Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Webdesign trendy na rok 2015 – Zápisky z konference Daily Web 2014 – 4.část

iStock_000018350624SmallV novém roce pokračujeme reporty ze skvělé konference Daily Web 2014, které jsme se zúčastnili. V dnešním blogpostu si představíme webdesign trendy na letošní rok – přednášku na toto téma odprezentoval Tobias Gebauer z Německa. Top 5 grafických prvků, které budou letos kralovat webdesignu jsme načrtli i v našem newsletteru. Podle webdesignéra a webdevelopera Tobiase se jedná o:

1. Responzivní web design

Pokud patříte mezi naše stálé čtenáře, nepochybně pojem responzivní web design znáte. Obsah Vašeho webu se automaticky přizpůsobí šířce obrazovky používaného zařízení.

responzivní web design, responzivní webdesign

responzivní web design – montesaline.com

2. Obrázek / video nebo odkaz

Návštěvníci Vašich stránek by měli pochopit, co jim nabízíte v průběhu 5 vteřin. Jak usnadnit pochopení Vašeho reklamního poselství?

  • zvolte vhodný obrázek nebo krátké video
  • krátký nadpis
  • 1 – 2 vety výstižně popisující Vaše podnikání
home-page

bluhomes.com – ukázka ideálně koncipované titulní stránky

3. Design na celou šířku obrazovky

Pokud na Vašich stránkách použijete obrázky nebo videa na celou šířku, tedy 1920 px a více, umocníte tím reklamní poselství. Vhodné je zakomponovat video nebo obrázek i do headeru, příp. využít barvy pozadí do obsahových bloků, aby web působil vzdušně.

full-width

šířka web stránky , e-shopu na celou obrazovku

4. Velké obsahové bloky

Tobias tvrdí, že obsah musí  “dýchat” 🙂 – vyčleňte mu proto dostatek prostoru. Samozřejmě, že každý běžný eshop si asi nemůže dovolit nechat svůj e-shop “dýchat”  jako např. swellspecialized.com 🙂, ale jako inspirace skvělý příklad. Respektujte délku Vašeho webu a v žádném případě ji nepřekračujte. Zredukujte nepotřebné informace – např. z bočních sloupců. Minimalizujte rozvrstvené menu na stránku O nás, Home, Produkty. Přidejte call-to-action prvky. Dodržujte pravidlo – jedno reklamní poselství na 1 stránku.

5. Typografie a webfonty

Pro dobrou web stránku nebo e-shop je typografie jedním z nejdůležitějších faktorů. Nezaškodí zopakovat si pravidla typografie na web stránce:

  • ideální velikost fontu je 16 px se 150% výškou řádku
  • 11 – 16 slov na řádek, tedy 55 – 80 znaků
  • používejte webfonty s vysokou čitelností
typografie na web stránce

typografie na web stránce

6. Jednostránkové web stránky 

Jak zefektivnit šíření Vašeho reklamního poselství? – prostřednictvím microsites. Díky jednostránkovým web stránkám usnadníte Vašim zákazníkům proces rozhodování o výběru Vašich produktů nebo služeb. Tento způsob je vhodné využít u produktů, softwaru, aplikacích, rovněž u menších firem, u projektů nebo kampaních.

one-page-site

one page site – simplygum.com

 

7. Výprávění příběhů

Vyprávějte působivé příběhy, ukažte manipulaci nebo zážitky s Vašimi produkty. V centru Vašeho zájmu by měl být samotný produkt nebo Váš zákazník. Tobias přidává ukázky stránek, které vědí, jal na dokonalé příběhy:

Pokud se pre storytelling rozhodnete, počítejte s vyšším budgetem a zvýšeným nárokem na Váš čas.
Levnější alternativou může být i video marketing.
storytelling na National Geographic

storytelling National Geographic

8. Mřížkový layout

Je vhodné využít v případě, že provozujete stránky s množstvím fotografií. Zvolte fixní nebo automaticky se přizpůsobující velikost mřížky. Samozřejmostí je přidání popisu a alternativních popisků k obrázkům, odkaz na Homepage nebo portfólio Vašich služeb.

grid

mřížkový layout

9. Off-canvas navigace

Navigační prvky jako např. ikonka menu v mobilní verzi web stránky nebo e-shopu, příp. vyrolování kategorií např. na Youtube.com

off-canvas

off canvas navigace

dokáží ušetřit místo pro cenný obsah.

10. Animace

Využijete jak pro Vaše tabulky, grafy nebo obrázky, tak i pro samotný obsah. Skvělé efekty, které rovněž můžete zakomponovat do Vašeho webdesignu jsou např. hover efekt nebo zoom-in:

příklad zoomování na ByznysWeb.cz

příklad zoomování na ByznysWeb.cz

Příklady stránek se skvělými animacemi od Tobiase:

Na závěr si dovolím ještě poznamenat, že rok 2015 bude více zaměřen na UX (user experience), konkrétně na osobní uživatelský zážitek, takže by jsme se měli soustředit na osobní přístup a spokojené zákazníky. Zahraniční zdroje upozorňují na stránky s delším scrollováním a to nejen na Home page, ale např. i na stránce O nás nebo na produktových stránkách – skvělým příkladem je např. http://www.apple.com/iphone-6/

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)