Inteligentní vyhledávání na Googlu – Hummingbird
Google přišel s dalším novým zvířátkem – Hummingbird (kolibřík). Po aktualizacích Panda, která se zaměřila proti obsahovému spamu a nekvalitnímu obsahu, přišel algoritmus Penguin, který zatočil s nekvalitními odkazovými profily. A s čím přichází Hummingbird? Jde o další postrach pro majitele web stránek?
Google je o rok starší, dne 26. září oslávil 15 narozeniny. Při této příležitosti Google oznámil další velký update algoritmu nazývaného Hummingbird.
Proč právě kolibřík ?
Kolibřík je charakteristický tím, že je přesný a rychlý. A o to se usiluje i Google. Google chce, aby výsledky vyhledávání byly poskytnuté rychle a přesně 🙂 Samozřejmě tak, aby odpovídal na nejnáročnější vyhledávací požadavky. Ani uvedená Panda, Pinguin nebo algoritmus Caffeine nezabezpečily takové výsledky jaké se očekávali. Hummingbrid je nový hnací motor s využitím prvků Pandy a Tučňáka. Proto můžeme od “Kolibříka” očekávat obrovské změny.
Konverzační hledání
Bude s námi Google mluvit? Podstata konverzačního hledání je v tom, že kolibřík by měl lépe pochopit souvislosti za vyhledávanými slovy. S Conversation search můžete vyhledávat hlasovým zadáním a Google Vám hlasem odpoví. Jednoduchý příklad: pokud hledáte IPhone 5 a poté zadáte do vyhledávání “kde koupit”, Google Vám nabídne možnosti, kde si telefon koupíte.
V ukážce můžete vidět jak Google komunikuje na zadaný výraz ” Barack Obama” a poté se stačí zeptat, kdy se narodil. Google ví, že myslíte na rok narození právě Baracka Obamu. Konverzační hledání funguje v nejnovější verzi prohlížeče Chrome.
Srovnávání vyhledávacích výrazů
Aby toho nebylo málo, Google je natolik šikovný, že dokáže srovnat výsledky dvou výrazů. Výsledky srovná pomocí funkce Knowledge Graph (diagram znalostí). Například, pokud si zadáte do Google hovězí maso nebo tofu, Google Vám “poradí” . S touto funkcí Google zobrazuje více encyklopedických informací umístěných prímo ve výsledcích vyhledávání Googlu. Z pohledu SEO je to velká výhoda pro web stránky s větším množstvím mikrostránek nebo stránky s bohatým informačním obsahem.
S touto funkcí objevíte informace a souvislosti, které by Vás možná ani nenapadlo hledat. Tak se rychleji dostanete k vizuálním informacím. V pravém bočním sloupci se objeví všechny souhrnné informace např. o známých osobnostech, filmech, místech nebo umění.
Například nutriční hodnoty potravin, které běžně najdete na obalech výrobků:
Výsledky podle Vaší lokality
Super inteligentní novinka od Googlu. Podle Vaší lokality, kde se cca nacházíte, Google umí poskytnout různé adresy a restaurace blízko vašeho domova. Při našem testování jsme nové výsledky související s lokalizací dostali pouze na mobilech. Z toho vyplývá, že funkce prozatím funguje pouze na mobilních zařízeních s operačním systémem Android.
Jaké jsou tedy výhody nového vyhledávání? :
- vyhledávanou informaci dostane perfektně naservírovanou i s dodatečnými informacemi, které by Vás možná ani nenapadlo hledat
- získáte tak nejlepší sumár informací
- vyhledávač Google je ještě inteligentnější a rozumí slovám, které v sobě ukrývají více významů
- kolibřík se zaměřil na naši maximální spokojenost, takže si přijde každý na své
Hummingbrid vs SEO
Google říká, že se není čeho obávat a nejde o nic nové 🙂 Stále, ale platí: tvořit originální obsah. Ve skutečnosti můžeme očekávat úbytek návštěvnosti z Google. Protože mnoho vyhledávacích výrazů najdeme přímo ve vyhledávání Google a nebude potřeba se proklikávat do konkrétních stránek. Pokud Google porozumí více Vašim dotazům, může dojít k poklesu pozic.
Pozitivní je, že kolibřík ještě nefunguje na českém ani slovenském trhu a všichni jsme zvyklí vyhledávat na základě klíčových slov. Tedy, dokud k nám kolibřík přiletí a my si zvykneme na novou komunikaci s Googlem, nic hrůzostrašné nám nehrozí :-).
Důležité na závěr: I když algoritmus Hummingbrid zatím nefunguje na našem trhu, ve světě online marketingu je potřeba být neustále ostražitý. Nejen z tohoto důvodu Vám přinášíme žhavé novinky a rady jak být úspěšný v online marketingu, v pravidelných intervalech. V každém případě jsme na kolibříka připraveni a víme, že na svých web stránkách musíme poskytovat maximum informací.