Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak se změnilo SEO za poslední rok aneb long tailové tipy a triky pro SEO

Zaznamenali jste v minulém roce výrazný pokles pozic www stránky nebo e-shopu v přirozených výsledcích vyhledávání?

Nejen pro vás přinášíme pár “dlouhoocasových” tipů pro SEO.

Pokud jste na long tail doposud zapomínali nebo jste jej ignorovali záměrně, měli by jste se mu co nejdříve začít věnovat. Minimálně už jen z toho důvodu, že právě díky long tailu dokážete získat lepší pozice na Googlu a Seznamu.

Long Tail náš každodenní

Vyhledávané fráze rozdělujeme na 2 skupiny:

  1. všeobecné fráze – jedno až trojslovná spojení (např. tvorba www stránky, zimní pneumatiky), které mají vysokou vyhledávatelnost ale nezaručují vysokou míru konverzí
  2. konkrétnější fráze (long tail) – víceslovná spojení, kterými uživatel internetu specifikuje své vyhledávání – např. “Jak se zbavit plísně v koupelně?”

longtail, long tailCizokrajný pojem představuje víceslovné spojení nebo frázi, na základě kterého uživatelé internetu vyhledají vaše www stránky nebo internetový obchod.

Pro ty,  kteří využívají PPC reklamní kampaň není long tail žádnou novinkou. Faktem je, že long tail fráze nejsou masovým prostředkem pro zvyšování návštěvnosti vaší www stránky. Ale na druhé straně můžeme považovat long tail za zdroj konverzí.

Zákazníci, kteří ve vyhledávači vyhledávají víceslovné pojmy, mají větší sklon k nákupu.

long tail, long-tail

 

Jak budovat long tail?

Portál Quicksprout.com doporučuje  Tvorbu kvalitního a zajímavého obsahu a Infografiku.

 Tvorba kvalitního a hodnotného obsahu

long tail, obsahNejsnadnější způsob, jak budovat long tail je prostřednictvím obsahu – na blogu, na webu, na sociální síi.

Dejte si tu námahu a rozpracujte danou problematiku do detailů. Až poté můžete přistoupit ke sdílení obsahu na sociálních sítích.

Jak vytvořit kvalitní a hodnotný obsah na blogu se dočtete i v našem newsletteru.

Nebojte se psát i delší texty, pokud mají hlavu a patu, lidé si je přečtou až do konce.

Nezapomínejte na využívání obrázků nebo tzv. bílých ploch v textu na www stránce.

Spoluzakladatel KISSmetrics a Crazy Egg, Neil Patel, kt. své články zveřejňuje i na www.quicksprout.com, zjišťoval, kolik lajků a tweetů mají jeho články obsahující méně a více než 1500 slov.

Výsledek je poměrně zajímavý:

  • články obsahující méně než 1500 slov se setkaly s menším ohlasem na sociálních sítích (Facebook a Twitter)
  • rozsáhlejší články, nad 1500 slov, měly na Facebooku a Twitteru mnohem větší úspěch

pocet slov v článku a reakce na sociálních sítích

 

Infografika 

infografika, jak vytvořit infografikuI když gro infografiky spočívá v její grafické realizaci, nezapomínejte na 1-2 odseky textu, ve kterých použijete právě long tailové pojmy.

Příklady kvalitních infografik – blog.kissmetrics.com/infographics

Infografika by měla obsahovat hodnotnou informaci, ale ne pro vás, ale pro vaše (potenciální) zákazníky nebo návštěvníky www stránky.

Více informací o infografice najdete i v našem článku.

Jestli tvorbu infografiky neplánujete, ale víte o tom, že dodavatel vašich produktů ji zhotovil, ideální by bylo odkazovat na ni i na vašich stránkách.

 

Základní pravidla, kt. je potreba dodržet při tvorbě infografiky
  • vyberte si unikátní, vlastní téma, které zaujme návštěvníky vaší www stránky
  • oddelujte jednotlivé části infografiky – používejte odstavce a nadpisy
  • dejte si záležet na kvalitě grafického zpracování – infografiku můžete zpracovat např. přes Adobe Photoshop,  Adobe Illustrator, infogr.am, Piktochart, Gimp nebo Inkscape …

 

 Jak najít vhodná long tail slova pro váš byznys?

Pro Google samozřejmě využijte KeyWord Tool od Google AdWords.

Seznam.cz nabízí Statistiky vyhledávanosti nebo pro PPC kampaně Návrh klíčových slov.

Pokud chcete zjistit, zda vám konkrétně long tail pojmy vydělávají, využijte Google Analytics.

 

Výhody a nevýhody optimalizace na long tail pojmy

Mezi hlavní výhody patří:

  • vyšší návštěvnost než při optimalizaci na obecná klíčová slova
  • lepší konverzní poměr, protože z vyhledávačů přicházejí jen cílení návštěvníci
  • SEO je mnohem rychlejší než optimalizace na obecné pojmy

 

Nevýhody long tail optimalizace:

  • www stránky musí mít rozsáhlejší obsah
  • nutnost optimalizace www stránky na desítky long tailových spojení
  • vyžaduje složitější analýzu klíčových slov

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)