Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak snížit míru odchodů z Vašich www stránek / e-shopů – Bounce Rate?

bounce rateNedávno  jsme Vám přinesli přehled 5 nejčastějších důvodů, proč návštěvníci opouštějí Vaše www stránky a internetové obchody. Jak jste se mohli dočíst v článku, míra odchodů z Vašich webů se označuje pojmem Bounce Rate.

Podle KISSmetrics mezi základní faktory zvyšující míru odchodů z web stránek patří např.:

  • vyskakovací okna, hudební “podmaz”, design landing page, nesprávně definovaný typ cílové skupiny, čas načtení webu nebo odkazy na cílové stránce apod.

Dnes Vám představíme způsoby jak Bounce Rate eliminovat.

Oživte obsah na Vašich www stránkách a e-shopech

Určitě jste při surfování na internetu narazili na odkazy na www stránky, kterých obsah nebyl již velmi aktuální. Ruku na srdce, co jste si v první chvíli pomysleli? Aby Vaši návštěvníci neměli stejné negativní pocity z výsledků vyhledávání, kdy jim Google zobrazí Vaši podstránku se zastaralými údaji, je potřeba po jakékoliv změně na stránce, obsah aktualizovat. Jak na to se dočtete v našem newsletteru.

Jaké další kroky můžete podniknout v rámci modernizace Vašich web stránek?

  • aktualizujte statistiky – např. i  seznam klíčových slov, na které jste stránky optimalizovali nebo na které inzerujete
  • najděte nové příklady využití Vašich produktů
  • přidejte případovou studii, resp. referenci spokojených zákazníků, kteří si produkt zakoupili a zaslali Vám fotografie jeho využití nebo manipulace s ním
  • zakomponujte do obsahu nejnovější výsledky průzkumů, výskumů a vědeckých poznatků – nezapomeňte přidat link na zdroj

Zredukujte množství textu

Pokud na Vašich www stránkách nebo internetových obchodech nedokážete některé textové pasáže zredukovat, snažte se alespoň v každém odseku přinést jednu konkrétní myšlenku.
Většinu návštěvníků totiž vyděsí představa, že na konec stránky se musí “přerolovávat” několik minut.

Odstavce oddělujte bílými místy, aby si oči čtenářů oddechli a lépe vstřebali nabízené informace.

Správnou volbou jsou v takovém případě i diagramy, grafy, obrázky nebo tabulky.

Poznejte Vaše slabé stránky

Samozřejmě, pokud chcete snížit míru odchodů z Vašich www stránek, musíte vědět, jaká je její hodnota. Portál KISSmetrics zveřejnil ve své statistice hodnoty Bounce Rate pro jednotlivé oblasti podnikání.

Na stránkách, které nabízejí výprodeje se hodnota Bounce Rate pohybuje od 20-40%.

Na jednoduchých landing pages, které obsahují jen jednu výzvu k akci, např. vložit do košíku, dosahuje míra odchodů až 70-90%.

Stránky obsahující FAQ nebo nabízející servis mají rozmezí Bounce Rate 10-30%.

Webstránky, na kterých inzerujete na irelevantní pojmy a stránky, které se ve vyhledávačích zobrazují na popředních místech dosahují podle průzkumu míru odchodů 40-60%.

Ať je to jak chce, Bounce Rate není jediným ukazovatelem Vašeho úspěchu. I Vaši úspěšní konkurenti mají určitou míru odchodů z www stránek nebo e-shopů.

 Měňte klíčová slova

Pokud pravidelně sledujete statistiky návštěvnosti, umíte si rychle zjistit i efektivitu jednotlivých klíčových pojmů, resp. zjistit, které nové klíčové pojmy zadávají Vaši zákazníci do vyhledávačů.

Víte, že SEO je běh na dlouhou trať, proto je potřeba neustále držet krok s trendy a Vašimi zákazníky.

Inspirovat se můžete i online nástroji pro návrh klíčových slov nebo Google Trends.

Další tipy jak zredukovat míru odchodů z Vašich www stránek

  • dejte si záležet na přehledné navigaci / menu
  • odborné termíny vysvětlete na samostatné stránce, na kterou v textu odkazujte
  • fulltextové vyhledávání umístěte na viditelném místě – např. v bočních sloupcích
  • zrychlete načtení Vaší www stránky nebo e-shopu např. pomocí Google PageSpeed Service
  • snižte počet externých hypertextových odkazů z Vašich web stránek

ZDROJ: http://blog.crazyegg.com/2013/08/12/reduce-your-bounce-rate/

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

tvorba www stránky

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)