Jak dostat své PR na vyšší úroveň? – sledujte trendy
Inovativních možností budování Public Relations neustále přibývá. Mezi nejaktuálnější vychytávky patří i Pinterest, Instagram a Ustream.
Vybrali jsme 5 aplikací, resp. sociálních sítí, které jsme za Vás otestovali.
Které appky se vyplatí využít? Čtěte a dozvíte se.
Sdílej a budeš sdílen
Sdílení obsahu na internetu má na budování PR obrovský podíl – umožňuje ovlivnit vnímání uživatelů sociálních sítí a různých (často nejen mobilních) aplikací.
Statusy ze sociálních sítí se stávají zdrojem informací – např. New York Times nedávno citoval tweet:
I v rámci PR platí, že čím více kanálů pre komunikaci využijete, tím více potenciálních zákazníků zasáhnete.
Buďte IN nebo one step ahead
Chcete-li být dobrým online marketérem, je nutno neustále se vzdělávat.
Sledovat, jaké jsou trendy ve světě, jaké nové technologie prorazí na náš trh a podobně.
Čas, za který k nám z USA dorazí novinky z online marketingu, se velmi rychle zkracuje, již nemusíme čekat desetiletí. Proto je dobré být připraven na případnou invazi a být o krok vpřed.
Doplňte svojí RSS čtečku o zajímavé zdroje novinek ze světa online marketingu, například:
Pinterest aneb nová sociální nástěnka
Projekt Pinterest není úplnou novinkou, betaverze uzřela světlo světa v roce 2010, momentálně je ve fázi otevřené betaverze a je k dispozici na pozvánky.
Časopis TIME nominoval Pinterest mezi 50 nejlepších webů za rok 2011.
Není divu, na Pinterest se v odborné veřejnosti skládají jen samé chválozpěvy.
Nástěnka Pinterestu umožní otevřeně vyjádřit, co máte rádi. Výhodou je velice jednoduché, dokonce až intuitivní spravování uživatelského účtu. Můžete lajkovat, komentovat nebo repinovat (na Twitteri retweetujete, na Pinterestu repinujete).
Přihlášení je možné i přes Facebook nebo Twitter, tedy přímé konkurenty této nově vycházející hvězdy mezi sociálními sítěmi.
Jak si vytvořit účet na Pinterest a více informací o této sociální síti přineseme v dalším článku.
Nebyl by to Apple, aby nepřišel opět s nějakou převratnou vychytávkou.
Pokud mezi milovníky jablk nepatříte, měli by jste minimálne vědět, že aplikace Instagram, kromě toho, že je zdarma, umožňuje sdílení fotografií.
Fotografie můžete samozřejmě nejdříve upravit – k dispozici je dostatek filtrů a živých náhledů – následně uložit i ve vysokém rozlišení.
Poprvé se Instagram objevil na trhu v roce 2010, v lednu 2011 byl na seznamu finalistů v kategorii Nejlepší mobilní aplikace.
Instagram je kompatibilní s iPhonem, iPadem nebo iPodem s verzí iOS 3.1.2 nebo vyšší.
Patří mezi největší mobilní sociální sítě.
A co tak trošku videa?
Ustream představuje živou interaktivní video platformu. Každý, kdo má připojení na internet a kameru, nebo zařízení umožňující nahrávat video, může snadno sdílet svá videa v neomezené velikosti. Aktivním přispěvatelem se stanete po založení vlastního účtu již za 2 minuty.
Ustream umožňuje sdílet videa z podujetí, koncertů či jiných akcí. Ustream rovněž není žádným nováčkem, v USA je znám od r. 2007.
Crowdbooster
Už Vám došly nápady při tvorbě statusů na sociálních sítích? Crowdbooster pomůže vyhodnotit, které statusy se vyplatí sdílet. Pracuje s reakcemi na posty zveřejněné v minulosti.
Další jeho obrovskou výhodou je, že z jednoho místa můžete odeslat příspěvky na více stránek na Facebooku (vhodné, pokud máte jazykové verze) a samozřejmě i na Twitteru.
Nenechte se odradit dlouhou autentifikací při registraci, mít účet na Crowdbooster se určitě vyplatí.
Google Alerts
Obdoba klaboseni.cz, které je však zaměřeno pouze na Twitter. Google Alerts Vám zdarma nabízí komplexní přehled o zmínkách o Vaší firmě, produktu, o Vás, o Vašich zaměstnancích…
Stačí, pokud si nadefinujete vyhledávací algoritmus – slovo, slovní spojení, název firmy nebo www stránky:
a notifikace Vám budou chodit pěkně na Váš Gmail.
Více informací o tom jak budovat vztahy s veřejností se dočtete v článku Public Relations v online marketingu.