Jak upravit šablonové e-maily v CMS FLOX od ByznysWebu
Automatický e-mail v e-shopu nebo webové stránce není jen obyčejné potvrzení registrace nebo přijaté objednávky. Má mnohem širší využití. Pokud máte na svém webu formulář na sběr e-mailových adres, např. pro potřeby odesílání newsletterů, možná nevíte, že takové „uvítací e-maily“ mají v průměru 4x vyšší open rate a 5x vyšší míru prokliku než klasické newslettery. Proto jsou skvělou příležitostí, jak udělat pozitivní dojem na své potenciální zákazníky.
Dejte si záležet na grafickém zpracování a seznamte své zákazníky s výhodami, které jim nákup u vás přináší, odprezentujte jim vaše recenze a názory stávajících zákazníků, pozvěte je sledovat nové články na vašem blogu. A hlavně, pozor na překlepy nebo pozůstatky testovací verze:
Pište srozumitelně, stručně a výstižně. Nesnažte se celé poselství vtěsnat do 1 rozvité věty:
Automatické e-maily mohou, stejně jako např. FAQ v e-shopu nebo na webové stránce, poskytnout odpovědi na otázky vašich zákazníků ještě předtím, než je položí:
Skvěle odrážejí vámi nastavený tón komunikace.
Automatické e-maily pomáhají budovat povědomí o vaší značce, produktech nebo službách.
Mnohem víc se totiž sžijeme se značkou, která komunikuje vtipně a uvolněně, resp. v souladu se svou cílovou skupinou, než s takovou, která působí odměřeně a až příliš „automaticky“.
Jak upravit automatické maily v e-shopu nebo webové stránce od ByznysWeb?
Náš kolega, Pavol Lobotka, pro vás připravil podrobný návod pro vytvoření vlastní šablony automatických e-mailů.
Přečtěte si 5 jednoduchých kroků k designové šabloně automatických e-mailů v e-shopu nebo webové stránce od ByznysWebu, které vás nebudou stát ani korunu.
Inspirujte se, takto mohou vypadat i vaše šablony:
Jak docílit, aby zákazníci vaše maily otevírali a aby e-maily plnily svou funkci?
Pokud jste svůj e-shop nebo webovou stránku vytvořili v CMS FLOX od ByznysWebu, máte více možností:
1. Nastavte odesílatele e-mailů. Je značný rozdíl, když je odesílatelem vašich mailů konkrétní osoba, např. Jirka Správný, strážce Vaší objednávky, nebo jen info@domena.cz, e-shop. Stačí v sekci Nastavení > E-maily a SMS > Odesílatelé nastavit konkrétní odesílatele:
2. Uveďte výstižný předmět e-mailu. V sekci Nastavení > Texty a šablony > Předdefinované šablony dokážete nastavit unikátní předmět e-mailu pro různé akce jako potvrzení objednávky, odeslání faktury apod. Nejvíc zaujme předmět, který je užitečný (jak odstranit, jak změřit, jak nastavit…) a vyvolává zvědavost.
3. Zákazníky oslovujte jménem a příjmením, případně jen křestním jménem. V rámci editace konkrétní šablony v administraci webu, v sekci Nastavení > Texty a šablony > Předdefinované šablony, máte možnost vybrat si:
4. Přidejte důležité odkazy nebo linky na hodnotný obsah. Pokud v rámci obsahového marketingu píšete blogy, obsahu budete mít víc než dost. Vložte do automatických šablon ikonku blogu nebo sociálních sítí a správně přesměrujte.
5. Testujte. Všechny šablony automatických mailů ve FLOXu jsou responzivní, ale po každém zásahu doporučujeme zobrazování otestovat i na mobilních zařízeních.
A jedna rada na závěr:
Na své zákazníky nikdy nekřičte. NIKDY. Výkřičníky do e-mailové komunikace nepatří.
K tomuto tématu by vás mohlo zajímat i: