Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak psát popisy produktů, které prodávají

jak psát popisy produktů, které prodávajíZačali jste podnikat nebo již nějaký ten růček podnikáte na internetu a prodáváte přes e-shop? Hledáte možnosti, jak vyniknout a zaujmout mezi konkurencí?

Víte, jakou moc má  správný popisek produktu? A jak má vlastně takový popisek vypadat?

Každý dobrý copywriter Vám potvrdí, že zákazníky zajímají především benefity, tedy výhody, které jim Vaše produkty nebo služby přinesou, a užitek, který z nich budou mít.

Jak tedy psát popisy produktu tak, aby z návštěvníka Vašeho e-shopu dokázaly  udělat zákazníka?

Jak postupovat při psaní popisu produktu?

Žádný zaručený návod Vám nikdo nedá. Nabízíme Vám ale pár skvělých tipů, které pomohly mnohým našim klientům a čtenářům blogu v rámci SEO pohotovosti.

 

1. OBSAH – Vciťte se do potřeb Vašich zákazníků – co potřebují a hledají?

 

V popisech by měli najít odpovědi na otázky:

  • Co to je?
  • K čemu mi to bude (sloužit)?
  • Jaký problém mi to vyřeší? Co mi to přinese, zjednoduší?
  • Proč bych si to měl/-a koupit?
  • Co to má navíc ve srovnání s podobným nebo starším produktem?
  • Co to má navíc ve srovnání s konkurencí?
  • Je toto pro mě to správné?
  • Co koupí získám?

A samozřejmě, je nutné vědět, jaká klíčová slova zadávají uživatelé při hledání Vašich produktů. Proto doporučujeme Google AdWords KeyWord Planner, resp. Návrh klíčových slov od Seznam.cz.

Tak získáte bohatou zásobu klíčových slov i long tail pojmů, které využijete nejen při optimalizaci, ale i při psaní obsahu webové stránky nebo e-shopu.

Do konkrétního popisu produktu nebo kategorie produktů zakomponujte vždy max. 2–3 klíčová slova a u dalších produktů použijte jejich alternativy, obměny, změnu slovosledu v případě složených pojmů apod.

  1. FORMÁTOVÁNÍ – Popisky jsou text a ten si zaslouží hlavu a patu

Přesně takto, jako text v knize, by popisek produktu nikdy neměl vypadat. Přečetli byste si toto Vy jako zákazník? Sotva… No schválně, kolik chyb jste ve způsobu, jak je popisek vytvořen, napočítali?

ukázka nesprávného popisu produktu

  • Definujte nadpisy odstavců v dlouhém popisku produktu.
  • Když popisujete produkt, měli byste ho mít u sebe nahraďte zákazníkovi možnost ohmatat si zboží tím, že jej správně popíšete.
  • Popisky by měly být gramaticky správné, rovněž i po interpunkční stránce.
  • Testujte produkty v akci, pište o tom, jak se odlišuje produkt od předchozí řady, jaká bude následující, představte klady a příp. nedostatky nižší verze produktu. Také můžete oslovit odborníka, který Váš produkt otestuje a napíše o něm třeba i na svém blogu.
  • Produktová fotogalerie by měla obsahovat Vaše vlastní fotografie, nejlépe ošetřeny vodoznakem. Pokud prodáváte kabelky, ukažte, co všechno se do nich vejde; když boty, odfoťte podešvu v terénu, na který je určena… Používejte i tyto „živé“ obrázky s výpovědní hodnotou pro zákazníka. Velmi dobře prodávají.
  • Nabízejte i alternativní, resp. související produkty doporučte další vybavení, např. ke kolu i lahev nebo hydrobatoh, soupravu na opravu defektu, přilbu, tretry, dres… Nezapomeňte vyplnit také alternativní popisy k obrázkům, i v rámci jazykových verzí.
  • Vypracujte si systém ukládání dat ve Správci souborů, snadnou a rychlou orientaci mezi soubory oceníte i v budoucnosti.

 

3. Kontrola na závěr

  • Jak jste ve finále spokojeni s tím, jak detail produktu s popisem vypadá po grafické a obsahové stránce? Pokud jste ještě neoslovili nezainteresovanou osobu, která by si Vaše popisky přečetla a příp. doplnila své postřehy, udělejte to nyní, ať máte reálnou zpětnou vazbu.

formátování detailu produktu

 

 

kopirovanie-textu-bez-formatovaniaTIP z praxe: v našem redakčním systému FLOX 3 si při psaní popisů formátování dokážete následně upravit. Docílíte tak toho, že se zákazník očima na první pohled v popisku snadno zorientuje a najde rychle to, co potřebuje. A o to nám jde. Získat co nejrychleji jeho pozornost. Chcete-li psát ve Wordu kvůli gramatické kontrole, doporučuji, před zkopírováním textu do e-shopu si připravený text vložit do jakéhokoliv textového editoru, např. Poznámky a až poté kopírujte.

 

Závěr:

Psaní popisů produktů v e-shopu není záležitost pár minut. Právě naopak, vyžaduje si patřičnou pozornost, jinak můžete mít super produkty a žádné prodeje.

Zkuste si nyní otevřít Váš e-shop a zjistit, zda se návštěvníci z popisů Vašich produktů dozvědí odpovědi na otázky, které jsou uvedeny v první části tohoto článku. Pokud ne, doplňte si je čím dřív.

Dejte si záležet i na použití správných klíčových slov. Když toto všechno máte, pozor na to, jak to na Vašem e-shopu bude vypadat. Návštévník byse měl v popisu produktu snadno orientovat. Proto, pozor na to, jak celý popis naformátujete.

Nyní jsme si ujasnili, jak tvořit popisy produktů, které prodávají, ukázali jsme si rovněž, jak to určitě nedělat.

V příštím článku se naučíme, jak by měl správný popis produktu vypadat, kolik znaků by měl obsahovat, jak psát popisy pro Google a jak pro Seznam. Podíváme se i na problematiku e-shopů napojených na XML feed od dodavatele.

Sledujte nás, naučíme se spolu popisy psát tak, aby byly nejen ve vyhledávačích dobře viditelné.

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)