Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Newsletter – A/B testování vs. uživatelské testy

Nezobrazuje se Vám tento newsletter korektně? – klikněte zde.

To, že je potřeba testovat nové funkcionality, grafický design apod., jsme Vám již několikrát přízvukovali.

2 nejzákladnější způsoby testování jsou A/B testování a uživatelský test.

Často se oba způsoby považují za jakési protiklady, ale ve skutečnosti se navzájem velice dobře doplňují.

Víte, kdy je vhodné použít A/B testování a kdy je vhodnější zapojit uživatele Vašich www stránek nebo internetových obchodů?

Na blogu Abovethefolddesign.com jsme našli výstižnou infografiku.

Jestli potřebujete najít odpovědi na otázky Kolik? nebo Jaké/Které?, zvolte A/B testování:

  • jaké ceny jsou efektivnější?
  • které call-to-action buttony přinášejí více konverzí?
  • které designové prvky zvyšují konverze, např. registraci na www stránky/e-shop?
  • která grafická šablona generuje více objednávek?
  • která e-mailová kampaň je efektivnější?

Na druhé straně, pokud se potřebujete dopracovat k odpovědi na otázku Proč? nebo Odkud?, ideální je zvolit uživatelské testování, aby jste viděli jak se návštěvníci Vašeho webu chovají:

  • proč lidé nepoužívají moji aplikaci, resp. nenavštěvují moje www stránky?
  • proč uživatelé klikají na uvedený hypertextový odkaz?
  • odkud se uživatelé dozvěděli o mých www stránkách?
  • proč návštěvníci mých www stránek nekupují moje produkty?
  • proč jsou některé prvky na mých web stránkách efektivnější?

V ideálním případě je nejvhodnější investovat do obou testování zároveň, získáte tím mnohem víc informací na vyhodnocení a následně přehodnocení Vašich záměrů.

Základní rozdíl mezi A/B testováním a uživatelským testem spočívá samozřejmě ve:

  • finančním rozpočtu
  • časové náročnosti

Další markantní rozdíl je v tom, že při uživatelském testování musí být s respondentem kompetentní osoba, která jeho chování zaznamenává. U A/B testování je možné v podstatě “nechat běžet” obě verze a po ukončení testu získaná data vyhodnotit.

Ze zkušenosti pro A/B testování doporučujeme:

  1. Google Analytics, který nabízí nástroj “Experimenty”
  2. Optimizely.com 
  3. Mouseflow.com

TIP: pokud nemáte čas na uživatelské testování, nahrajte si pohyb myši a sledujte jak se návštěvníci Vašich www stránek nebo e-shopu na webu pohybují.

a/b testovanie versus používateľské testovanie


Další novinky o CMS Flox 2.0 najdete na našich stránkách.

Novinky ze světa internetového marketingu, SEO, PPC najdete na našem blogu o podnikání na internetu.

avatar
Autor: ByznysWeb.cz Tvorba webových stránek a e-shopu v responzivním designu a vlastním redakčním systému. Vytvořte si na zkoušku webové stránky a eshop zdarma. Na ByznysWeb lze snadno přemigrovat i zaběhnutý e-shop. Vyzkoušejte si, jak to u nás funguje. Vlastní e-shop si u nás vytvoříte rychle i bez programátora a grafika.