Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Křesťanství jako inspirace pro Vaši marketingovou strategii

marketingova-strategia-krestanstvoIvan Kasaj z Provocation Bureau, s.r.o. zahájil konferenci Marketing Live 2015 skvělou prezentací – Kresťanství je archetypem jakékoliv marketingové strategie.

Proto, pokud plánujete rozběhnout Váš byznys ve velkém, inspirujte se nejúspěšnější firmou v historii lidstva – samotnou církví.

Sen každého podnikatele

Prodávat s vysokým ziskem, nulovým počtem reklamací, dlouholetou tradicí, pozitivními referencemi, vysoce motivovanými zaměstnanci apod.

Ano, přesně tak – křesťanství všechny uvedené atributy obsahuje, vždyť jeho Corporate Identity je známá i ateistům :D.

Pokud dokážete vytvořit poptávku po nedosažitelném produktu, máte vystaráno – ale takový “nudný” život by Vás asi neudělal šťastnými. Místo vykupitele si vytvořte vlastního nebo pronajměte sympatického propagátora Vaší značky a šiřte o něm příběhy – vyprávění příběhů  např. na sociálních sítích.

Např. Ján Koleník v rámci Moccarande.

Vaše produkty nebo značka určují mantinely správnosti – není podstatné, zda máte pravdu, důležité je, že Vaši zákazníci se cítí “hříšníky” a Vaše produkty potřebují k “vykoupení”.

Budujte referenční skupinu, kt. Vám pomůže dotvořit neuskutečnitelnou verzi reality – inspirujte se Chanelem, Diorem nebo Microsoftem.

V ideálním případě se snažte získat fanatické přívržence, kteří Vás budou propagovat dále – tzv. evangelisté.

Církev pozná dokonce i Word of mouth – misionáři a bohoslovci – jsou v našem století spokojení zákazníci.

Příslib Vaší značky, resp. produktů, se tvoří jen v mysli Vašich zákazníků. Není důležitá funkčnost, jen její efekt – např. homeopatika od Boiron nebo přípravky na hubnutí.

Čím více značek používaš, tím plnohodnotnější život vedeš

Pro dnešní konzumní společnost jako na míru šité.

Snažíme se spasit svou duši a to nás vede k používání konkrétních značek nebo produktů, které nám spásu zaručí.

Stavte na progres – i víra se vyvíjí a přizpůsobuje davu

Ti, kterým není mainstreamový proud po chuti, vytvářejí různé subbrandy nebo produktové řady. Výsledkem jsou vlastní parfémy módních domů, bio-eko-raw produkty v hypermarketech.

Nespěte na vavřínech, ptejte se, co Vaši zákazníci potřebují – přizpůsobte se lokálním trhům, upravte zložení produktů nebo s Vašim unikátním produktem expandujte do zahraničí.

Jak z pohledu církve vypadá ideální zákazník?

Jedná se o průměrnou, konformní, flexibilní “ovci”, která baží po Vašem produktu a umožňuje Vám jeho masovou výrobu :D.

Na druhé straně jsou samozřejmě nevěřící, resp. nerozhodní pochybovači – tedy uživatelé, kteří před realizací transakce přemýšlejí, snaží se dohledat co nejvíc informací o Vašem produktu nebo službě.

Odpůrci Vaší značky můžeme nazvat ateisty.

Vstup do světa značky jako smyslový zážitek

V křesťanství se u mše pije “krev” a konzumuje “tělo”, interakce  s Vaší značkou a produkty by měla oslovit všechny smysly Vašich zákazníků.

Nejčastěji dokážeme uspokojit:

  • hmat – pokud provozujete kamennou prodejnu
  • zrak – přes sociální sítě nebo PPC kampaně, příp. bannery na web stránce atakujeme oči našich zákazníků
  • sluch – když investujeme do reklamy např. v lokálním rádiu

Čich a chuť – jen ve specifických případech jako jsou restaurace, příp. kulinářské blogy “prezentující se” na eventech.

Křesťanství jako inspirace pro Váš byznys

Naučme se, jak z negativní situace vytěžit co nejvíc pozitiv – ukřižování Krista symbolizuje vlastně zápas za rovnost. Nelekejte se proto negativních referencí, odkomunikujte je na profesionální úrovni  – pokud je potřeba, přiznejte porážku.

Podpořte User generated content – lajkněte fotky Vašich fanoušků nebo se otagujte na fotografiích, na kt. fanoušek používá Vaše produkty.

Při výběru ambasadorů respektujte touhy Vaší cílové skupiny – idolem žen by měl být Ježíš a mužů zas Panna Marie :).

Více tipů, jak se inspirovat křesťanstvím při tvorbě marketingové strategie najdete v prezentaci Ivana Kasaje.

 

5 tipů pro Vašu marketingovou strategii

Na portálu cultbranding.com jsem našla přehled 52 marketingových strategií. Vybrala jsem 10 tipů, které by jste mohli využít pro Vaše web stránky nebo e-shopy.

 

1. Vztahový marketing 

Zákazníci, kteří milují Vaši značku utratí mnohem více. Dosáhnete to tak, že jim dokážete poradit na blogu, poskytnete jim relevantní obsah, budete poslouchat jejich potřeby, plnit Vaše sliby – dodací lhůty, příp. přibalíte malý dárek k objednávce (dárkový certifikát, vzorku parfému apod).

Pokud je zákazník spokojený, zašle Vám, resp. na sociální síti sdílí i fotografii, kt. Vy můžete využít dál, např. takto:

promladedobrodruhy-fb

2. Word of mouth

Není nad ústní doporučení přímo od přátel. Spokojení zákazníci se velice rádi podělí o své zkušenosti, sdílejí vaše produkty, píšou recenze apod.

 

3. Call-to-action marketing

Zvyšujte konverze prostřednictvím textových, grafických nebo jiných webdesign prvků na Vaší web stránce nebo e-shopu.

10 Call to action tipů, které generují návštěvnost najdete i na našem blogu o podnikání na internetu.

4. Content marketing

Věnujte se tvorbě kvalitního obsahu, který Vaši zákazníci chtějí a potřebují. Pokud máte pocit, že je odvětví Vašeho podnikání přesycené, ještě vždy můžete zkusit mikrosegmentaci – zaměřit se na díru na trhu, konkrétní minoritní komunitu k čemu Vám pomohou i longtailová klíčová slova.

Další content marketingové tipy najdete rovněž na našem blogu.

5. Guerilla marketing

Představuje soubor nízkorozpočtových kreativních metod, které podporují prodej Vašich produktů nebo služeb.

Můžete stavit např. na urban art nebo graffiti propagandu:

guerilla marketing - durex
jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

 

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)