Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Zmobilizujte Váš mobilní marketing

mobilní marketingSmartphony a tablety značně mění náš způsob získávání informací, vzájemné komunikace a v neposlední řadě i nakupování. 

Podle nejnovějších průzkumů až 80% uživatelů internetu vyhledává informace prostřednictvím svého smartphonu. V České republice je podle ConsumerBarometer.com stále nejpoužívanějším zařízením počítač, ale 55% respondentů uvádí i smartphone. 

Podle Forbes  slouží mobilní zařízení v některých částech světa jako náhrada notebooků a desktopů.

Na blogu Gizmodo.com jsem našla zajímavou statistiku, podle které čeští uživatelé tráví denně až 122 minut používáním počítačů nebo notebooků, 119 minut používají svůj smartphone a 70 minut tablet. Televizi přitom sledujeme 95 minut. Pro srovnání – Slováci používají počítač a notebook 106 minut denně, 98 minut smartphone a 52 minut tablet.

Mobilní optimalizace web stránky

Optimalizace pro mobilní zařízení zabezpečí, že CMS systém, prostřednictvím kterého jsou vytvořeny Vaše web stránky nebo e­shop, dokáže detekovat zařízení, které návštěvník používá a zobrazit mu jinou šablonu.

V rámci mobilních výsledků vyhledávání na Googlu je uživateli hned jasné, zda jsou Vaše web stránky nebo e­shop optimalizovány pro mobilní zařízení:

 

 byznysweb-webstranky-mobilefriendly

Mobilní responzivní verze web stránky

Respozivní web design se přizpůsobuje velikosti displeje daného zařízení. Při otočení zařízení se mění i design stránky a rozložení prvků – call­-to-­action buttony, menu apod.

Od 21.dubna 2015 Google ve výsledcích mobilního vyhledávání preferuje web stránky s mobilní verzí.

Pokud si nejste jisti, zda je Vaše grafická šablona vhodná pro mobilní zařízení, můžete využít Test vhodnosti pro mobilní zařízení. Jak se Váš web zobrazuje na konkrétních mobilních zařízeních si můžete ověřit prostřednictvím – mobiletest.me.

Mobilní verze web stránky nebo e­shopu by měla obsahovat:

dostatečně velký a dobře čitelný font

bezproblémové vyplňování formulářů nebo objednávky

rychlé načtení web stránky / e­shopu (druhý faktor, který ovlivňuje umístění web stránky v mobilních výsledcích vyhledávání na Googlu)

• možnost přepnutí mobilní šablony na standardní desktopovou verzi

adekvátně velké:

◦ položky menu

◦ náhledy produktů

◦ produktové fotografie

◦ obrázky ve fotogalerii

Cílení mobilních kampaní

Vaše AdWords reklama se na mobilních zařízeních zobrazuje klasicky při vyhledávání na Googlu, v obsahové síti v rámci kontextové reklamy nebo v aplikacích umožňujících zobrazení reklamy.

Cílit můžete na konkrétní zařízení (mobily, tablety) nebo podle operačního systému.

Jelikož uživatelé smartphonů vyhledávají kratší fráze, používejte volnou nebo frázovou shodu a přidáváním negativních slov tak získáte relevantní výsledky vyhledávání.

Snad každý majitel smartphonu zažil situaci, kdy byl za rychlé dohledání potřebné informace vděčný.

Navíc, bezprostředně po vyhledání můžete získat přímou konverzi – většinou v případech, kdy se uživatel potřebuje okamžitě zorientovat, najíst, nakoupit a navíc je možné jej lokalizovat :D.

Další možností cílení jsou samozřejmě sociální sítě.

Jak tvořit reklamní texty pro mobilní reklamy

Ve všeobecnosti platí, že reklamní poselství a pointu je potřeba zakomponovat do nadpisu a prvního řádku.

Každou myšlenku, resp. větu, vkládejte vždy do nového řádku reklamního textu.

Snažte se být co nejvíce struční a v bannerech pro mobilní reklamu použijte maximálně 5­7 slov, v opačném případě bude banner nepřehledný a nečitelný.

V inzerátech odpovídejte na otázky, které se Vaši potencionální zákazníci pravděpodobně budou ptát.

Proč investovat do mobilní reklamy?

Smartphony nám poskytují množství výhod – umožňují efektivně využívat náš čas, jejich prostřednictvím jsme neustále online, dokonce je můžeme používat i v  ranní tlačenici v dopravních prostředcích.

Pokud sledujete statistiky přístupů z mobilních zařízení, můžete získat zajímavé informace o nákupním chování Vašich zákazníků nebo odhalit nedostatky (např. zvýšený počet nedokončených konverzí v důsledku nepřehledného umístění výzvy k akci).

Mobilní marketing je a v nejbližších rocích bude trendem, který Vám otevírá nové obzory. Nabízí vysokou operativnost v reálném čase, rychlou a snadnou aktualizaci, vysoký komfort a zároveň nízké náklady.

 5 tipů jak vytvořit efektivní mobilní reklamu

1. Prostřednictvím analytických nástrojů zjistíte jak Vaši zákazníci používají mobilní zařízení – jaké konverze díky nim realizují, jaké operační systémy využívají, jaké konkrétní mobilní zařízení používají.

2. Upozorněte na konkurenční výhodu.

3. Důraz klaďte na lokalitu, ve které se nacházíte nebo působíte. Uživatelé totiž často vyhledávají informace spojené s místem, kde se aktuálně nacházejí, zakomponujte proto do reklamních textů i místo Vašeho působení – snažte se být co nejvíce lokální.

4. Využívejte mobilní bannery.

5. Využívejte speciální rozšíření v AdWords, které umožní nastavit např. link na stažení aplikace, telefonní číslo (click­-to-­call), adresu s rozkliknutelnou mapou nebo mobilní sitelinky.

tipy pro mobilní marketingTIP:

Vyzkoušejte geolokační marketing – podle wikipedie představuje distribuci reklamního obsahu do mobilních zařízení podle aktuální polohy uživatele.

Jedná se např. o GEO­fencing, kdy se určí virtuální hranice nebo plochy prostřednictvím GPS souřadnic, jakmile uživatel navštíví dané území, zobrazí se mu na mobilním zařízení push-­up notifikace nebo SMS zpráva s Vaší kampaní.

Další možností jsou tzv. majáky ­ Beacons, které rovněž zasílají push­-up notifikace nebo slevové kupony zákazníkům přímo v prodejně. O všechno se stará technologie Bluetooth low energy 4.0 s dosahem 70 metrů.

Mobilní marketing se dynamicky vyvíjí, dávno se nejedná jen o SMS nebo mailingové kampaně. Dnes má reklama v mobilních zařízeních parametry jako klasická PPC reklama.

Nabízí nejen display reklamy, remarketing ale i Real Time Bidding.

Mobilní reklama urychluje samotný nákup produktu – ovlivňuje proces rozhodování o koupi, zvyšuje online prodej a pomáhá lépe propagovat Vaši značku. Zakomponujte mobilní kampaně do Vaší marketingové strategie a získejte nové zákazníky!

Zdroj:

http://googlewebmastercentral.blogspot.cz/2015/02/finding­more­mobile­friendly­search.html

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile­friendly/

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=SK

https://www.consumerbarometer.com/en/insights/?countryCode=CZ

https://blog.byznysweb.cz/2015/01/newsletter-zacnete-mobile-friendly-mailingovou-kampan/

https://blog.byznysweb.cz/2015/03/jste-pripraveni-na-zmenu-algoritmu-mobilniho-vyhledavani-na-googlu/

https://blog.byznysweb.cz/2014/03/top-6-duvodu-proc-lidi-opousteji-nakupni-kosik-mobilni-verzi-e-shopu/

https://blog.byznysweb.cz/2013/05/skutecna-hodnota-navstevnosti-mobilnich-zarizeni/

http://mashable.com/category/mobile­marketing/

http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/08/19/what­is­mobile­marketing

http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2015/01/29/11-things-cmos-need-to-know-about-mobile-marketing-strategy-and-app-development/

http://gizmodo.com/how-much-time-the-world-spends-looking-at-screens-visu-1583114030

http://www.h1.cz/files/h1_mobily.pdf

http://www.cio.com/article/2383123/mobile/5­things­you­need­to­know­about­geofencing.html

https://www.globalwebindex.net/blog/80-of-internet-users-own-a-smartphone

http://en.wikipedia.org/wiki/Proximity_marketing

http://estimote.com/

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)