Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak prostřednictvím SEO porazit konkurenci?

e-commerceZaložit internetový obchod není je v dnešní době žádný problém. Stačí si najít vhodný redakční systém (například i redakční systém Flox 2.0) nebo zvolit řešení na míru.

K tomu, aby Váš e-shop vydělával, potřebujete jej dostat do povědomí nejen Vašich zákazníků, ale především vyhledávačů.

Vytvoření eshopu jde ruka v ruce se SEO – optimalizací pro vyhledávače.

 

1. Zvyšte míru konverze


Vytvořte interaktivní, poutavé, User-Friendly stránky s minimální dobou načtení.
Myslete například i na potenciální zákazníky, kteří nakupují prostřednictvím mobilních zařízení (ocení Vaši mobilní responzivní verzi www stránky).

Na zvýšení konverzí (dosažení cílů – např. nákup v e-shopu) se podílí především:

  • Atraktivní vzhled stránek

O tom, jak barvy ovlivňují internetové nakupování se dočtete i v našem článku.

  • Využití tzv. interaktivních prvků

Interaktivní prvky jednak zvyšují pohodlí při prohlížení www stránky a zároveň dávají návštěvníkovi pocit aktivní komunikace s webem. Patří mezi ně např. hodnocení článků prostřednictvím hvězdiček, anketa, diskuze k článkům, kontaktní formulář, volitelný styl výpisu produktů apod.

interaktivní prvek na www stránce - přizpůsobení stylu výpisu produktů

  • Čas načtení www stránky

Eliminujte jej! Nepoužívejte na Vašem webu zbytečné skripty typu – online počasí, kalendář atd., které zbytečně zpomalují načtení www stránky (zejména při pomalejším internetovém připojení).

  • Přehlednost www stránky

Pryč s přebytečným obsahem. Nezahlcujte návštěvníky obsahem ve stylu – projev majitele e-shopu. Jestli už chcete poskytnout návštěvníkům větší objem obsahu, rozdělte jej do tématických sekcí, nejlépe samostatných podstránek a využijte přehlednou navigaci (pomůže i drobková navigace).

  • Zjednodušení kroků např. při Objednávce nebo Registraci

Nenuťte zákazníky k registraci při prvním nákupu. Zbytečně prodlužujete odeslání objednávky vytvořením konta a přihlášením.

 

2. Panda je stále ve střehu

E-shopy jsou na updaty typu Panda obzvlášť citlivé. Protože jejich obsah je v centru dění. Panda považuje web za soubor blogů, videí a obsahu, které mají především informovat a pobavit návštěvníky. Panda penalizuje především www stránky, které nenabízejí řešení problémů – např. sekci FAQ s informacemi jak používat specifický produkt nebo se soustředí zejména na reklamu.

Více informací o updatu Panda najdete i v našem článku.

Internetové obchody mají tu nevýhodu, že pokud využívají affiliate systém nebo napojení na XML feed od dodavatele, působí jako klony (duplicita obsahu stoupá neuvěřitelně rychle) a velice těžko se určuje primární web.

Jak to napravit?

  • Snažte se definovat vlastní popis produktu (především krátký popis produktů), ideálně i název produktu – napojení na XML feed od dodavatele je sice pohodlné, ale jak se říká – bez práce nejsou koláče.
popis produktu z XML feedu

detail produktu z e-shopu napojeného na dodavatele z Anglie

  • Kategorizujte produkty – vytvořte si vlastní sekce, kterým navíc přidáte unikátní popisy – název kategorie, popis kategorie, klíčová slova, nadpisy …
  • Pokud využíváte defaultní údaje od affiliate partnera nebo XML feed od dodavatele, unikátnost na webu Vám pomůže dosáhnout např. blog, který kromě jiného napomůže i budování věrnosti zákazníků

 

3. Nepřehánějte to s klíčovými slovy!

Uvést klíčová slova v nadpisu, popisu, samotném obsahu, v alternativním popisu atd. není v současné době prioritou pro vyhledávače. Stejně tak není potřeba přehnaně sledovat ani hustotou klíčových slov.
Vyhledávače vyhodnocují legitimitu a relevantnost web stránek.

Www stránky nebo e-shop musí být vytvořeny pro lidi tak, aby potenciální zákazník našel dostatek informací o produktu, o který má zájem. Například taková tekutá hmoždinka – mezi potenciální zákazníky patří i něžnější pohlaví. Ženy – začínající kutilky potřebují přesně vědět, k čemu produkt slouží, jak se používá, kde jej seženou apod. Ideální je i demonstrační video.

 

4. Buďte MOBILE

Například i s responzivní mobilní verzí www stránky.
Bez optimalizace designu www stránky pro mobilní zařízení se sami připravujete o možnost zvýšit počet objednávek nebo návštěvnost www stránky.

Pokud se spoléháte jen na bezproblémové zobrazení www stránky na tabletech, smartphonech a iPadech nebo iPhonech, jste vedle. Buttony umožňující odeslat objednávku jsou zbytečně malé a způsobují potenciálním zákazníkům určitý druh deprivace, která vyústí do momentu, že na Vašem webu objednávku nezrealizují.

Mobilní zařízení jsou budoucností Ecommerce byznysu.

 

5. Buďte sociální, ale nejen naoko

Na sociální síti s Vašimi zákazníky především komunikujte, nesnažte se jim vnucovat Vaše produkty.
Na sociální síti jsou lidé především pro zábavu a prezentování svých názorů.

Udržet si a získávat fanoušky na sociální síti je nejlepší způsob jak budovat povědomí o značce (Word of Mouth – slovné doporučení přátelům a známým).

Součástí Vaší strategie na sociálních sítích by mělo být i sledování novinek v rámci jednotlivých sociálních sítí.
Např. Pinterest koncem roku 2012 umožnil společnostem založit si firemní účet. Jak Pinterest pomůže Vašemu online podnikání si můžete přečíst i zde.

 

6. Zůstaňte Penguin friendly

Více informací o update Penguin najdete i v našem článku.

Co to znamená v praxi?

  • V rámci získávání zpětných odkazů se zaměřte na přímé kliknutí místo zadávání zbytečných klíčových slov.
  • Budujte i tzv. přirozené odkazy, kt. na Vaše stránky odkazují přes hypertextový odkaz nebo frázi ” najdete zde”, “stáhněte zde”.
  • Použijte širokou škálu různých druhů odkazů – hypertextové odkazy v textu, hyperlinky na obrázky, HTML bannery, drobková navigace.
  • Vyměňujte si odkazy jen s partnerskými www stránkami (ne s kdejakým pofidérním webem).
  • Monitorujte návštěvnost ze zpětných odkazů (např. prostřednictvím URL Builderu).
  • Vystříhejte se nákupu zpětných odkazů.
  • Jako velice efektivní zdroje zpětných odkazů se ukázaly sociální sítě, buďte na nich proto aktivní.

Tipy, jak získat zpět své pozice po update Penguin, najdete i zde.

 

7. Zaměřte se na Content Marketing

Obsahový marketing prezentuje Vás nebo Vaši firmu jako odborníka ve své oblasti především na internetu.
Pokud jste odborník na čaj, v rámci content marketingu píšete o čaji na svých stránkách, blogu, médiá s Vámi dělají rozhovory, zvou Vás do různých pořadů apod. …
V rámci content marketingu prezentujete svůj příběh. Jako podporu můžete použít například i Sponzorované příběhy na Facebooku.

Obsah na Vašich www stránkách není jen Panda a Penguin Friendly, musí být především vhodný na sdílení.
Jen tak má šanci uspět.

Na závěr pro Vás máme 1 tip – SEO příručku pro pokročilé od Neila Patela a Sujana Patela, ve které najdete další triky, jak posunout Vaše SEO na vyšší úroveň.

 

zdroj: www.searchenginejournal.com
vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)