Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak upravit šablonové e-maily v CMS FLOX od ByznysWebu

ako na úpravu automatických e-mailov v CMS FLOX od BiznisWebuAutomatický e-mail v e-shopu nebo webové stránce není jen obyčejné potvrzení registrace nebo přijaté objednávky. Má mnohem širší využití. Pokud máte na svém webu formulář na sběr e-mailových adres, např. pro potřeby odesílání newsletterů, možná nevíte, že takové „uvítací e-maily“ mají v průměru 4x vyšší open rate a 5x vyšší míru prokliku než klasické newslettery. Proto jsou skvělou příležitostí, jak udělat pozitivní dojem na své potenciální zákazníky.

Dejte si záležet na grafickém zpracování a seznamte své zákazníky s výhodami, které jim nákup u vás přináší, odprezentujte jim vaše recenze a názory stávajících zákazníků, pozvěte je sledovat nové články na vašem blogu. A hlavně, pozor na překlepy nebo pozůstatky testovací verze:

před spuštěním svého e-shopu si dokonale zkontrolujte, zda nejsou v textu žádné pozůstatky z testovací verze

Pište srozumitelně, stručně a výstižně. Nesnažte se celé poselství vtěsnat do 1 rozvité věty:

vyhnite sa príliš zložitej štruktúre viet

Přesně takto by vaše automatické e-maily vypadat neměly.

Automatické e-maily mohou, stejně jako např. FAQ v e-shopu nebo na webové stránce, poskytnout odpovědi na otázky vašich zákazníků ještě předtím, než je položí:

odpovedzte na otázky vašich potenciálnych zákazníkov skôr, ako sa reálne spýtajú

Opakují se vám pořád stejné dotazy od zákazníků? Odpovězte na ně přímo v potvrzovacích e-mailech. Ušetříte si čas a počet telefonátů nebo e-mailů rapidně klesne. 🙂

Skvěle odrážejí vámi nastavený tón komunikace:

originálny štýl komunikácie s cieľovou skupinou zákazníkov

Originální tone of voice e-shopu beardguru.sk. Pokud vás zajímá, proč se Michal Jaroš rozhodl tykat svým zákazníkům i v automatických e-mailěch, přečtěte si jeho podnikatelský příběh.

 

Automatické e-maily pomáhají budovat povědomí o vaší značce, produktech nebo službách.

Mnohem víc se totiž sžijeme se značkou, která komunikuje vtipně a uvolněně, resp. v souladu se svou cílovou skupinou, než s takovou, která působí odměřeně a až příliš „automaticky“.

 

Jak upravit automatické maily v e-shopu nebo webové stránce od ByznysWeb?

 

Náš kolega, Pavol Lobotka, pro vás připravil podrobný návod pro vytvoření vlastní šablony automatických e-mailů.

Přečtěte si 5 jednoduchých kroků k designové šabloně automatických e-mailů v e-shopu nebo webové stránce od ByznysWebu, které vás nebudou stát ani korunu.

 

Inspirujte se, takto mohou vypadat i vaše šablony:

ukážky šablón automatických e-mailov upravených na mieru

 

Jak docílit, aby zákazníci vaše maily otevírali a aby e-maily plnily svou funkci?

 

Pokud jste svůj e-shop nebo webovou stránku vytvořili v CMS FLOX od ByznysWebu, máte více možností:

1. Nastavte odesílatele e-mailů. Je značný rozdíl, když je odesílatelem vašich mailů konkrétní osoba, např. Jirka Správný, strážce Vaší objednávky, nebo jen info@domena.cz, e-shop. Stačí v sekci Nastavení > E-maily a SMS > Odesílatelé nastavit konkrétní odesílatele:

 nastavení odesílatelů e-mailů v CMS FLOX od ByznysWebu

2. Uveďte výstižný předmět e-mailu. V sekci Nastavení > Texty a šablony > Předdefinované šablony dokážete nastavit unikátní předmět e-mailu pro různé akce jako potvrzení objednávky, odeslání faktury apod. Nejvíc zaujme předmět, který je užitečný (jak odstranit, jak změřit, jak nastavit…) a vyvolává zvědavost.

3. Zákazníky oslovujte jménem a příjmením, případně jen křestním jménem. V rámci editace konkrétní šablony v administraci webu, v sekci Nastavení > Texty a šablony > Předdefinované šablony, máte možnost vybrat si:

vložení datového pole v CMS FLOX od ByznysWebu

V e-shopu nebo webové stránce od ByznysWeb.cz si můžete vybrat, zda budete svým zákazníkům tykat nebo vykat, resp. oslovovat je křestním jménem nebo i příjmením.

 

4. Přidejte důležité odkazy nebo linky na hodnotný obsah. Pokud v rámci obsahového marketingu píšete blogy, obsahu budete mít víc než dost. Vložte do automatických šablon ikonku blogu nebo sociálních sítí a správně přesměrujte.

5. Testujte. Všechny šablony automatických mailů ve FLOXu jsou responzivní, ale po každém zásahu doporučujeme zobrazování otestovat i na mobilních zařízeních.

 

A jedna rada na závěr:

Na své zákazníky nikdy nekřičte. NIKDY. Výkřičníky do e-mailové komunikace nepatří.

 

K tomuto tématu by vás mohlo zajímat i:

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému FLOX. Vytvořte si webové stránky a e-shop zdarma.

Diskuse k článku

займ на карту