Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jaké formáty obrázků zvolit pro Vaši mailingovou kampaň?

1393985822_email_refreshŘeknete si, že vložit obrázek do emailu je základem úspěchu. Stačí vybrat obrázek vystihující kontext e-mailu a máte vyhráno.

Jaký formát ale zvolit? BMP, EPS, JPEG, PNG, GIF nebo jiný?

Ten samý obrázek má v jednotlivých formátech rozdílnou velikost, liší se rovněž komprese a kvalita. Rovněž je potřeba počítat s tím, že různí adresáti využívají rozdílné poštovní klienty.

Podívejme se proto blíž na to, jaké jsou výhody a nevýhody tří nejpopulárnějších formátů obrázkových souborů – JPEG, GIF a PNG podle Litmus.com.

JPEG (JPG)

Obrázky ve formátu JPEG ( Joint Photographic Experts Group), tedy plněbarevné obrázky, vyžadují minimálně 24 bitů paměti na každý použitý pixel.

I přes to, že se v rámci komprimace velikosti souboru snažíte zachovat všechny informace o barvách, dochází k selektivní ztrátě dat i kvality.

strata-kvality-kompresiou-jpg

výsledek komprese JPEG – ztráta dat se projeví šedými skvrnami

Výhody JPEG

Prostřednictvím JPEG formátu dokážete využít až 16 milionů barev.

Je vhodný především pro práci s fotografiemi a obrázky, ve kterých se využívá více než 256 barev.

Nejvíc se JPEG formát osvědčil pro menší rozměry.

Nevýhody JPEG

  • není příliš vhodný pro masivnější kompresi
  • nepodporuje průhlednost
  • není možné vytvořit animaci
  • nevhodný pro práci s obrázky, do kterých je potřebné zakomponovat písmo nebo mají ostré rohy

 GIF

GIF (Graphics Interchange Format) dokáže zobrazit maximálně 256 barev. Využívá se např. v HTML dokumentech, jednoduchých ilustracích, bloků barev nebo pro loga a ikony.

Výhody GIF

  • podporuje transparentnost
  • obrázky mohou být animované, co je v současnosti velice oblíbené v rámci emailových kampaní
  • vhodné pro výkresy a klipy
  • rovněž vhodné pro obrázky, které vyžadují průvodní text

Nevýhody GIF

  • podporuje jen 256 barev
  • nevhodné pro fotografie a detailnější obrazy
príklad využitie animovaného GIF v e-mailovej kampani

příklad využití animovaného GIF v e-mailové kampani

PNG

PNG (Portable Network Graphics) nabízí širokou škálu zajímavých funkcí – např. celou škálu barevných palet, transparentnosti obrazu, lepší provázání a automatické opravy pro zobrazení monitoru.

Do PNG obrázků můžete vložit krátký textový popis, co usnadňuje vyhledávačům indexaci obsahu.

Existují dva typy formátů PNG:

  • PNG-8 je podobný formátu GIF, jelikož je limitován maximálním počtem zobrazených barev (256)
  • PNG-24  je schopen zobrazit miliony barev, samozřejmě při větší velikosti souboru.

Výhody PNG

  • vysoká podpora transparentnosti
  • vhodné pro obrázky vyžadující doplňkovou textovou informaci
  • vhodné pro loga

Nevýhody PNG

  • nevhodné pro větší obrázky
  • nepodporuje možnost animace
  • zastaralé webové prohlížeče je zobrazují chybně

nezobrazujuce-sa-png

Jaké jsou Vaše zkušenosti? Které formáty využíváte např. ve Vašich newsletterech?

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)