Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Analýza web stránky s Google Analytics – druhá část

google analytics, analytics měření, měření návštěvnosti

Naučte se s námi jak správně měrit výkonnost Vaší web stránky. Připravili jsme pro Vás návody jako např. měrení klíčových slov, měrení sociálních sítí či používaní Seo přehledů.

Optimalizujte své webové stránky už dnes!

Co všechno potřebujete vědět o měření web stránky se dozvíte v následujících řádcích…

Měření klíčových slov

Jste zvědaví, díky kterým klíčovým slovům se návštěvníci dostávají na Váš web? Seznam klíčových slov naleznete v přehledu Zdroje návštěvnosti – Zdroje – Hledání – Přehled a zvolíte Primární dimenze – Klíčové slovo.

Nevýhodou je, že Google zásadně omezil zobrazení klíčových slov – o většině slov se již nedovíte. Může za to Googlem zavedená ochrana https. Pokud vyhledáváte a jste přihlášeni do Google účtu nebo vyhledáváte přes prohlížeč Google Chrome, do Analytics se již klíčová slova nedostanou.  Nevěšte hlavu, i z toho krátkého přehledu víte konkrétní problém analyzovat a zaujat tak nápravné stanoviště. Nemluvě o Seo optimalizaci.

měření klíčových slov, optimalizace klíčových slov, klíčová slova na webu

Měření sociálnich sítí

 Určitě i Vy se svým webem patříte mezi ty, kteří figurují minimálně na jedné sociální síti. Zde se opět naskýtá otázka, proč neměřit interakce ze sociálních sítí? Nastavení v Analytics je velice jednoduché: Na kartě Správce – Nastavení sociálních reklam si zadáte předponu URL adresy sociálního obsahu.

Zde je zajímavé označovat odkazy na Facebooku, Twitteru pomocí URL builder. Tak neztratíte informace v přímých přístupech.

Příklad:

pokud máte spuštěnou kampaň na Facebooku, pěkně vidíte rozdíl mezi placenými a neplacenými přístupy.

Více o využití URL builderu se dočtete na našem blogu.

Dále můžete například srovnávat počet kliknutí na tlačítko “To se mi líbí” např. s tlačítkem Google +1 na Vaší stránce. Srovnat tak celkový počet interakcí na Twitteru s Facebookem a tak zjistit, která tlačítka by určitě neměly chybět na Vašem webu. Tyto informace Vám mohou pomoci porozumět, který obsah je nejvíce virální a rovněž pomocí kterých sociálních sítí se šíří.

 Pozor, pokud chcete měřit interakce mezi jednotlivými sítěmi, je potřeba upravit měřící kód pomocí Pluginu sociálních sítí. Jestli využíváte novou verzi ByznysWebu (Flox 2), plugin sociálních sítí je automaticky integrovaný. Stačí si jen propojit web stránku s Google Analytics podle návodu.

sociální sítě, měření sociálních sítí, seo přehledy v google analytics

Používání SEO přehledů

Problematika a potřeba Seo optimalizace je nám všem velice dobře známá. Bez SEO to jednoduše nejde 🙂 Právě pomocí Google Analytics víte měřit výkonnost Vašeho webu z hlediska Seo. Pomocí propojení Google Analytics s nástrojem správce webu – Webmaster Tools , které spolu spolupracují, můžete identifikovat slabé a silné stránky Vašeho webu.

SEO METRIKY

Přehledy Optimalizace pro vyhledávače využívají tyto metriky specifické pro Seo:

  • Zobrazení – počet zobrazení Vaší web stránky vyhledávané uživatelem
  • Kliknutí – počet kliknutí všech URL adres na Vašem webu
  • Průměrná pozice – průměrné hodnocení Vašich URL adres pro všechny dopyty
  • Míra prokliku –  vypočítaná jako počet kliknutí /  počet zobrazení * 100
  • Geografické zobrazení podle krajiny
  • Přehled dopytů Seo – zobrazuje dopyty v rámci vyhledávání Google, které generují nejvíce zobrazení Vašich URL adres.
seo metriky, seo optimalizace, přehled seo, seo v google analytics

Skutečný dopyt zadaný uživatelem hledáním v Google

Vytvoření vlastného přehledu

Aby Vám to Google Analytics naprosto ulehčil, poskytuje možnost vlastních přehledů. Kde si jednoduše navolíte svou kartu přehledů, které jsou pro Vás nejdůležitější.

google analytics, vlastní přehledy v google analytics, nastavení google analytics

 

Analýza na stránce a vyhledávání na Vašem webu

 

Nástroj Google Analytics poskytuje opravdu nespočetné množství funkcí, dat, čísel nebo analýz. Mezi ně patří i Vyhledávání na Vaší stránce a Analýza na stránce.

Pokud máte na svém webu možnost vyhledávání, poté si víte v Google Analytics snadno ověřit, co zákazníci hledají v rámci webu. Zde můžete zjistit např. jaké produkty lidé nejvíce vyhledávají, o jaké služby je největší zájem apod. Následně tak víte udělat opatření pro zvýšení relevantnosti Vašeho webu.

Přehled najdete na kartě Zdroje návštěvnosti – Obsah – Vyhledávání v rámci webové lokality. Aby to ale nebylo tak snadné, toto měření je potřeba nastavit.

Opět velice snadno na kartě Správce – Nastavení profilu:

vyhledávání na webu, měření web stránky, měření web stránky v google analytics

ANALÝZA NA STRÁNCE

Analýza na stránce je dostupná v sekci Obsah – Obsah stránky – Analýza na stránce. Tato analýza nám velice povedeným vizuálním způsobem zobrazuje interakce uživatelů na Vašem webu. Prostřednictvím tohoto přehledu umíte posoudit:

  • na které odkazy uživatelé nejvíce klikají
  • zda jsou Vaše výzvy na akci dostatečně motivující
  • zda uživatelé nacházejí na stránce to, co hledají
  • zda je rozložení Vašeho webu optimální

analýza na stránce, analýza na stránce v google analytics, analýza web stránky

 Výhody Google Analytics

Ještě mi nedá nevypíchnout pár výhod tohoto  efektivního nástroje 🙂

Výhody:

  • Jednoduché propojení s Google Adwords
  • Je bez poplatků!
  • Možnost spravovat více účtů najednou
  • Velice přehledné statistiky
  • Vytváření vlastních přehledů
  • Jednoduché exporty do PDF, XML, CSV…
  • Na základě statistik – výrazné Seo opatření
  • Sledování všech reklamních kampaní

Pevně věřím tomu, že sledování těchto pár kroků Vám zaručí úspěch s Vaší web stránkou.

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

 

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.