Blog o podnikání na internetu
Poradce úspěšného podnikatele

Jak začít s affiliate marketingem?

affiliate marketingAffiliate marketing, často označovaný také jako partnerský marketing, resp. provizní systém, se stává hitem a čím dál populárnější možností výdělku. Ale není až takovou novinkou. První affiliate programy se na internetu objevily již v roce 1998 (zdroj). Takže má svou historii.

Tak jako před každým důležitým rozhodnutím se musíte nejdříve pořádně informovat, také než začnete s affiliate marketingem, měli byste o něm vědět co nejvíce, abyste to zbytečně nevzdali na půli cesty.

O tom, jak se dá díky affiliate vydělat, jsme vás již informovali v předcházejícím článku.

Dnes jsme pro vás připravili užitečnou pomůcku: 6 tipů, které vám usnadní začátky:

  1. Vyberte si oblast, tzv. niku, na kterou byste se mohli zaměřit doporučujeme pracovat s nástroji na návrh klíčových slov např. Plánovač klíčových slov nebo Návrh klíčových slov od Skliku. Hledejte oblasti, které jsou vyhledávané, ale u kterých je minimální konkurence :).
  2. Analyzujte konkurenci mnoho času vám ušetří také online nástroje uvedené v předcházejícím bodě, příp. doporučujeme i Collabim nebo Long Tail Pro.
  3. Najděte affiliate programy, jejichž produkty byste mohli prezentovat, resp. zařaďte svou kampaň do již existující affiliate sítě např. DOGNET. Pokud se nemůžete rozhodnout, které řešení by pro vás bylo vhodnější, odpovědi najdete v článku od odborníka, Štefana Polgáriho.
  4. Tvorba webové stránky najděte spolehlivého dodavatele, který nabízí stabilní webhosting. Nechcete přece rozbíhat byznys na webu, který bude neustále mimo provoz. Hledejte proto moderní systémy, které fungují na cloud webhostingu. Informujte se i o možnostech úprav grafické šablony webu aktuálně je v trendu tzv. responzivní webdesign. V rámci vytvoření webu si zaregistrujte vhodnou doménu, příp. i s jinou koncovkou než .cz cenník domén najdete např. na našem webu.
  5. SEO, PPC a content marketing při tvorbě obsahu pro webové stránky nezapomínejte na optimalizaci pro vyhledávače SEO. Důležité je zakomponovat relevantní klíčová slova do popisů, nadpisů a samotného obsahu webu. V rámci získávání zpětných odkazů zaregistrujte web i do vyhledávačů. Založte si stránky, resp. profily na sociálních sítích a propojte je s webovou stránkou nebo e-shopem. Návštěvnost vám pomůže nastartovat i PPC reklama nebo remarketing. Pamatujte, že základem úspěchu je kvalitní obsah. Dejte na tipy, jak tvořit kvalitní obsah.
  6. Možnosti získávání zákazníků:
    1. e-mail marketing rady, jak na e-mail marketing, najdete i v článku na našem blogu
    2. blog pište o tom, co lidi zajímá, trápí, články z blogu vždy sdílejte i na sociálních sítích
    3. napište e-book v tématech, o kterých píšete, byste se měli vyznat, sepište např. tutorial, jak vyřešit problém, který je nejvíce skloňovaný mezi vašimi zákazníky a týká se vaší oblasti podnikání.

 

Pokud vás zajímají praktické zkušenosti českých a slovenských podnikatelů a marketérů, podívejte se na MladýPodnikatel.cz do rubriky Affilite marketing: Jak začít.

 

Jak je to aktuálně s affiliate marketingem v Čechách a na Slovensku?

Štefan Polgári - dognet.sk, odborník na affiliateZeptali jsme se absolutního leadra v affiliate oblasti, výherce Československé soutěže Affiliate Awards 2015, odborníka z branže, Štefana Polgáriho z dognet.sk.

1. Štefane, co vám pomohlo vypracovat se na špičku affiliate marketingu? Jak se dá získat toto prestižní ocenění?

Tak, na kvalitě služby jako takové pracujeme den co den :). Základem je pro nás komunikace odepisujeme přes den, v noci, o víkendech, vždy, když to jde. Máme taky online chat, kde se mohou publisheři tázat. Druhou věcí je vyplácení, které realizujeme hned v den doručení faktury ze strany publishera. Tak rychle to nedělá téměř nikdo.

2. Kolik kampaní máte momentálně rozběhnutých v ČR a na Slovensku?

Kampaní máme stále přibližně kolem 70. Jsou různého druhu od financí až po domácnost.

3. Kolik si prostřednictvím affiliate sítě dokáže publisher vydělat?

No, máme i malé publishery, kteří vydělají pár stovek  korun měsíčně, ale máme i takové, kteří umí jen přes nás vydělat přes 60 000 až 90 000 korun. Potenciál tady je.

4. Kde a jak se vyhodnocuje úspěšnost affiliate kampaně?

Každý affiliate program i síť má svou administraci, kde publisher vidí svoji výkonnost. Stačí se registrovat a mít výsledky.

5. Jaká je momentálně situace v affiliate marketingu v Čechách a na Slovensku?

Na Slovensku jsme cca 2 až 3 roky za Českem a Česko je cca 3 až 4 roky za západem :). Takže jen začínáme. Školíme trh publisherů (máme i e-learning kurz Super Affiliate Academy) a také inzerenty. Je to jako před pár lety se SEO a PPC. Než se to pohne, chvíli to potrvá. Česko je na tom lépe, jelikož má větší trh a hlavně více publisherů.

6. Jaké jsou hlavní výhody vaší affiliate sítě dognet.sk pro inzerenty a publishery?

Hlavně je to servis. Inzerenti dostanou kompletní správu kampaní bez nutnosti platit nějaké paušální „fee“ (poplatky). Vše se odvíjí od efektivity kampaně pokud nic nepřinese, inzerent nic neplatí. Pro publishery to je znovu hlavně servis informace, podpora, speciální podmínky a rychlé vyplácení, které je důležité pro cash flow.

7. Na čem všem závisí úspěšnost kampaně?

Úspěšnost kampaně záleží hlavně na provizi, jakou inzerent nabídne, a na tom, jak silná je značka. Dělali jsme o tom i průzkum a jasně z něj vyšlo, že provize je nejdůležitější, ale neznámé značky to mají s affiliate kampaní těžké.

8. Co byste vzkázali těm, kteří affiliate zvažují nebo s vyděláváním přes affiliate pouze začínají? Co je  podle vás klíčové?

Klíčem k úspěchu je vytrvalost. Stejně jako jinde, ani u affilu to není tak, že udělám web a hurá, jsem za vodou. Stále musíte makat, číst a zkoušet. Ale na druhé straně se vám affil odmění tím, že po rozběhnutí projektu/projektů získáte obrovskou časovou flexibilitu. To znamená, že se projektu určitý čas nemusíte věnovat a de facto může běžet sám, dokonce i několik měsíců. A moje rada: Když budete na začátku ztrácet trpělivost, vzpomeňte si na citát neznámého hrdiny: Člověku se nechce makat na vlastní firmě 3 roky, ale 40 let se mu do práce chodit chce.

Závěr

Takže suma sumárum, na začátek stačí mít dobře promyšlenou strategii a stanovenou oblast, které se chcete věnovat. Následně vytvořené a funkční webové stránky. A poté přichází na řadu výběr affiliate programu, nastartování reklamy na internetu a oslovování zákazníků přes affiliate. A důležité je vytrvat, zamakat a výsledky se dostaví.

Držíme vám palce.

 

avatar
Autor: Jana Kvasnicová V ByznysWebu pracuji od r. 2009. Začínala jsem na supportu, kde jsem měla skvělou příležitost poznat, co podnikatele a majitele e-shopů a webových stránek skutečně zajímá a co potřebují. Proto se snažím hledat taková témata, které vám nabídnou užitečné odpovědi. Máte jiný názor? Budu vděčná za váš feedback – kvasnicova@biznisweb.sk :)