20 benefitů firemního blogování
Možná si kladete otázku, zda má vůbec význam zakládat firemní blog. Z hlediska SEO je blog významnou publikační platformou, která Vám přináší nové potenciální zákazníky. Více informací o významu blogu pro SEO najdete v našem newsletteru.
Pokud je součástí Vaší RSS čtečky portál SocialMediaToday, určitě jste postřehli článek informující o výhodách provozování firemního blogu na základě infografiky z FeldmanCreative.com.
Představme si tedy největší výhody firemního blogu:
- komunikace se zákazníky – na blogu zveřejňujete nejaktuálnější informace z Vaší oblasti podnikání – nejnovější výzkumy, průzkumy, novinky, spotřebitelské testy, rozhovory s významnými osobnostmi z Vaší branže apod.
- komunikace s odborníky a partnery – pomůže rozšířit Vaše podnikání i do jiných sfér, např. Vaši partneři mohou odkazovat na Váš blog v rámci „blogového affiliate“ systému
- zvýšení návštěvnosti Vašich www stránek a e-shopů – pokud v rámci blogpostů používáte i relevantní klíčová slova, na statistikách pocítíte nárust návštěvnosti Vašich domovských webů
- v rámci obsahového marketingu se jedná o budování online autority
- ze statistik HubSpot vyplývá, že 60% podnikatelů provozujích firemní blog získalo díky blogu více nových zákazníků
- více zpětných odkazů i ze sociálních sítí – chce to jen pravidelně blogovat a zveřejňovat blogposty na profilech a stránkách na jednotlivých sociálních sítích
- zvýšení dosahu – šířením obsahu z Vašeho blogu získáváte denně nové čtenáře, kteří jej šíří dál
- získávání e-mailových adres – pokud zaujměte čtenáře Vašeho blogu, pravděpodobně se přihlásí k odběru novinek mailem, aby získali cenné informace i příště
- máte možnost vyjádřit se – jelikož se jedná o Váš blog, máte možnost prezentovat Vaše názory a postoje k aktuálním událostem, odborné problematice nebo jednoduše k čemukoliv
- personalizace společnosti – pokud např. blogují Vaši zaměstnanci, je vhodné, aby každý z nich vystupoval pod svým jménem, Vaše společnost tak získá lidskou tvář a Vaši zákazníci se rádi stotožní s názorem nebo radou od skutečného člověka
- prostor pro diskuzi – na blogu máte jedinečnou možnost vyzvat Vaše zákazníky k vyjádření vlastních názorů na Vaše produkty, nebojte se ani negativního hodnocení! (negativní komentáře k diskuzi patří, alespoň jí dodávají dojem, že komentují skuteční lidé, kteří produkt testovali, navíc tak získáte zpětnou vazbu a víte odstranit případné nedostatky)
- díky blogu poznáváte Vaše zákazníky – jejich potřeby, vyjadřování (synonyma a výrazy, které používají v souvislosti s Vašimi produktami, můžete zakomponovat do Vašich reklamních kampaní)
- zvyšování produktivity – blogování si vyžaduje stanovení a dodržování konkrétních cílů
- publicita – nejvhodnějším nástrojem pro získání publicity jsou např. rozhovory s renomovanými odborníky, testování produktů známými osobnostmi apod.
- prezentování hodnot, názorů a samotné společnosti – prezentujte Vaše prostory, síť kamenných obchodů apod.
- nové informace ze statistik – díky firemnímu blogu získáváte další kanál, ze kterého můžete čerpat informace o efektivních klíčových slovech, kde můžete testovat Vaše hypotézy atd.
- nová forma učení – poznáváte chování Vašich čtenářů a potenciálních zákazníků, učíte se, jaké podněty na ně zabírají, jak reagují na Vaše vyjádření …
- zdroj inspirace – inspiraci můžete čerpat například i z diskusních příspěvků nebo vyjádření odborné veřejnosti
- zábava – ideální případ spokojeného firemního bloggera je, když je pro něj blogování zábavou a psaní blogpostů plné entusiasmu 🙂
- nízké provozní náklady ve srovnání se získanou hodnotou
Pokud patříte mezi ty, kteří jen potřebují zvýšit návštěvnost na blogu, inspirace najdete v našem článku na blogu o podnikání na internetu.