Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

TOP 5 důvodů, proč lidé odcházejí z Vašich stránek

Proč potenciální zákazníci opouštějí Vaše web stránky? Jak zatraktivnit svůj web tak, aby jste udrželi návštěvníky? Které stránky mají největší “odchodovost”?

Míra odchodů z www stránky se nazývá Bounce Rate. Udává procento návštevníků, kteří ihned po vstupu (na titulní stránku nebo landing page) web opustili.

Mezi hlavní příčiny vysokého Bounce Rate patří nerelevantnost, nezajímavost nebo nepřehlednost www stránky nebo internetového obchodu. Resp. fakt, že návštěvník našel to, co hledal a dále jej Váš obsah nezajímal.

Důvod č. 1 – Obsah na Vašem webu je nudný

Již několikrát jsme Vám přízvukovali, že tvoříte obsah především pro lidí, ne pro vyhledávače. Proto žádné rozsáhlé ódy s množstvím klíčových slov a zpětných odkazů nejsou na místě.

Návštěvníka může zaujmout nejen precizní grafika, ale i přehledný obsah.

Tvořte kvalitní texty s hodnotným obsahem, nezapomínejte používat obrázky, propojení na sociální sítě.

Nezapomeňte ani na kvalitní navigaci na webu – můžete využít i tzv. Drobky chleba.

Důvod č.2 – Váš web není pravidelně aktualizován

Ruku na srdce, nakoupili by jste na webu, na kterém figuruje stará taxa DPH? Nebo, v rámci novinek, najdete 3 články z roku 2011? To vše si dnešní zákazníci všímají a podle toho Vás hodnotí. Pokud si zakládáte na dobrém jménu, měli by jste podobné nedostatky co nejrychleji odstranit.

Další nejčastější chybou jsou neexistující zpětné odkazy.

Pokud na webu realizujete jakékoliv úpravy, nezapomeňte prověřit, zda nedošlo ke změně URL adresy, na kterou směrujete ve Vašich reklamních kampaních ale i v rámci odkazů v přirozených výsledcích vyhledávání.

Dostat se při vyhledávání na chybovou stránku 404  není právě tím motivujícím faktorem prohlížet si dále web.

Důvod č.3 – Vaše www stránky jsou 100 let za opicemi

Teď nemám na mysli design webu, ale spíš nekorektní zobrazování v různých verzích internetových prohlížečů. Absenci mobilní verze nebo používání zastaralého redakčního systému na tvorbu www stránky nebo eshopu.

Pokud provozujete internetový obchod nebo nabízíte své služby na internetu, měli by jste sledovat aktuální trendy. Například i sledováním různých blogů o podnikání na internetu, účastí na konferencích apod.

Samozřejmostí je i adekvátní rychlost načtení www stránky. Nepřeplňujte proto svůj web zbytečnostmi (např. online počasím nebo live streamem z prodejny, výsledky zápasů apod.).

100 let za opicemi je Váš web i v případě, že k hypertextovým odkazům směrujícím mimo Vašeho webu nastavujete otevírání v aktuálním okně prohlížeče. Dejte si tu námahu a nastavte zobrazení hyperlinky v novém okně:

Ukázka nastavení otevření hypertextového odkazu v CMS Flox 2.0 do nového okna

Důvod č.4 – Váš web nenabízí informace, které zákazníci hledají

Pokud je Vaší titulní stránkou vyskakovací okno s informací o tom, že máte 20% výprodej na sortiment XY a návštěvník vyhledává sortiment XX, měli by jste zvážit deaktivaci pop-up okna a nahradit jej vhodnější stránkou.

V rámci ZMOT (Zero Moment of Truth) počítejte s tím, že zákazníci před samotným nákupem zboží vyhledávají informace na internetu.

Pokud se s Vašim produktem bude spájet i video nebo hodnocení zákazníka ze sociální sítě, např.:

snížíte tak míru odchodů z Vašeho webu.

Využijte proto všechny dostupné možnosti a informace o svých produktech na nich zveřejněte.

Na samotném webu, pokračujte sociálními sítěmi a v neposlední řadě využívejte všechny benefity srovnávačů zboží – např. Ověřeno zákazníky od Heureka.cz.

Dôvod č.5 – Nesměrujete zákazníky z PPC kampaní na relevantní stránky

Nedávno jsme Vás informovali o tom, jak navrhnout úspěšnou landing page. Není na škodu, když si přiznáte, že směrovat návštěvníky vyhledávající konkrétní produkty na Vaši titulní stránku se Vám nevyplácí. Je čas to napravit.

Projděte si proto nastavení Vašich reklamních kampaní a ověřte si URL adresy, na kt. potenciálního zákazníka po kliknutí na banner přesměrujete.

Pokud inzerujete na letní pneumatiky, odkazujte přímo na sekci – např. www.moje-domena.cz/letni-pneumatiky. Tato jednoduchá úprava Vám podle portálu webova-analytika.robertnemec.com dokáže Bounce Rate snížit až o 40%.

 

Kde najdu přehled odchodů z mých web stránek?

V Google Analytics v časti Přehledy, pokud vyberete Míra okamžitého opuštění:

bounce rate, odchodovost z web stránky, míra opuštění webu, míra odchodů z webu

Seřaďte si stránky podle míry odchodů, postupně lokalizujte příčiny a eliminujte procento návštěvníků, kteří z webu odcházejí.

Nesledujte Míru odchodů celého webu, ale Míru odchodů jednotlivých podstránek. Celkovou hodnotu Míry odchodů Vám může kazit 5-10 podstránek. Např. přístupy z reklamní kampaně mají většinou vysoký Bounce Rate, naopak přístupy z přirozených výsledků vyhledávání mají nízký Bounce Rate.

Míra odchodů Vás provází po celém Google Analytics. Velice zajímavé je podívat se na přehled Zdroje návštěvnosti (Přehledy – Zdroje návštěvnosti – Zdroje – Všechna návštěvnost). Zde zjistíte, jakou velkou míru odchodů mají jednotlivé zdroje návštěvnosti. Víte se tak zaměřit na zdroj s největším % míry odchodů a zlepšit výsledky Vašeho webu.

Bounce Rate Google Analytics

 

vytvořit www stránku, vytvořit e-shop

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)