Podnikání na internetu – v jaké oblasti se vyplatí podnikat?
Chcete podnikat, ale nevíte s čím?
Máte nápady, ale nejste si jistí zda-li jsou předurčeny na úspěch?
Máte otázky, ale nevíte, komu je adresovat?
Nevadí, čtěte dál a inspirujte se, poradíme Vám, pro jaké odvětví se rozhodnout.
Dobré je využít starý dobrý brainstorming – sepište si všechny Vaše nápady, nehodnoťte je a neodsuzujte. S odstupem času si seznam znovu projděte a snažte se na internetu a sociálních sítích dohledat co nejvíce informací k danému tématu. Zjistíte, jaká je konkurence v tomto odvětví, jaké produkty jsou nejprodávanější, jaká je odezva…
Pokud Vás nic originální nenapadne, stačí, když se inspirujete konkurencí a budete lepší jako ona.
Případně se přihlašte na školení nebo seminář o začátcích podnikání.
Pro slovenské ženy existuje úspěšný portál ezeny.sk, který pravidelně organizuje workshopy o online podnikání.
Další informace najdete i na našem blogu ByznysBlog.cz.
V jaké oblasti začít podnikat?
1. ve stejné, jako doposud
– není nic snadnějšího než využít své dlouholeté zkušenosti a případně i vzdělání ve vlastním byznysu
– negativem je, že Vás bývalý zaměstnavatel může považovat za nekompromisního konkurenta a musíte si dát určitý čas pauzu (pokud ve Vaší poslední pracovní smlouvě byla zakomponována klauzule o tom, že po ukončení pracovního poměru nesmíte jistý čas podnikat ve stejné oblasti)
2. v oblasti, která Vás baví a je Vašim koníčkem
– znáte ten pocit, když Vás práce baví? Je smutné, že NE je zřejmě odpověď většiny populace.
No, nic není nemožné … věčný slogan jisté automobilové značky je toho důkazem. Schválně, kolik lidí ve Vašem okolí je se svojí prácí spokojených?
Nemusíte být jedním z nich, stačí, když se budete věnovat podnikání v té sféře, která Vás baví a která je Vaším hobby, ve které se vyznáte a cítíte se jako ryba ve vodě.
3. v té, která nabízí příležitosti
– poptávejte, hledejte mezery na trhu
– potřebovali jste v minulosti koupit nějaký produkt, ale našli jste jej pouze u zahraničního dodavatele? – staňte se distributorem tohoto produktu v České republice nebo na Slovensku
– jste kreativní a rádi vymýšlíte? – pokud jste autorem nějakého zajímavého produktu, zlepšováku nebo máte na svědomí inovaci, zkuste se prosadit i tímto způsobem
– vybavte si patent nebo požádejte Úřad průmyslového vlastnictví ČR o ochranu duševního vlastnictví
4. v takové, ve které již někdo podniká, ale dala by se vylepšit
– zamyslete se nad tím, s jakými firmami jste v poslední době byli v kontaktu
– jaké služby a produkty Vám v jejich nabídce chyběly?
– jakým způsobem by se daly vylepšit?
– s čím jste byli nespokojeni?
5. příp. stačí odkoupit licenci existujícího byznysu (franchising) a dát mu název své firmy
– franchising je odbytový, marketingový systém, prostřednictvím kterého 1 strana (poskytovatel franchisingu) poskytuje druhé straně (přijímatel franchisingu) právo využívat balík práv průmyslového nebo duševního vlastnictví (franchise) s cílem výroby nebo marketingu konkrétního druhu zboží, služby, příp. technologie
– první případ franchisingu má na svědomí výroba šicích strojů SINGER, rozmach franchise odběratelů na přelomu 19. a 20.století zaznamenaly americké benzínové stanice
– franchisingový systém využívají zejména hotely, motely a fast-foody typu McDonald’s, KFC
-více info o franšízingu najdete na franchisinginfo.cz