na vlastní kůži
  • pokud jste zjistili, že na Vaše web stránky nebo e-shop směřují podezřelé, nekvalitní odkazy, využijte nástroj „Disavow backlinks“ – více informací o Disavow links. Výhodou je, že odkazy můžete nahrát z připraveného CSV souboru, resp. zakázat indexaci jakýchkoliv odkazů z konkrétní domény.

Jak se proti negativním SEO praktikám bránit?

V případech, kdy byly negativní SEO aktivity zvěřeny do rukou laikovi, je možné dohledat poškozující zdroje, ale když se konkurence rozhodla porazit svého soupeře stůj co stůj a najít si odborníka, šance jsou téměř nulové.

I když se tento způsob konkurenčního boje objevuje většinou u větších firem, není na škodu pár „preventivních“ kroků aplikovat a u menšího webu:

  1. Základem je vybudovat přirozeně silní odkazové portfolio – tedy registrace v relevantních katalozích a srovnávačích má smysl.
  2. Zpětné odkazy pravidelně analyzujte a používejte kvalitní nástroje, které Vás upozorní na podobné aktivity, např.:

Doufejme, že se to nikdy nestane, ale pokud by jste se v praxi setkali se situací, kdy se Vás konkurent snaží tímto způbem atakovat, braňte se!

Braňte se na sociálních sítích, v diskusích, zapojte spokojené klienty, Váš team.

Braňte se sérií PR článků, snažte se dohledat všechny poškozující zdroje a konkurenční aktivitu zastavit.

Braňte se mikrowebem – vytvořte si další internetové stránky, kt. naoptimalizujte na Vaši značku a firmu.

V neposlední řadě pouvažujte o zaangažování právnika.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému Flox 3. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku