Jaké formáty obrázků zvolit pro Vaši mailingovou kampaň?
Řeknete si, že vložit obrázek do emailu je základem úspěchu. Stačí vybrat obrázek vystihující kontext e-mailu a máte vyhráno.
Jaký formát ale zvolit? BMP, EPS, JPEG, PNG, GIF nebo jiný?
Ten samý obrázek má v jednotlivých formátech rozdílnou velikost, liší se rovněž komprese a kvalita. Rovněž je potřeba počítat s tím, že různí adresáti využívají rozdílné poštovní klienty.
Podívejme se proto blíž na to, jaké jsou výhody a nevýhody tří nejpopulárnějších formátů obrázkových souborů – JPEG, GIF a PNG podle Litmus.com.
JPEG (JPG)
Obrázky ve formátu JPEG ( Joint Photographic Experts Group), tedy plněbarevné obrázky, vyžadují minimálně 24 bitů paměti na každý použitý pixel.
I přes to, že se v rámci komprimace velikosti souboru snažíte zachovat všechny informace o barvách, dochází k selektivní ztrátě dat i kvality.
Výhody JPEG
Prostřednictvím JPEG formátu dokážete využít až 16 milionů barev.
Je vhodný především pro práci s fotografiemi a obrázky, ve kterých se využívá více než 256 barev.
Nejvíc se JPEG formát osvědčil pro menší rozměry.
Nevýhody JPEG
- není příliš vhodný pro masivnější kompresi
- nepodporuje průhlednost
- není možné vytvořit animaci
- nevhodný pro práci s obrázky, do kterých je potřebné zakomponovat písmo nebo mají ostré rohy
GIF
GIF (Graphics Interchange Format) dokáže zobrazit maximálně 256 barev. Využívá se např. v HTML dokumentech, jednoduchých ilustracích, bloků barev nebo pro loga a ikony.
Výhody GIF
- podporuje transparentnost
- obrázky mohou být animované, co je v současnosti velice oblíbené v rámci emailových kampaní
- vhodné pro výkresy a klipy
- rovněž vhodné pro obrázky, které vyžadují průvodní text
Nevýhody GIF
- podporuje jen 256 barev
- nevhodné pro fotografie a detailnější obrazy
PNG
PNG (Portable Network Graphics) nabízí širokou škálu zajímavých funkcí – např. celou škálu barevných palet, transparentnosti obrazu, lepší provázání a automatické opravy pro zobrazení monitoru.
Do PNG obrázků můžete vložit krátký textový popis, co usnadňuje vyhledávačům indexaci obsahu.
Existují dva typy formátů PNG:
- PNG-8 je podobný formátu GIF, jelikož je limitován maximálním počtem zobrazených barev (256)
- PNG-24 je schopen zobrazit miliony barev, samozřejmě při větší velikosti souboru.
Výhody PNG
- vysoká podpora transparentnosti
- vhodné pro obrázky vyžadující doplňkovou textovou informaci
- vhodné pro loga
Nevýhody PNG
- nevhodné pro větší obrázky
- nepodporuje možnost animace
- zastaralé webové prohlížeče je zobrazují chybně
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Které formáty využíváte např. ve Vašich newsletterech?