Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Wait marketing – trend reklamy pro rok 2012

wait marketing, reklama, marketingJiž jste si naplánovali marketingové aktivity pro podporu prodeje na Vašem webu nebo e-shopu na rok 2012?

Pokud jste si v rámci novoročních předsevzetí dali závazek, že letos získáte větší počet objednávek, přinášíme Vám informace o novém způsobu reklamy.

Wait marketing představuje nový komunikační kanál, kterého potenciál je ve využití čekání.

Za málo peněz mnoho muziky“

Šetří se všude – ve státním rozpočtu, v rozpočtech měst a obcí, ve firmách …

Proto počítejte s tím, že každá marketingová kampaň něco stojí – PPC reklama, reklama na Facebooku, PPC kampaň v porovnávačích zboží aj.

Jestli rádi experimentujete a jste otevřeni novinkám ze světa marketingu, právě pro Vás je tu nový trend reklamy ze západu.

 

Stále na něco čekáme

Čekáme na autobusy, vlaky, čekáme u lékaře, čekáme v supermarketech, na povánoční výprodeje … každý den na něco čekáme.

Právě proto vznikl nový termín označující marketingové využití čekání – wait marketing (volný překlad – reklama při čekání).

Z výzkumů trhu v Evropě a v USA  vyplýva, že při čekání intenzivněji vnímáme marketingová poselství.

Člověk hledá jakýkoliv podnět, který mu pomůže „zabít čas“.

Lidský mozek je naprogramován na vyhledávání potěšení.

Proto, pokud někde čekáme, jsme vděční za jakýkoliv letáček, LCD obrazovku nebo plakát na steně.

Při čekání je náš mozek 2-3krát vnímavější jako při sledování televize. Zdroj

 

Wait marketing

Wait marketing označuje marketing, který upoutá naši pozornost v rámci čekání.

Průkopníčkou wait marketingu je Prof. Diana Derval, MBA  z Holandska.

Prof. Derval, MBA navrhla rozšířenie Kotlerových 5M v marketingové komunikaci o šesté M:

  1. Mission – poslání reklamy
  2. Money – peníze, rozpočet
  3. Message – poselství, zpráva, kterou má reklama šířit
  4. Media – média, které se dají na šíření reklamy použít
  5. Measurement – účinek, který se očekává
  6. Moment – moment, kdy je člověk k reklamě nejvnímavější

Efektivita wait marketingu

Obrovskou výhodou wait marketingu je, že oslovuje spotřebitele ve chvíli, kdy není v kontaktu s jiným médiem.

Komunikace ve správný čas a na správném místě deklaruje respekt inzerenta vůči spotřebiteli.

V lyžařském středisku inzerujeme například lyžařské potřeby a ne letní plavky.

Například na Slovensku zažívá wait marketing momentálně boom ve zdravotnictví. Nenásilnou formou podsouvá inzerent odborné informace čekajícímu pacientovi, který má následně možnost konzultovat je se svým lékařem.

Umístění reklamy v prostoru, kde potenciální zákazník stráví čekáním jistý čas, je výrazně levnější a mnohem efektivnější než jiná reklamní kampaň.

Přesné zacílení na Vaší cílovou skupinu dokáže ušetřit až 30 – 70% z marketingového rozpočtu. Proto je vhodné konzultovat realizaci reklamní kampaně prostřednictvím wait marketingu s odborníky.

Vaše reklama prostřednictvím wait marketingu nezabere ihned.

Lidé potřebují určitý čas na absorbování informací. Například ani televizní reklama – jestli má mít opravdu úspěch, musí ji divák vidět minimálně 3x za sebou.

 

Wait marketing má velké předpoklady masivního využití na místech, kde se při čekání vystřídá obrovské množství lidí.

Reklama při čekání má proto vhodné předpoklady přivést Vám kvantum nových zákazníků.

Její úspěch závisí pouze od správné realizace a zacílení na konkrétní cílovou skupinu.

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)