Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Skutečná hodnota návštěvnosti z mobilních zařízení

Mít spuštěnou reklamu nebo možnost stažení si aplikace na mobilních zařízeních není žádná věda. Jak ale zjistit, do jaké míry mobilní obsah ovlivňuje Váš byznys? Měřit výkonnosti aplikací pro mobilní zařízení můžete velice snadno prostřednictvím Google Analytics

Prostor k zlepšování měřících nástrojů je nekonečný. Google představil nové měření skutečné hodnoty mobilních zařízení, které má samozřejmě za úkol pomoci lépe porozumět vlivu mobilních zařízení. Pojďme si spolu představit odhad skutečné hodnoty mobilních zařízení prostřednictvím kalkulačky skutečné hodnoty mobilních zařízení.

Kalkulačka skutečné hodnoty mobilních zařízení

Za zmínku určitě stojí fakt, že prodej osobních počítačů tento rok celosvětově klesl o 14%. To znamená, že stále víc a víc jsou žádanější tablety a smartphony, které vytláčejí z trhu klasické počítače. Lidé stále víc využívají na hledání, stahování, nákup nebo získávání informací tablety a smartphony.

Nová kalkulačka skutečné hodnoty mobilních zařízení má za úlohu poskytovat jednoduché údaje a srovnání. Na základe těchto výpočtů umíte dedukovat, do jaké míry přinášejí mobilní zařízení hodnotu pro Vaše podnikání. Ať už je to prostřednictvím aplikací, mobilní web stránky, nabídky benefitu v kamenné prodejně apod.

V průběhu několika minut si můžete vypočítat například hodnotu hovorů, stažené aplikace, nákupy nebo hodnotu mobilních stránek. Jednoduché rovnice poskytují rychlý přehled o tom, jakou hodnotu mají pro Vás  mobilní zařízení. Následně se tak umíte rozhodnout, zda má pro Vás význam investovat do reklamy na mobilní zařízení. Nové studie hovoří o tom, že až 3 z deseti vyhledávání prostřednictvím mobilního zařízení vedou k návštěvě obchodu, nákupu nebo telefonátu.

Například Adidas  na základe analýz velice rychle dospěl k závěru, jaký obrovský význam mají mobilní zařízení. Více informací se dozvíte v případové studii. “Nové” chování zákazníků se stává jakýmsi standardem a brzy pro širší veřejnost  běžnou samozřejmostí 🙂

Kalkulačka skutečné hodnoty umožňuje nahrát i údaje z Google Adwords a mobilní web stránky. Pomocí tohoto výpočtu se rychle dozvíte například hodnotu za proklik, případně jak efektivní jsou Vaše nabídky CPA pro mobilní zařízení.

Data stáhnete velice snadno z Vašeho Adwords účtu. Soubor musíte stáhnout pouze ve formátu CSV. Přehled stáhnete na úrovni kampaně.

Tento poměrně jednoduchý nástroj Vám pomůže lépe pochopit vliv v mobilních zařízeních. Případně Vám může posloužit  jako hlavní nástroj pro měření hodnoty mobilních zařízení na internetu.

Analýza aplikací pro mobilní zařízení

Pro ještě přesnější a pokročilejší měření doporučujeme měřit mobilní aplikace prostřednictvím Google Analytics. Momentálně je funkce měření Google Mobile App Analytics v beta verzi. Pro její sledování můžete požádat o zapojení do programu beta.

 

Nová funkce měření aplikací pro mobilní zařízení Vám umožňuje sledovat:

  • počet vykonaných instalací
  • zařízení, které byly použity na přístup k aplikaci
  • geografickou polohu a jazyky návštěvníků
  • celkové hodnoty nákupů v aplikaci
  • sledování speciálního obsahu, například videa
avatar
Autor: Petronela Jesenáková Ing. Petronela Jesenáková - PPC a SEO specialista, držitelka certifikátu Google AdWords Qualified individual - Reporting and Analysis. Je nejmladší z týmu "ByznysWebáků" a ráda poradí i Vám, jak vytvořit úspěšný web. Spravuje reklamní kampaně klientů v Googlu, Seznamu i na Facebooku.