Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Virální marketing – Proč ano?

virální obsah, virální marketing, virální videa
Nespočetně mnohokrát jsme psali o tom, proč je dobré investovat do PPC reklamy, proč je potřeba věnovat se SEO, jak psát texty na web, sociální sítě apod… Všechny tyto ak
tivity si vyžadují čas a peníze!

 

Co tak něco vtipné a “zdarma”, co Vám zaručí úspěch a vynese Vás za hranice světla? O čem je řeč? Řeč je o virálech.

 

Virální marketing

Pokud chcete, aby se o Vás dozvědělo co největší množství lidí, není nic lepší než vymyslet dobrý virál. Ať se jedná o šíření virálních odkazů na webové stránky, vtipných e-mailů, multimediálních zpráv, dokumentů a videí. Lidé milují vtipné zprávy nebo videa. Takový obsah se na internetu poté  šíří rychlostí světla. Jednoduše řečeno: za málo peněz = mnoho muziky 🙂

Nejedna firma nebo osoba se dostala do povědomí díky virálu. Případových studií a příkladů jak virál opravdu zafungoval, je nespočetné množství. Mezi originální nápad bych zařadila např. kluky z Autolakovny Expres, kteří velice vtipným a nenásilným způsobem vytvořili poměrně efektivní virální obsah. Posuďte sami:

 

Ďalším zajímavým příkladem virálního marketingu je např. reklama na mobilní aplikaci iDelirium 🙂

 Šance, jak uspět s virálním marketingem

Nejpravděpodobnější šance, jak uspět, je vytvořit takový virál, který v sobě ukrývá skrytou reklamu. Při sledování ani netušíte, že jde o “skrytou” reklamu. Tu již za úvahu stojí, zda nepřenechat takovou formu reklamy na tým odborníků, kteří Vám takové video vytvoří. Velice efektivním způsobem se to povedlo klukům z ViralBrothers pro cestovnou agenturu…

 Pár tipů, jak uspět ve světě virálního marketingu

1. Buďte originální

Ano víme, donekonečna opakujeme, aby jste byli originální při tvorbě obsahu web stránek, originalita na  sociálních sítích apod. To samé platí i při vytváření virálu. Někdy mám pocit, že už mě nepřekvapí nic a předsa se najdou nové, vtipnější, kreativnější nápady jak dostat svou firmu nebo službu do povědomí. Ne vždy platí, že video musí být jen extrémně vtipné a plné zábavy. Stejně rychle se šíří i smutné zprávy. Ale touhu po zábavě pociťuje snad každý, proto doporučuji něco na zpestření, uvolnění a relax. Dejte lidem možnost odreagovat se bez zbytečného přemýšlení :-).

2. Zapojte emoce

Charita, pomoc nemocným, záchrana lidských životů jsou témata, které jsou nevyčerpatelné. Proto šíření zprávy o poskytnutí pomoci, výzvy k akci jako: koupě produktu, aktivní podpora, sdílení obsahu považují za nejrychleji šířený obsah na internetu!

3. Sexualita verzus děti

Chutné, malé dětičky máte chuť přeposlat okamžitě každému :-). Stejně to platí i u pěkných polonahých ženských nebo mužských tělách, které okamžitě podněcují k šíření dál a dál…  Zde kreativita a vizualizace nemá meze.

4. Akce a výprodeje

Lidé milují akce, výprodeje resp. jakékoliv benefity, které umíte nabídnout. Slovíčko ZDARMA dělá zázraky!

5. Věrohodnost

Rovněž je velice důležité mít nejen kvalitní obsah, ale i věrohodnost zprávy nebo videa. Dejte si záležet na tom, aby Vaše video, nebo zpráva směrovala na kvalitní obsah. Konkrétní osoby jsou mnohem věrohodnější jako samostatné firmy, proto klaďte důraz na to, aby jste působili maximálně profesionálně. Se zpracováním věrohodného virálu Vám dokáže pomoci nejedna agentura.

Výhody virálního marketingu

výhody virálneho marketinguSamozřejmě výhod virálu je nespočetné množství. Patří sem:

– okamžité oslovení velkého množství potencionálních zákazníků

– posilnění své značky a image

– rychlé šíření za minimální náklady – (bez tvorby přes agenturu)

– zvýšení návštěvnosti web stránky

– ovlivnění SEO – Spuštění virální zprávy, Vám hned nezaručí první pozice na Googlu. Ale Google do jisté míry sleduje interakce na sociálních sítích. Díky velké zpětné vazbě od uživatelů, Google vyhodnotí stránku za “populární”. V každém případě optimalizaci pro vyhledávače (SEO) nedoporučuji stavět na virálním marketingu.

Na vavřínech jsme neusnuli ani my v ByznysWebu. Nešlo nám o klasický virál, ale o prezentaci našich služeb vtipnou formou a za nízké náklady. Pár ukázek naší tvorby:

Být mezi prvními na Googlu:

Web stránky na 15 dní Zdarma:

Profesionální web stránky v našich rukách:

Na závěr…

Neexistuje nic lepší než vytvořit virální obsah, který je do takové míry nákazlivý, že máte chuť se s ním podělit se všemi svými přáteli. A takhle vtipně a jednoduše si umíte okamžitě získat srdce nových potenciálních zákazníků 🙂

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.