Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Google nákupy expandují!

To, že je Google reklama jednou z nejefektivnějších reklam na trhu již dávno víme. Víme i to, že díky této reklamě můžete:

– být okamžitě mezi prvními ve výsledcích vyhledávání

– zvýšit návštěvnost svojí web stránky

– získat nové zákazníky a fanoušky

– zvýšit obrat Vaší web stránky

 

Proč ale nevyužít všechen potenciál z reklamy, kterou nám Google AdWords nabízí? Pojďme se proto spolu podívat, jaké vymoženosti pro nás Google opět připravil.

 

Co jsou to Google nákupy?

O tom, že Google spustil vlastní srovnávač cen pro produkty na Google.cz/nakupy jsme Vás již informovali. Jedná se o reklamy, které obsahují produktové informace.

Pozor, tato novinka se v dohledné době chystá expandovat i na Slovensko a potrápí tak i slovenské srovnávače cen.

Ve Spojených státech byl tento model reklamy spuštěn 17. května 2012, kde zaznamenal okamžitý úspěch.

Zákazníkům má tento model pomoci vyhledat produkty, srovnat je – následně se spojit s prodejcem a uskutečnit nákup. Myslím, že konečně je zde perfektní možnost jak zpropagovat své produkty (zejména pro velké eshopy). Kromě jiného to přinutí obchodníky pravidelně aktualizovat info o produktech. Zvýší se tak informace o dostupnosti produktů, cenách nebo probíhajících akcích, tedy i my – potenciální zákazníci si přijdeme na své 🙂

Kde všude své produkty uvidím?

Na adrese Google.cz/Nakupy. Zařazení do srovnávače cen je prozatím bezplatné. Na zvýraznění Vašich produktů ale Google představil nové reklamní formáty.

Momentálně jsou spuštěny v Google AdWords 2 nové placené formáty reklamy:

1. První možnost je přidání informací o produktu v textové reklamě – Rozšířená reklama o produkt. Reklama je dostupná v běžném vyhledávání na Google.cz.

2. Druhou novinkou jsou samostatné reklamy na všechny Vaše produkty ve službě Google nákupy – Reklamy s produktovými informacemi. Reklama je dostupná v běžném vyhledávání na Google.cz a i na Google.cz/Nakupy.

Při běžném vyhledávání na Googlu můžete oba formáty kombinovat a mohou být spuštěny spolu. Máte tak 2 reklamní plochy. Pojďme si oba nové reklamní formáty více rozobrat:

1. Rozšířená reklama o produkt

Jak to funguje?

Reklama s rozšířením o produkt se zobrazuje na základě vyhledávaných produktů, které jsou shodné s produkty obsaženými v účtu Google Merchant Center.

Pokud účet Google Merchant Center obsahuje produkt, který je relevantní k Vašemu vyhledávanému produktu, v takovém případě Google při textové reklamě zobrazí i možnost  rozšíření o produkt. Google tak u této reklamy může zobrazit obrázky produktů, ceny a názvy. Po kliknutí na produkt budete přesměrováni na cílovou stránku pro konkrétní produkt.

Výkon reklamy rozšířené o produkt můžete sledovat na kartě Rozšíření reklam v účtu AdWords. Doporučujeme sledovat jak často se reklama s rozšířením o produkt zobrazuje a sledovat tak výkon reklam bez rozšíření a s rozšířením.

Rozšířená reklama o produkt by se měla zobrazit v běžném vyhledávání Googlu u Vaší PPC textové reklamy:

Google Nákupy reklama

Po kliknutí na produkt se dostanete do detailu produktu ve službě Google Nákupy:

Jak rozšířenou reklamu o produkt nastavit?

Podmínkou na vytvoření tohoto typu reklamy je mít založené konto Google Merchant Center. V tomto účtu je potřeba mít nahozené produkty z Vašeho e-shopu. Nahodíte je tak, že do Merchant Centra zadáte link na XML export Vašich produktů. Export pro Google Nákupy je již součástí nové verze ByznysWebu a adresu XML feedu najdete zde.

Následně je třeba propojit účty Merchant Center a Google Adwords. Vytvoření kampaně v Google AdWords je velice snadné. Své aktuální kampaně musíte mít přihlášené do vyhledávací sítě. Následně na kartě nastavení najdete možnost Rozšíření reklam – Rozšíření o produkt. V Google AdWords to vypadá nasledovně:

2. Reklamy s produktovými informacemi

Zatím je model postaven na spolupráci s velkými obchodníky jako je Mall, Alza, Electro World a jiné. To samozřejmě neznamená, že není potřeba být připraven! Reklama s produktovými informacemi se objeví na Google.cz nebo google.cz/nakupy, když uživatel vyhledá informace týkající se konkrétního produktu. Google následně zobrazí obrázek produktu, jeho cenu, unikátní vlastnosti i dostupnost produktu. Díky tomu mnohem rychleji najdete to, co hledáte.

Tento typ reklamy nevyžaduje žádná klíčová slova nebo další nové texty reklamy. Kdykoliv si zadáme do Googlu požadavek, která je shodný s položkami v účtu Google Merchant Center, Google automaticky zobrazí nejrelevantnější produkty s obrázkem, cenou a názvem. Opět bude vyhledávání na Google pohodlnější a efektivnější.

Začínáme s produktovou reklamou

Produktová reklama se spouští klasicky přes Google AdWords. Pokud chcete inzerovat celou nabídku Vašich produktů v e-shopu, je potřeba mít založen účet Merchant Center a zadaný link na XML export Vašich produktů.

Aby jste mohli produktové reklamy zobrazovat, je potřeba propojit účty Merchant Center a Google AdWords. Dále můžete reklamy spravovat přes Google Adwords, jen údaje o produktech prostřednictvím účtu Google Merchant Center. Reklamy s produktovými informacemi se zobrazují ve vyhledávání Googlu, oddělené od klasických textových reklam plus na kartě Google Nákupy.

Postup pro vytvoření produktové reklamy

Postup je velice jednoduchý. V účtu AdWords klikněte na možnost  Nová kampaň – jen vyhledávací síť. Tato forma reklamy je totiž k dispozici jen ve vyhledávací síti Googlu a Google Nákupy.

 

Zde je velice důležité mít účet přepojen se službou Merchant Center. Na základě uvedených informací v produktových zdrojích, Google zobrazí reklamu. Zde je výjimka: Google nezobrazuje reklamu na základě klíčových slov, ale jen na základě informací obsažených ve zdroji produktů. Proto doporučujeme informace o produktech pravidelně aktualizovat.

U produktů se zobrazí cena, obrázek produktu a název prodejce. Reklama s produktovými informacemi se zobrazuje v samostatném poli, je oddělena od standardních reklam. Zajímavostí však je, že se může zobrazovat spolu s textovými reklamami. Takže můžete dosáhnout to, že se Vám bude současně zobrazovat textová reklama s rozšířením o produkt, plus reklama s produktovými informacemi. To skutečně stojí za to, aby jste zvýšili pozornost při vytváření reklamních kampaní 🙂

Výhody produktových reklam

V našem novém redakčním systému Flox 2.0 nabízíme přímé propojení web stránky s Google nákupy. Jako pozitiva vidím:

  • Vyšší návštěvnost a více potencionálních zákazníků. Podle nejnovějších informací inzerující zaznamenali 2 až 3-násobné zvýšení míry překliku.
  • Relevantnější potencionální zákazníci. Díky aktuálním informacím dávate zákazníkovi maximální podnet, aby uskutečnil nákup právě na Vašem webu.
  • Jednoduché nastavení a export produktů. Jednoduchá správa kampaně.
  • Širší zásah. Vaše reklama se při zadávání nějaké požadavky může zobrazit i 2-krát. Jednou jako produktová reklama a po druhé jako klasická textová reklama. Samozřejmě za předpokladu, že hledaný výraz je relevantní s reklamou.
  • Aktualizace produktů kampaně. Doporučujeme automatické zasílání seznamu nových a ukončených produktů ve Vašem e-shopu. Tímto zabezpečíte aktuálnost kampaně. Při větším počtu položek v e-shopu Vám prácu usnadní program Google Adwords API.

Na závěr bych dodala jen tolik, že by byla obrovská škoda nevyužít všechen potencionál, který Google PPC reklama přináší. Do budoucnosti vidím tuto formu reklamy za vysoce efektivní formu prodeje produktů.

 

 

tvorba web stránek, tvorba eshopů

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.