Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

O reklamě trochu jinak

Telecommunication and media technologies concept

V reklamě, daleko víc než u kteréhokoliv jiného nástroje marketingové komunikace platí, že všechno bylo již jednou vymyšleno. Proto potřebují reklamní agentury více kreativity, aby přinesli něco nové. I proto se snažíme neustále zvyšovat své vědomosti a kreativitu, aby jsme pro Vás tvořili efektivní reklamy

V každém případě se snažíme vytvářet marketing, který vede lidi k tomu, aby si řekli: „Tento produkt chci!“ a ne „Tato reklama se mi líbí.“

Jak dělat úspěšnou reklamu?

I přes to, že je trh zaplaven čím dál větším množstvem reklamy a reklamních komunikátů, na scénu přicházejí stále nové způsoby, vůči kterým nemá zákazník ještě vybudovanou „imunitu“. Je třeba počítat s tím, že vzdělanost a nadobudnuté zkušenosti spotřebitelů v tomto směru budou růst a je stále těžší je úspěšně oslovit. Denně se zvětšuje prostor pro umístění reklamy, a tedy se může stát, že lidé se jí budou čím dál více vyhýbat. Ačkoliv se zdá, že mnoho informací se přehlíží, stále je zde určité procento, které se ukládá do podvědomí. Vyjádření, že lidé nevěnují pozornost reklamám, není pravdivé. Jedná se ale jen o selektivní vnímání. Lidské vědomí absorbuje jen takové reklamy, které se mu líbí, a které jsou v souladu s jeho postoji a přesvědčením.

A právě to se snažíme využít u placené reklamy. Samozřejmě jen v mezích platné legislativy 🙂

Tlak reklamy

Při vysílání audiovizuálního díla (kromě seriálu, série, zábavné relace a dokumentárního filmu), kterého délka přesahuje 45 minut, se povoluje jedno přerušení zařazením reklamy nebo telenákupu na každý 45-minutový časový úsek. 

Do jedné reklamní přestávky tak spadá 16 reklamních spotů bez upoutávek. Divák je tak atakovaný téměř 50 reklamami v průběhu hodiny

Samozřejmě, pod reklamou si netřeba představovat pouze televizní reklamu, ačkoliv stále platí, že televize je nejsledovanějším médiem, a proto s sebou nese největší nebezpečenství manipulace.

Začleňování produktu do pozitivního kontextu se nazývá product placement. Jeho úlohou je poukazovat na to, že jeho používání je běžnou součástí života hrdinu. Prvně byl aplikován v roce 1982 ve filmu E.T. Mimozemšťan, ve kterém se objevili cukříky značky Reese’s. Po uvedení filmu se zvýšil jeho prodej o 65%. 

orazok2

Od té doby můžeme product placement zaznamenávat téměř jako přirozenou součást filmu. IKEA přišla s úžasným nápadem, kdy v rámci promítání v kině poslala dobrovolníky, aby nasvítíli jednotlivé produkty značky IKEA (nože, nábytek, doplňky…) spolu s jejich cenami. Po skončení filmu rozdávali návštěvníkům katalogy s aktuálními produktami IKEA. 

obrazok 3

V průběhu několika let se dá předpokládat, že většina televizního vysílání bude probíhat přes internet. Některé firmy již dnes vyvíjejí systém hypertextových reklamních odkazů. Budou fungovat tak, že divák televizního vysílání přes internet si bude moci u sledování filmu kliknout na produkt, který je v tomto filmu použit a zjistit o něm požadované informace. Tak bude moci zjistit šaty jaké značky má oblečené postava z oblíbeného seriálu, kde se dají koupit a kolik stojí. Není to perfektní? 

Proč investovat do reklamy?

Reklama již tapetuje každý roh ulice, místa poznačené historií, náměstí, zastávky autobusů, metro, letiště, stanice, kavárny, lékárny, prodejny tabáku, zapalovače, telefonní karty, sportovce, oblečení a dokonce i otisky podrážek našich bot. Slovem, ovládá celý náš svět. Nemůžeme udělat ani krok, aby jsme na ni nenarazili. Je to náš Veľký Brat!

Reklama je ale důležitý informační kanál, který má i pozitivní funkci. Kdyby zmizela, snížil by se konkurenční tlak. Mělo by to negativní dopad na obchod, snížilo by to snahu o neustálou obnovu nabídky a vývoj nových produktů, tedy by se zpomalil vědecko-technický rozvoj. Konzumentovi by to v konečném důsledku ublížilo. Reklama nám dokonce přináší úspory. Zrychluje obrat zboží na straně distribuce, tím umožňuje nižší maloobchodní marže a pomocí velkoobchodné produkce na straně výroby možnost snížit výrobní náklady.

Reklamní PPC systémy

Nebojte se investovat do reklamy, která je v dnešní době alfou omegou pro správný rozvoj a propagaci Vaší web stránky. PPC reklama pomůže nastartovat prodej a návštěvnost Vaší nové www stránky nebo ji můžete využít v rámci podpory prodeja nového zboží.

O možnostech PPC reklamy a přesných návodech jak si nastavit správně PPC reklamu jsme již psali. Proto si jen ve zkratce ukážeme nejpreferovanější PPC reklamní systémy na Slovensku:

www.AdWords.Google.com

www.eTarget.sk

V České republice:

www.AdWords.Google.com

www.Sklik.cz

www.AdFox.cz

www.eTarget.cz

Na závěr naše oblíbená věta: “Internetová reklama označována jako pay-per-click (PPC) je nejlepší forma jak získat na webové stránky cílené a potenciální zákazníky!”

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.