Newsletter – A/B testování vs. uživatelské testy
Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.
To, že je potřeba testovat nové funkcionality, grafický design apod., jsme Vám již několikrát přízvukovali.
2 nejzákladnější způsoby testování jsou A/B testování a uživatelský test.
Často se oba způsoby považují za jakési protiklady, ale ve skutečnosti se navzájem velice dobře doplňují.
Víte, kdy je vhodné použít A/B testování a kdy je vhodnější zapojit uživatele Vašich www stránek nebo internetových obchodů?
Na blogu Abovethefolddesign.com jsme našli výstižnou infografiku.
Jestli potřebujete najít odpovědi na otázky Kolik? nebo Jaké/Které?, zvolte A/B testování:
- jaké ceny jsou efektivnější?
- které call-to-action buttony přinášejí více konverzí?
- které designové prvky zvyšují konverze, např. registraci na www stránky/e-shop?
- která grafická šablona generuje více objednávek?
- která e-mailová kampaň je efektivnější?
Na druhé straně, pokud se potřebujete dopracovat k odpovědi na otázku Proč? nebo Odkud?, ideální je zvolit uživatelské testování, aby jste viděli jak se návštěvníci Vašeho webu chovají:
- proč lidé nepoužívají moji aplikaci, resp. nenavštěvují moje www stránky?
- proč uživatelé klikají na uvedený hypertextový odkaz?
- odkud se uživatelé dozvěděli o mých www stránkách?
- proč návštěvníci mých www stránek nekupují moje produkty?
- proč jsou některé prvky na mých web stránkách efektivnější?
V ideálním případě je nejvhodnější investovat do obou testování zároveň, získáte tím mnohem víc informací na vyhodnocení a následně přehodnocení Vašich záměrů.
Základní rozdíl mezi A/B testováním a uživatelským testem spočívá samozřejmě ve:
- finančním rozpočtu
- časové náročnosti
Další markantní rozdíl je v tom, že při uživatelském testování musí být s respondentem kompetentní osoba, která jeho chování zaznamenává. U A/B testování je možné v podstatě “nechat běžet” obě verze a po ukončení testu získaná data vyhodnotit.
Ze zkušenosti pro A/B testování doporučujeme:
- Google Analytics, který nabízí nástroj “Experimenty”
- Optimizely.com
- Mouseflow.com
TIP: pokud nemáte čas na uživatelské testování, nahrajte si pohyb myši a sledujte jak se návštěvníci Vašich www stránek nebo e-shopu na webu pohybují.
Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.
Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.