Hashtagy a zavináče v článcích – ano nebo ne?
Setkali jste se již s PR článkem nebo blogpostem a nechápali jste, proč autor používá hashtagy a zavináče u klíčových slov nebo v názvu či anotaci článku?
Není to tak celkem nesmyslné. Podívejme se na výhody a nevýhody # a @ podle portálu SocialMediaToday.
Něco málo o hashtagu
Velice stručnou a výstižnou infografiku o hashtagu najdete i na blogu marketingtechblog.com.
Hashtag označuje slovo nebo výraz, před kterým se používá znak #.
Prvně byl hashtag použit v IRC sítích (např. ICQ) na označení jednotlivých témat a skupin.
Na popularitě přidala hashtagu sociální síť Twitter.
Hashtagy našly uplatnění i na Flickru (od 16.3.2013), Google Plus, Pinterestu, Instagramu, Youtube …, další v pořadí je plánuje zavést Facebook.
Podle infografiky se hashtagy využívají nejvíc v USA, Brazílii a Velké Británii.
Příklad využití hashtagů v článku – Guardian.co.uk.
Něco málo o zavináčích
Nyní nemám na mysli kyselé rybičky :), ale znak @, který označuje, že příspěvek je např. od autora XY.
Pro a proti – využití hashtagů v článcích
Mezi hlavní argumenty pro patří:
- Zvýšení návštěvnosti vašeho blogu – za hashtagem použijte vždy klíčové slovo, ideální je vytvořit si vlastní unikátní hashtag.
- V blogpostech, které obsahují rozhovory, citace nebo se na nich podílí více autorů, je využití @ nenahraditelné – jedná se o skvělý způsob jak respektovat autorství a zároveň se vyhnout zbytečnému vypisování zdroje.
- Společnosti a značky získají přístup k daleko většímu počtu konverzací, ve kterých jsou označeny. Tedy získají více informací o svých (potenciálních) zákaznících a možnost zapojit se do konverzace.
- Zrychlení vyhledávání obsahu navazujícího na konkrétní klíčová slova.
Argumenty proti využití hashtagů:
- Jelikož jsou hashtagy a zavináče spojeny především s Twitterem, mohou dodat vašemu blogu “Twitter-centrický nádech” – pokud např. v názvu blogpostu umístíte jeden nebo více hashtagů, dáváte uživatelům Twitteru na výběr, zda kliknou na hashtag nebo na URL. Pokud budete uživatele směrovat na Twitter, snižujete návštěvnost vašeho blogu.
- Při sdílení blogpostu na sociální síti se předvyplní hashtag a @, co může odradit uživatele preferující vlastní # a @.
Další využití hashtagů
Kromě sociálních sítí dnes na hashtagy odkazují i televizní programy (zejména reality show), tedy tradiční reklama. Můžeme je najít i v printových médiích nebo na billboardech.
Pokud plánujete hashtagy a zavináče používat, měli by jste vědět, že správný tvar je #cokoliv nebo @cokoliv a ne # cokoliv nebo @ cokoliv.
A co vy, využíváte hashtagy na svém blogu? Jaký je váš názor?