Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Možnosti remarketingu na Googlu a Facebooku

remarketingNa konferenci Daily Web 2014 představil Juraj Frank  z Volis International tipy jak na účinný remarketing krok za krokem.

Zopakujme si, o čem je remarketing.

Remarketing umožňuje zobrazovat Vaše reklamy uživatelům, kteří v minulosti navštívili Váš web.

Dokážete tak znovu upoutat jejich pozornost na produkt, o který se již na Vašem webu zajímali.

Díky remarketingu dokážete oslovit i návštěvníky, kteří odešli bez zrealizování konverze – odeslání objednávky, vyplnění formuláře apod.

Jaké formy remarketingu nabízí Google?

  1. Standardní remarketing – reklamy se zobrazují Vašim bývalým návštěvníkům v rámci prohlížení web stránek a používání aplikací v obsahové síti Googlu.
  2. Dynamický remarketing –  při prohlížení web stránek a používání aplikací z obsahové sítě zobrazuje Vašim  minulým návštěvníkům dynamické reklamy s produkty a službami, o které se na Vašem webu zajímali.
  3. Remarketing pro mobilní aplikace – při prohlížení mobilních verzí stránek nebo používání aplikací zobrazuje reklamy uživatelům Vaší aplikace nebo těm, kteří přes mobilní zařízení v minulosti navštívili Váš web.
  4. Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání – zobrazuje reklamy minulým návštěvníkům , kt. po odchodě z Vaší web stránky /  eshopu dále vyhledávali potřebné informace na Google.cz.
  5. Videoremarketing – v rámci sledování videí na Youtube.com a vyhledávání v obsahové síti zobrazuje reklamy těm návštěvníkům, kteří interagovali s Vašim videem nebo Vašim youtube kanálem.

Remarketing na Facebooku

Pro dynamický remarketing můžete využít např. PerfectAudience.com. Jediné, co potřebujete, je feed pro Google nákupy.

Minimální rozpočet pro Vaši kampaň je 25 USD, přičemž CPC se pohybuje na úrovni 0,07 USD. Aby jste neplýtvali Vašim budgetem, nezapomeňte z kampaně vyřadit ty, kteří již nakoupili.

Další možností je např.

Proč používat remarketing?

Online trh začíná být přesycený, proto v rámci konkurenčního boje vytaste remarketing!

Když si nepřitáhnete pozornost potencionálního zákazníka Vy, udělá to někdo jiný!

  1. Díky remarketingu dokážete oslovit potencionálního zákazníka právě v čase, kdy je nejpravděpodobnější, že bude schopen vykonat nákup – již má “nastudované” Vaše služby nebo produkt, srovnává ceny produktů, hledá reference apod.
  2. Prostřednictvím personalizace reklamních seznamů dokážete vytvořit různé skupiny cílení – např. ti, kteří odešli bez vložení produktu do košíku, nebo ti, kteří produkt do košíku vložili, ale objednávku z různých příčin nedokončili.
  3. Pokud využíváte Google Display Network (obsahovou síť Google), Vaše kampaň má široký dosah. Oslovujete lidi i při vyhledávání na Googlu.
  4. Dokážete nabídnout optimální cenovou nabídku pro uživatele, kt. se zobrazila Vaše reklama.
  5. Atraktivní reklamy dokážete vytvořit bezplatně díky Galerii reklam.
  6. Podrobný přehled o výkonnosti, o místě zobrazování a ceně reklam.
  7. Remarketing není jen o oslovování potencionálních zákazníků. Jeho prostřednictvím dokážete prodat související produkty (impregnace sportovního oblečení) nebo iniciovat opakovaný nákup (např. prací emulze na sportovní oblečení po 30 dnech apod.)

Remarketing je vhodný, pokud:

  • chcete znovu zaujmout potencionálního zákazníka, který se již na Vašem webu pohyboval.
  • Potřebujete seznam uživatelů, které chcete oslovit v rámci Vaší další kampaně – např. všechny, kteří Vaše web stránky navštívili před nedávným svátkem sv. Valentýna, ale nenakoupili.
  • Potřebujete zjistit produkty, které byly nejnavštěvovanější, ale objednávka nebyla dokončena.

Jak vytvořit remarketingovou kampaň?

Podle Juraje Franka stačí 4 kroky:

  1. Definice publika a Identifikace klíčových stránek / akcí
  2. Generování kódu / nastavení seznamu
  3. Vytvoření kampaně a Vytvoření reklam
  4. Identifikace momentu, kdy lidi z remarketingového seznamu odstranit

Podrobný  návod, jako vytvořit remarketingovou kampaň v Google AdWords – https://support.google.com/adwords/answer/3210317?hl=cz

tipI v našem redakčním systému na tvorbu web stránky a e-shopu máte možnost přidat remarketingové kódy z Vašich kampaní.

 

Zdroj:

https://support.google.com/adwords/answer/2453998?hl=cz

http://www.informslovakia.sk/sk/system/files/speach/frank.pdf

 

jak si vytvořit webové stránky, jak založit e shop, vytvoření e-shopů, vytvořit web stránky na 15 dní zdarma

tvorba www stránky, webové stránky, tvorba e-shopu

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)