Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Vytuningujte si svou PPC reklamu v Google

google reklma, ppc reklama, rozšířené kampaně

Google si pro nás znovu připravil několik novinek v PPC reklamě. Dnes se podívám na zoubek povinnému upgrade na rozšířené kampaně. Podíváme se i na nejefektivnější rozšíření reklam, které výrazně zlepší výkon Vaší reklamy.

Pojem PPC reklama není potřeba nějak extra vysvětlovat. Ale nedá mi nepoužít mou nejoblíbenější větu, že PPC reklama je nejefektivnější typ online reklamy.
Efektivní proto – protože ji umíme měřit, zacílit, spustit prakticky okamžitě a získat tak návštěvníky, kteří mají reálně zájem o Vaše služby nebo produkty.

Ale nic není věčné, proto doplňování informací u běžící kampaně je v dnešní rychlé době plné inovací více než potřebné!

Jaké vylepšení nám Google Adwords přináší?

Vylepšení reklamy pomocí upgrade

Dejte svým zákazníkům ještě větší příležitost a možnost, aby klikli právě na Vaši reklamu. Právě rozšířené kampaně Vám umožňují zasáhnout uživatele na všech typech zařízení. V rámci jedné kampaně si dokážete velice jednoduše a komplexně vytvořit cíle, nabídky a reklamy pro jednotlivé platformy jako jsou mobily, tablety a stolní počítače.

Své existující kampaně můžete upgradovat na rozšířené kampaně. Rozšířené kampaně by měly být k dispozici ve Vašich kontech. U kampaní se Vám zobrazí tlačítko Upgrade. Pokud si kampaň neupgradujete sami, Google všechny kampaně upgraduje automaticky.

uprage ppc, upgrade adwords, upgrade kampaní

Nové kampaně Vám pomohou zjednodušit si správu kampaní na jednom místě. Můžete spravovat nabídky podle zařízení, oblasti, reklamy na mobilních zařízeních. Plus měření nových tipů konverzí jako např. stažení mobilní aplikace.

uprade kampaní, novinka v adwords, ppc reklama, rozšířené kampaně

Ale pozor! Pokud si už jednou kampaň upgradujete, není možné nastavení vrátit zpět.

Upgradované rozšíření reklam

Nové rozšíření s sebou samozřejmě přináší větší flexibilitu, kontrolu, plánování nebo podrobnější přehledy. Mezi nej výhody po upgrade rozšíření kampaní patří:

  1. Podrobnější přehledy – to znamená, že si umíte zobrazit údaje o výkonu každého rozšíření včetně jednotlivých odkazů na podstránky. Na základě toho víte lépe zhodnotit výkon každého rozšíření.
  2. Bez vymazání statistik – konečně můžete bezpečně upravovat jednotlivé rozšíření bez toho, aby se Vám vymazaly statistiky. Na rozdíl od úprav v nerozšířených kampaních, kde jsou údaje smazány a nahrazeny novými.
  3. Samostatné schvalování – nyní je již každé nové rozšíření posuzováno osobitně. Například, pokud vytvoříte 5 odkazů na podstránky a z nich nebude jeden schválen, neznamená to, že se nebude zobrazovat všech 5 odkazů. Jen odkaz, který nebyl schválen.
  4. Rozšíření o aplikaci pro mobilní zařízení – uživatele mobilních zařízení můžete díky tomuto rozšíření upozornit na svou nabídku. Toto rozšíření testujeme a rozšíření o mobilní aplikaci se nám  zobrazuje jen na smartphonech, zásah tedy není až tak markantní.
  5. Plánování rozšíření – nyní si můžete i načasovat, kdy se bude Váš odkaz zobrazovat, můžete zvolit konkrétní dny nebo hodiny.

Jaké rozšíření jsou momentálně k dispozici?

Aktuálně jsou k dispozici tato rozšíření:

upgrade kampaní, rozšířené kampaně, adowrds, ppc, reklama adwords

Rozšíření o odkazy na podstránky – sitelinky

Mezi nejzajímavější rozšíření považuji rozšíření odkazů na podstránky. Toto rozšíření je při zakládání kampaně téměř samozřejmostí. Donedávna byla možnost mít v jedné kampani pro všechny reklamy jednu sadu sitelinků. Co znamenalo “komplikace” při vytváření unikátních sitelinků pro konkrétní reklamu. Tomu je konečně odzvonilo 🙂 Takto jste opět o krok blíž ke zvýšení CTR a relevantnosti reklamy.

ppc reklama, rozšíření reklamy o sitelinky, rozšíření reklam

Samozřejmě, že upgradované rozšíření o odkazy je k dispozici jen v rozšířených kampaních!

Časové naplánování sitelinků

Aby toho nebylo málo, zobrazování odkazů si umíte naplánovat na konkrétní hodinu nebo den v týdnu. Výhodu vidím v tom, když máte např. v nějakém časovém období spuštěnou akci, např. snídaňové menu nebo večernou prohlídku městem…

odkazy na podstránky, sitelinky, ppc kampaň, ppc reklama

Pozor, aktuálně mohou mít sitelinky pouze 25 znaků z původních 35 znaků.

Zlepšení reklam díky rozšířením

Prorazit na internetu jen s klasickou textovou reklamou není snadné. Dejte svým potenciálním zákazníkům další podnět na to, aby klikli právě na Vaši reklamu. Doplněním informací do svých reklam tak dosáhnete nejen vyšší relevantnost reklamy, ale i vyšší šanci proklikovosti na Váš web.

Výběr typu rozšíření reklamy je nyní šitý na míru pro Vaše podnikání. Svým potenciálním zákazníkům tak můžete poskytnout všechny informace, které chcete propagovat. Ať už se jedná o:

  • telefonní číslo – zákazník se tak může hned dovolat do Vaší firmy
  • rozšíření o lokalitu – kde zadáte adresu Vaší firmy, tak Vás snadněji najdou
  • propojení na sociální sítě – příznivcům stránky Google + dáte podnět na návštěvu Vaší stránky na sociální síti, kde poté dále můžete  “pracovat” se svými fanoušky
  • rozšíření o aplikaci – umíte hned zákazníky poslat do Vaší aplikace pro mobily nebo tablety. Kromě jiného i sledování statistik je mnohem podrobnější. Plus si umíte naplánovat začátek ukončení rozšíření o aplikaci. Pro mobilní zařízení umíte zobrazit až 4 sitelinky v mobilech.
  • rozšíření o nabídku – zde dokážete nabídnout zákazníkům svou např. akciovou ponuku, speciální kupony apod. Bohužel tato funkce momentálně není dostupná na českém trhu.
Sledováním výkonu a analýzou údajů, tak zjistíte které konkrétní rozšíření má nejlepší výkon. Na základě toho umíte dále rozšíření optimalizovat.
vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.