Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Hashtagy a zavináče v článcích – ano nebo ne?

hashtagy a zavináče v článkochSetkali jste se již s PR článkem nebo blogpostem a nechápali jste, proč autor používá hashtagy a zavináče u klíčových slov nebo v názvu či anotaci článku?

Není to tak celkem nesmyslné. Podívejme se na výhody a nevýhody # a @ podle portálu SocialMediaToday.

Něco málo o hashtagu

Velice stručnou a výstižnou infografiku o hashtagu najdete i na blogu marketingtechblog.com.

využití hashtagů, hashtag

Hashtag označuje slovo nebo výraz, před kterým se používá znak #.

Prvně byl hashtag použit v IRC sítích (např. ICQ) na označení jednotlivých témat a skupin.

Na popularitě přidala hashtagu sociální síť Twitter.

Hashtagy našly uplatnění i na Flickru (od 16.3.2013), Google Plus, Pinterestu, Instagramu, Youtube …, další v pořadí je plánuje zavést Facebook.

Podle infografiky se hashtagy využívají nejvíc v USA, Brazílii a Velké Británii.

Příklad využití hashtagů v článku – Guardian.co.uk.

 

Něco málo o zavináčích

Nyní nemám na mysli kyselé rybičky :), ale znak @, který označuje, že příspěvek je např. od autora XY.

zavinac na twitteru

Pro a proti – využití hashtagů v článcích

Mezi hlavní argumenty pro patří:

  1. Zvýšení návštěvnosti vašeho blogu – za hashtagem použijte vždy klíčové slovo, ideální je vytvořit si vlastní unikátní hashtag.
  2. V blogpostech, které obsahují rozhovory, citace nebo se na nich podílí více autorů, je využití @ nenahraditelné – jedná se o skvělý způsob jak respektovat autorství a zároveň se vyhnout zbytečnému vypisování zdroje.
  3. Společnosti a značky získají přístup k daleko většímu počtu konverzací, ve kterých jsou označeny. Tedy získají více informací o svých (potenciálních) zákaznících a možnost zapojit se do konverzace.
  4. Zrychlení vyhledávání obsahu navazujícího na konkrétní klíčová slova.

Argumenty proti využití hashtagů:

  1. Jelikož jsou hashtagy a zavináče spojeny především s Twitterem, mohou dodat vašemu blogu “Twitter-centrický nádech” – pokud např. v názvu blogpostu umístíte jeden nebo více hashtagů, dáváte uživatelům Twitteru na výběr, zda kliknou na hashtag nebo na URL. Pokud budete uživatele směrovat na Twitter, snižujete návštěvnost vašeho blogu.
  2. Při sdílení blogpostu na sociální síti se předvyplní hashtag a @, co může odradit uživatele preferující vlastní # a @.

 

Další využití hashtagů

Kromě sociálních sítí dnes na hashtagy odkazují i televizní programy (zejména reality show), tedy tradiční reklama. Můžeme je  najít i v printových médiích nebo na billboardech.

Pokud plánujete hashtagy a zavináče používat, měli by jste vědět, že správný tvar je #cokoliv nebo @cokoliv a ne # cokoliv nebo  @ cokoliv.

A co vy, využíváte hashtagy na svém blogu? Jaký je váš názor?

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)