Jak zvýšit počet návštěvníků vašeho blogu?
V našem minulotýdnovém newsletteru jste mohli zaregistrovat informaci o významu blogu pro SEO optimalizaci.
Pokud již blog provozujete, ale moříte se se zvýšením návštěvnosti, čtěte dál.
Provozování úspěšného blogu znamená, že např.:
- netrpíte prokrastinací (když je potřeba psát článek, neodkládáte činnost “na později”)
- znáte problematiku, o kt. píšete
- držíte se témy v daném článku (jestli nevíte, jak začít, vytvořte si základní strukturu článku nebo pište o novinkách z oblasti vašeho podnikání)
- píšete blogposty “přiměřeně dlouhé” (co znamená přiměřená délka článku? – to, že si odpustíte omáčky a píšete k jednotlivým bodům, když vyčerpáte všechny informace, které v blogpostu chcete nabídnout, je článek hotový)
- v každém článku používáte klíčová slova a vyhodnocujete jejich úspěšnost
- Váš blog má zrealizovanou SEO optimalizaci a zajímavý design, kt. upoutá návštěvníky
5 kroků pro zvýšení návštěvnosti na blogu
-
Blogujte pravidelně
Stanovte si zveřejnění blogpostu např. jednou za týden. Komentáře rovněž pravidelně sledujte a odpovídejte na ně, i když jsou negativní.
-
Vyberte vhodné sociální sítě na propagaci blogpostu
Sledujte statistiky a využívejte sociální sítě, které se vám nejvíc osvědčí.
Doporučujeme Facebook, Twitter, Google Plus a Pinterest. Sami zjistíte, odkud na blog chodí nejvíc čtenářů, nám se osvědčil Facebook.
-
Využijte propagaci příspěvku na Facebooku
Při zveřejňování příspěvku vyberte cílovou skupinu – Lidé, kterým se vaše Facebook stránka líbí nebo Lidé, kterým se vaše Facebook stránka líbí a jejich přátelé. Můžete zvolit rozpočet ve výšce, kt. vám stanoví Facebook pro danou Facebook stránku:
Bezplatním, no ne příliš efektivním způsobem propagace, je přesné zacílení na fanoušky. Přidejte zacílení podle pohlaví, rodinného stavu, vzdělání, zájmů, věku, umístění a jazyka:
-
Pokud nemáte čas na psaní článků, využijte blogery
Vyberte si blogera odborníka, kt. píše kvalitní recenze a oslovte jej s nabídkou na spolupráci. Poskytněte mu produkty na test nebo za poplatek si nechte napsat článek o vašich produktech. Informaci, že hledáte blogera zveřejněte např. na vaší Facebook stránce. Předtím, než si blogera vyberete, přečtěte si jeho recenze, hodnocení článků a případné diskuse.
- Využijte Google Analytics a URL Builder
Vyhodnocujte efektivitu jednotlivých příspěvků a zpětných odkazů na vaše stránky. Hypertextové odkazy na vaše produkty nebo služby uvádějte i k obrázkům.
Provozování blogu není tak náročné, jak by se vám na první pohled mohlo zdát.
Nenechte se od svého nápadu blogovat odhovořit, věřte si. Jako první krok, pokud se nevíte odhodlat, může být registrace domény s výstižným názvem.