Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

3 nejčastější chyby v PPC reklamě týkající se klíčových slov

nejčastější chyby v ppc kampaníchKaždý PPC specialista vám potvrdí, že klíčová slova jsou pro úspěšnou kampaň velmi důležitá. V PPC účtech ale lidé dělají spoustu chyb. Dnes se podíváme právě na ty, které souvisí s klíčovými slovy. Nevyjmenujeme si zde vyčerpávající seznam chyb, ale podíváme se alespoň ty nejčastější, díky kterým kampaň nevykazuje požadované výsledky.

Chybějící negativní klíčová slova

Negativní neboli vylučující klíčová slova využíváme tehdy, když nechceme, aby naše reklama byla zobrazována lidem, kteří hledají jiný produkt nebo službu.

Slouží tedy podobně jako filtr. Nabízíme-li například službu v Praze, mezi vylučující klíčová slova je vhodné zařadit názvy všech krajských měst, ve kterých nechceme, aby naše reklama byla zobrazována.

S vyhledáním negativních klíčových slov může pomoci také plánovač, který je k dispozici v rámci GoogleAdWords. Stačí zadat vámi zvolenou frázi a plánovač vám poskytne seznam souvisejících klíčových slov. Ta, která s vaším produktem příliš nesouvisí, vložte právě do negativních klíčových slov.

 

Příliš obecné cílení

Velmi často se stává, že firmy zvolí příliš obecná klíčová slova nebo fráze a necílí tak na specifický segment trhu. PPC reklama tak bude soupeřit s mnoha konkurenčními nabídkami a za stejné náklady získáte mnohem méně konverzí. Nabízíte-li tedy například čaje, lepší než „zelené čaje“ je napsat „čínské zelené čaje“ nebo „japonské zelené čaje“. Nezanedbávejte proto při výběru klíčových slov váš vlastní produkt a lépe jej specifikujte. Máte-li získat co nejvíce konverzí při nižších nákladech, specifikujte své produkty tak, aby vaše reklama nebyla zobrazena uživatelům, kteří váš produkt nehledají.

Nedostatečná revize klíčových slov

Třetí nejčastější chybou ve správě PPC kampaně je nedostatečná revize klíčových slov.

Některá klíčová slova jsou v kampaních ponechána příliš dlouho, i když nepřinášejí požadované výsledky. Při kontrole klíčových slov se soutředíme na tři následující skupiny:

1. Mnoho prokliků, málo konverzí

V tomto případě se jedná o již zmíněný problém s příliš obecnými klíčovými slovy. Taková slova totiž na váš web přivedou široké publikum, ale skoro nikdo nenakoupí. Řešením tedy je, cílit pomocí konkrétních frází.

2. Málo prokliků, žádné konverze

Tuto skupinu klíčových slov je možné hodnotit až po delší době, například za měsíc. Jedná se o slova, která lidé vyhledávají velmi málo, a když už je vyhledají, nenakoupí. I tato slova je vhodné z kampaně vymazat a soustředit se na úspěšnější z nich.

3. Žádné prokliky, žádné konverze

Do této skupiny patří slova, která nikdo nevyhledává. Sledujte proto neustále pozice jednotlivých klíčových slov a ta, na která lidé neklikají, smažte. Budete se pak moci soustředit na ta slova, která skutečně přinášejí výsledky.

Klíčová slova jsou pro vaše kampaně velmi důležitá. Lidé při správě svých PPC kampaní často využívají spoustu nástrojů, aby jejich reklama byla co neúspěšnější, ale na revizi klíčových slov často zapomínají, i když tak mohou ušetřit spoustu zbytečných nákladů.

Zdroj: tone.co.uk, ppchero.com, wordstream.com

avatar
Autor: Ing. Martina Rosenkracová - PPC Profits Martina je členkou týmu společnosti PPC Profits, který se úzce specializuje na vytváření a správu efektivních PPC reklam napříč reklamními systémy, včetně Facebook marketingu. Sleduje proto neustále nové trendy a snaží se prohlubovat znalosti, které se tohoto tématu týkají.