Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Augmented Reality – sci-fi pro Váš web

augmented reality, rozšířená realitaPodnikání na internetu napředuje neuvěřitelnou rychlostí. Za chvíli budeme mít možnost zkoušet si věci z e-shopů.

Prostřednictvím nejnovějších IT vychytávek – iPhonů, smartphonů, tabletů – se prolíná reálný svět a mediální zážitky díky nespočetnému množství aplikací.

Augmented reality útočí na naší mysl a jejím cílem je přinést nám nové, často virtuální a 3D zážitky a jiný pohled na svět okolo nás.

Na konferenci Internet je sexy představil Augmented reality Mark Kramer z rakouské agentury Netural.

Augmented reality znamená v překladu „rozšířená realita“. Je kombinací reálného světa s virtuálním prostředím, tedy jistým druhem virtuální reality.

Umožňuje skloubit reálný svět s prvky virtuální reality.

Využití Augmented reality v praxi

Neznáme se?

Nesmělý mladík jde na diskotéku sbalit pořádnou “kočku”. Má problém s navazováním kontaktů, ale … naštěstí má iPhone. Milou slečnu si odfotí, iPhone mu nabídne kompletní info (za předpokladu, že kočka je na sociální síti) a lov se může začít.

Autorem “Rozpoznávače tváří” je švédská společnost Polar Rose:

Zkoušení oblečení, brýlí nebo účesu přes webkameru

Aplikace umožňující vybrat si ten správný sestřih známe i u nás.

Jaké by to bylo, kdyby jsme si mohli zkusit triko, šaty nebo brýle z internetového obchodu?

Netural je autorem aplikace Silhouette, díky které si správný rám vyberete a objednáte z pohodlí domova:

V Americe je možné “zkoušet” i oblečení. Prostřednictvím aplikace Fitnect a web kamery je snímána Vaše postava a na obrazovce počítače připojeného na internet vidíte, jak Vám daný model “sekne”. Oblečení se dokonce “přizpůsobí” Vašim křivkám.

Co bude dnes na večeři?

Rozšířená realita nám přemýšlení usnadní. Prostřednictvím aplikace si zboží odfotíte a hned vidíte recepty na chutné lasagne nebo jiné těstoviny.

Nebo si představte, že v Jižní Koreji se dá nakoupit v rámci čekání na metro. Před příchodem metra se rozsvítí obrazovky s regály a člověk se cítí jako v obchodě. Zboží si vyfotí, přidá do nákupního seznamu a kurýr mu jej pěkně krásně přiveze až domů.

Společnost Blippar spolupracuje s řetězcem TESCO v Anglii – vytvořili aplikaci, prostřednictvím které je možné vyhledat nejbližší Tesco market, slevu nebo výprodej přes Cityboxy nebo v novinách a časopisech.

Nepodceňujme tablety

A co dokáže takový obyčejný tablet ve spolupráci s augmented reality?

Přes tablet si můžete prostudovat návod na použití elektrického spotřebiče, vybrat elektrony na auto …

nebo nábytek:

Přes tablet s vhodnou aplikací i obyčejný obrázek “ožije” 3D animacemi

Augmented reality v ČR

První komerční využití se připisuje T-MOBILE – kampaň se šířila prostřednictvím mikrokampaní Pinkněte si domů pevný internet a Pinkej kámošům SMSky zdarma, hlavním zábavním kanálem je bavse.cz. Lákadlem byly lístky na koncert zpěvačky PINK.

Zlaté Stránky a jejich 3D aplikace funguje i na Slovensku.

V ČR využili rozšířenou realitu i Peugeot na model 5008 a například značka O’Neill v kampani na boardové šortky Hyperfreak.

Augmented reality na Slovensku

Prvenství ve využití rozšířené reality na Slovensku mají podle Google.sk Zlaté Stránky a jejich aplikace Zlaté Stránky 3D. Průvodce prostřednictvím Google StreetView pokrýval v čase uvedení (r. 2009) pouze 4 města.
Chcete koupit nemovitost? Realitní portál Reality.sk využívá aplikaci VidímByty.sk pro všechny, kteří vlastní iPhone 3GS nebo jiný telefon s operačním systémem Android disponující GPS modulem a kompasem. Přes aplikaci vidíte nemovitosti na prodej (i jejich cenu a podrobnější informace) ve Vašem okolí. Další příklady využití Augmented reality na Slovensku:

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)