Obrázky na web stránce mají cenu zlata
Články na osobních blozíh, firemních blozích, na internetu, články v printových médiích … všechny mají 1 společné – čím dál více obsahu.
Proč je nejmenovaný český bulvární deník “nejčtenější”? – Protože má nejvíce zaručeně autentických obrázků, které bravurně nahrázejí schopnost číst. Přitom hodnota kontextu dětského leporela je vyšší než-li hodnota obsahu uvedeného bulváru.
Čtenář není schopen vnímat tolik textu, kolik mu nabízíme.
Obrázky fungují jako záchytní vizuální body – automaticky upoutají pozornost čtenáře. Z uvedeného faktu čerpal i Skyword, který zkoumal Vliv obrázků na schopnost vnímat text.
Stránky obsahující obrázky mají o 94% vyšší návštěvnost jako stránky bez obrázků. Navíc obrázek, který i vizuálně souvisí s daným obsahem na stránce, zvyšuje pravděpodobnost přečtení obsahu.
Doporučujeme stahování volně dostupných obrázků z internetu nahradit legálním zakoupením obrázků z fotobanky. Vyhnete se tak soudním sporům. Navíc, ceny obrázků jsou opravdu nízké, neoplatí se proto riskovat a uspokojit se s “pirátským” obrázkem nízké kvality.
Přehled placených fotobank:
- fotky-foto.sk
- pixmac.sk
- samphotostock.cz
- fotobanka.cz
- profimedia.cz
- picmac.cz
- imagio.cz
- stockxpert.com
- dreamstime.com
- istockphoto.com
- shutterstock.com
Neplacené fotobanky (resp. placené fotobanky a jejich sekce “Free Images”):
- fotolia.com
- dreamstime.com
- Wikimedia Commons (nejedná se o klasickou fotobanku, ale celkem dobrý zdroj obrázků zdarma)
- sxc.hu
- freerangestock.com
- freepixels.com
- everystockphoto.com
- bluevertigo.com.ar
Další způsoby jako zaujmout čtenáře:
- pracujte s novinkami, aktualitami, politickým děním – RSS agregáty jsou na to jako dělané
- při obrázcích vyplňujte metatagy a popisky, ze kt. čtou informace i vyhledávače jako Google, pokud uživatel zadá klíčové slovo např. sportovní obuv, google mu v rámci výsledků vyhledávání (i obrázků) nabídne odkaz na Váš web
- pracujte s nadpisy a podnadpisy – vytvořte na stránkách a podstránkách tzv. bílý box nebo bílé místo, které plní funkci oddechového místa pro oči; vyvarujte se dlouhým, stylisticky náročným větám a gramatickým chybám
- přizpůsobte se slovníku Vaší cílové skupiny
- rozšiřte své stránky o blog – dokážte, že jste odborníkem v dané oblasti a že se “vyznáte”
- nepoužívejte na webu obrázky duplicitně – 1 obrázek ať se váže k 1 textu