Proč čekat na kurýra nebo pošťáka, když máme Balíkomat?
Nebaví Vaše klienty čekat na pošťáka nebo kurýra?, nabídněte jim Balíkomat!
Možná si řeknete, k čemu ještě balíkomat? Vždyť nabízím Zásilkovnu, kurýra a poštu a dokonce i vyzvednutí na pobočce!
Zásilkovna a další standardní způsoby doručování mají ale ve srovnání s balíkomaty množství nevýhod. Mezi snad největší z nich patří otevírací doba. Když celý den pracujete, nemáte šanci zásilku si vyzvednout. Jedině, že by jste z práce odešli dříve 🙂 nebo si vzali volno 🙂
Nemluvě o honičkách s kurýrem. Vždyť to znáte, přijde Vám notifikační zpráva nebo e-mail, že Vám bude doručena zásilka v čase od-do a Vy zrovna musíte právě odběhnout z domu nebo z práce. A dovolat se následně některým kurýrům bývá problematické.
Na poště Vás zase čeká nekonečná fronta.
Proto jsme se i my v ByznysWeb.cz rozhodli nabídnout našim klientům (prozatím pouze na Slovensku, event. ve slovenské verzi Vašeho e-shopu) možnost rozšířit způsob dopravy právě o Balíkomaty.
Co je Balíkomat?
Automatický kovový trezor s úložnými schránkami rozdělenými do tří velikostí. Ve světě je využívají zákazníci 17 krajin.
Jak Balíkomat funguje?
Pokud chcete na Vašem slovenském e-shopu, nebo v slovenské verzi, nabízet tuto populární možnost dodání, službu si musíte zaktivovat i v administraci Vašeho internetového obchodu.
V administraci CMS Flox 2.0 je postup následovný:
- k balíčku Maximum je Balíkomat grátis, pokud využíváte verzi Profi, je nutné jej doobjednat
- v Nastavení – Rozšířené možnosti dopravy vyberete Balíkomat a zaktivujete podle obrázku:
- následně v sekci NASTAVENÍ/OBJEDNÁVKY/DORUČENÍ vytvoříte NOVÝ ZPŮSOB DORUČENÍ s názvem BALÍKOMAT a změny uložíte
V rámci online objednávky u podporovaných obchodů (například i e-shopů vytvořených prostřednictvím CMS Flox 2.0 od ByznysWeb.cz) si zákazník zvolí možnost dopravy Balíkomat ve svém městě:
Jakmile kurýr In Time doručí zásilku do konkrétního Balíkomatu, obdržíte tzv. otevírací kód, který zadáte při vyzvednutí zásilky spolu s Vašim telefonním číslem. Následně se schránka, ve které je uložen Váš balíček, otevře a objednávkový proces je na konci.
Cena samotného balíčku je dána jeho velikostí a účtuje ji kurýrní společnost In Time konkrétnímu e-shopu.
Více informací najdete zde.
Výhody Balíkomatu
- dostupnost 24/7 (samozřejmě i o svátcích)
- jsou umístěny na strategických místech – při nákupních centrech, takže je snadno najdete a rovněž se k nim i snadno dopravíte, i když nemáte auto 🙂
- hustější síť výdejních míst
- za zboží můžete zaplatit i při převzetí zásilky (platební kartou)
- šetří Váš čas, nemusíte stát ve frontě na poště nebo se honit s kurýrem
Nevýhody Balíkomatu
- cena za dopravu, resp. doručení se někomu může zdát vyšší
- ne každému vyhovuje platba kartou při převzetí zásilky
- limit pro uložení zásilky je 72 hodin
Poštomaty a balíkomaty v ČR
Balíkomaty provozuje firma Postal Terminals CZ pod názvem Poštomaty. Celý úspěšný projekt má na svědomí polská firma InPost.
Prezentaci poštomatů najdete ve videu:
Balíkomaty plánuje do budoucna spustit i Česká pošta – více informací o balíkomatech České pošty.
V České republice mají zákazníci internetových obchodů na výběr i z tzv. Kouzelné almary.
Jak Kouzelná almara funguje se můžete dozvědět z následujícího videa:
Zdroj: http://www.easypack24.sk/ako_1_108.html
http://firmy.etrend.sk/firmy-nefinancny-sektor/balikomat-je-vyzva-pre-e-shopy.html
http://poradna.sme.sk/c/7172958/zasielku-si-z-balikomatu-vyberiete-hocikedy-mozno-drahsie.html
http://www.penize.cz/nakupy/253049-balikova-revoluce-je-tady-da-dorucovatelum-mat-balikomat