Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Míchej, míchej, Zamíchej!

Cílem webové aplikace Zamichej.cz je najít nové webové stránky nebo zajímavosti z českého internetu a sdílet je dál. Nemusíte trávit dlouhé hodiny vyhledáváním méně kvalitních zdrojů na internetu, stačí navštívit Zamíchej.cz. Obsah z doporučených stránek je již ověřený.

Pokud ale máte pocit, že nabídnutý obsah není pro vás zajímavý, klikněte na button Zamíchej a  … zobrazí se vám nová zajímavá stránka.

Jako registrovaný uživatel máte možnost www stránky i vkládat, nejen prohlížet. Proto, pokud máte blog nebo nabízíte zajímavé služby, vyplatí se přidat link na Zamichej.cz.
Výhodou registrace dále je, že aplikace vám sama navrhne stránky, které by se vám mohly hodit (na základě předcházejícího vyhledávání).
Registrovat se můžete prostřednictvím samotných stránek, Facebooku nebo Twitteru.

registrace na zamíchej.cz

Po registraci klikněte na button

zamíchej, zamichej.cz, zamiesaj.sk

a nastavte si kategorie zájmu, jako např. na Pinterestu nástěnky, které si přejete sledovat:

  • Animace
  • Apple
  • Auto-Moto
  • Bulvár
  • Cestování
  • Ekonomika
  • Extrémní sporty
  • Filmy
  • Hardware
  • Hry (počítačové, konzolové a mobilní)
  • Hudba
  • Kuriozity
  • Software/Internet
  • Sport
  • Technologie
  • Umělecké fotografie
  • Vesmír
  • Videoklipy
  • Z jiného soudku
  • Zprávy
  • Zvířata
  • Zábava
  • Záhady
  • Ženy

 

Co to o start-upu Zamíchej

Webová aplikace využívá HTML a základní prvky CSS3. Samotná data zpracovává PHP skript, kt. komunikuje s databází MySQL. Za dynamickou a designovou stránku aplikace odpovídá JavaScript a jQuery Framework.

Projekt Zamíchej byl spuštěn 15. ledna 2012.

První rok fungovala aplikace bez potřeby investora, jelikož projekt byl financován z vlastních zdrojů a jednalo se především o výdaje spojené s webhostingem a reklamy na Facebooku a Seznamu.

Projekt byl nominován i v soutěži Nápad roku 2012.

Obchodní záměr byl koncipován spíš do budoucna a zaměřoval se na sponzorované odkazy a využití reklamy.

Zamíchej.cz oslavilo 15.ledna 2013 své první narozeniny.

Při této příležitosti jsme se rozhodli požádat autora – Richarda Schejbala alias Gordona Caspera o krátký rozhovor.

Rozhovor s autorem projektu Zamíchej

  • pane Caspere, váš projekt Zamichej.cz včera oslávil své první narozeniny. K 15.1.2013 jste se na Facebooku mohl pochválit 1837 fanoušky. Kolik registrovaných uživatelů momentálně evidujete a odkazy na kolik stránek sdílíte?


Abychom nepůsobili na naše uživatele, že z nich chceme vytáhnout co nejvíc informací než jim nabídneme určitou hodnotu, i neregistrovaní uživatelé mohou náhodně objevovat (míchat) stránky. Registrovaných uživatelů máme okolo 300, těch opravdu aktivních je samozřejmě zlomek. Minulý týden bylo dovršeno vložení 4000 unikátních stránek.

 

  • V rozhovoru pro portál Lupa.cz jste v roce 2012 uvedl, že plánujete přidat možnost vkládání sponzorovaných odkazů a využití skryté a cílené reklamy. Je to již aktuální v roce 2013? Jaké jsou podmínky, ceny reklamních kampaní na Zamichej.cz?


Koncept sponzorovaných odkazů je stále ve fázi vývoje, je to jeden z hlavních cílů, kterého chceme dosáhnout do konce roku 2013. Cena této služby zatím není stanovená. Co se týče podmínek nadcházející služby, dá se dopředu říci, že se zcela určitě nebude jednat o konvenční reklamní systém ve kterém zvítězí ten kdo nejvíce zaplatí. To z toho důvodu abychom ochránili jádro a prvotní myšlenku Zamíchej před neatraktivním spamem.

  • Má Zamíchej nějaký význam i pro malé eshopy nebo www stránky nabízející služby? Máte např. nějaké statistiky nebo feedback od uživatelů, že díky přidání odkazu na Zamíchej rostla návštěvnost www stránky nebo počet objednávek?


Přesto, že Zamíchej zakazuje vkládání odkazů na komerční webové stránky, jsou vřele vítány články, recenze, testy, diskuse, deskriptivní videoklipy nebo fotogalerie nejrůznějších produktů a služeb. Jednoduše řečeno, když mám kvalitní produkt, zajisté jej budu sdílet s ostatními uživateli na Zamíchej, za předpokladu, že nemám na své stránce uprostřed velké červené tlačítko “Koupit”.
Zamíchej se zaměřuje na odpočinkový obsah českého internetu, články, videoklipy, hudbu, fotografie. Nejpopulárnější sdílené stránky nasbírali individuálně několik stovek shlédnutí.

Podívejte se  na krátké video o významu vložení odkazu na vaše články nebo zajímavý obsah:

 

  • Odkud přišla ve vašem případě inspirace? Někteří vidí podobu  např. v Stumble Upon nebo Last.fm.


StumbleUpon byl velkou inspirací pro funkčnost systému, mnohem důležitější inspirací ale byl nedostatek zajímavostí na českém internetu. Problém nebyl v fyzickém nedostatku zajímavostí, problém byl v nedostatečném sdílení. Než jsem začal vytvářet Zamíchej, uvědomil jsem si, že již řadu měsíců nemám jiný zdroj informací a všeobecně nových věcí co mě na internetu zajímají, než Facebook. Proč? Protože na Facebooku jsou přátelé, kteří sdílí to co mají rádi.
Hlavní cíl a myšlenka tedy byla spojit dohromady klidně celý národ (nejen hrstku přátel) a umožnit veřejné sdílení oblíbených webových stránek.

 

  • Jak bojujete proti balastu? Kontroluje nějaký algoritmus kvalitu vložených hypertextových odkazů?


Je zapojena celá řada proti-spamových postupů, které udržují “čistotu” v databázi. Jako jeden z kontrolních bodů uvedu pravidlo, že se Zamíchej snaží algoritmicky zachytit vkládání odkazů na domovské stránky, protože ty často obsahují celou řadu nejrůznějších informací, které nejsou nijak kategoricky srovnané. Taková stránka uživatele zpravidla nezajímá tolik jako specifický článek nebo videoklip k danému tématu.
Při objevování nových stránek Zamíchej bere v potaz několik různých statistických parametrů dané stránky a vyhodnotí pro každého individuálního uživatele jakou relevanci další náhodně zobrazená stránka má, tímto principem se zobrazovaný obsah nasměřuje na ty správné uživatele.
Zamíchej se má ještě hodně co učit, tím pádem “balast” který nezachytí algoritmus manuálně odstraňujeme, při rutinní správě obsahu.

 

  • Jaké máte cíle s projektem Zamíchej na rok 2013? Např. expanze na zahraniční trh – řekněme slovenská verze Zamiešaj.sk?


Jak bylo řečeno v předešlém bodě, důležitým cílem pro rok 2013 je obohacení služby o sponzorované odkazy. Dalším cílem, který plánujeme až na 3. kvartál roku 2013 je expanze Zamíchej na slovenský trh. Doména Zamiesaj.sk je již v provozu, stále však odkazuje na českou verzi. Další jazykové verze jsou tématem k diskusi, s určitým časovým cílem je plánovaná teď jen Slovenština.
Nutno neopomenout, co se týče cílů, že v tuto chvíli pro projekt Zamíchej hledáme možnost uzavření spolupráce s Investorem.

 

Zdá sa, že start-up Zamíchej se na českém internetu celkem uchytil. Uvidíme, jak se mu bude dařit na slovenské půdě.

V roce 2012 lidé na Zamichej.cz nejvíc sdíleli:

  1. Flyboarding – sport těch, kteří nevědí, co s penězi
  2. psychotest – Poznejte svou skrytou tvář
  3. Incredibox – hudobnou appku, kt. 20 hudobních stop rozhodně schová do kapsy i Davida Guettu
  4. Gayporno finalistu Česko-Slovensko má talent
  5. Pavvouka milujícího kokain

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)